Gå til innhold
Fiskersiden

Vinnere fotokonkurransen.


 Share

Recommended Posts

Vi hadde i høst en fotokonkurranse og nå er avstemmingen klar og vinnerne er kåret. Vinnerne er:

1. plass: Anders Madsen med dette bildet:

1c.jpg

2.plassen går til dette bildet fra Marion Otterlei

3b.jpg

3.plassen går til dette bildet fra Marion Otterlei som dermed okkuperer 2 plasser på pallen.

3a.jpg

Juryen takker for alle bidrag og ønsker lykke til til alle som ikke kom helt opp denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ville si noe negativt om de øvrig bildene - som også er kjempefine; bildet fra Anders er UTROLIG VACKERT, med så mange detaljer som gjør at man ikke blir ferdig med å titte på det på lang stund!

Mycket imponerande!

Gratulerer til ALLE vinnerene.

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har peiling på foto i det hele tatt...Dritkult det bildet som fikk 1 plass. Grattis... Ellers synes jeg 3 plass bildet var mer spennende enn 2 plassen, men det baserer seg jo bare på et førsteinntrykk og ikke tekniske detaljer.... Grattis til alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har peiling på foto i det hele tatt...Dritkult det bildet som fikk 1 plass. Grattis... Ellers synes jeg 3 plass bildet var mer spennende enn 2 plassen, men det baserer seg jo bare på et førsteinntrykk og ikke tekniske detaljer.... Grattis til alle...

Enig med deg Lars Erik!

Men kanskje vi i felleskap skal "forlange" juryens uttalelse og begrunnelse? Så lærer vi hva vi skal søke etter når vi er ute og fotograferer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilden er vurdert ut fra en rekke kriterier der et av dem blant annet var samsvar med tema for konkurransen: Fiskeglede. Ellers fikk bildene hhv 42, 36 og 32 poeng. Ellers kan nevnes at de to neste bildene etter pallen fikk 22 begge to. 6 stk har sittet i juryen og avgitt sine stemmer. Maks poeng var 60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Hva skal man si?

Jippii! er det første som faller meg inn. Deretter 1000 takk. :lol:

Kan nevne at det er tatt på Saltfjellet ikke så langt fra veien, og at regnbuen jeg skulle ta bilde av var borte da jeg kom ned til elven.

Trodde ihvertfall det, til jeg kom hjem og begynte å ratte litt i Photoshop. Da dukket den jaggu opp igjen.

Dette var veeldig morsomt og inspirerende. Igjen 10 000 takk til jury, og ellers fine kommentarer. "Me very happy now."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Send PM til Herr Ørud :)

Som nevnt i en annen tråd har vi hatt litt rot i premiesystemet vårt, premiene har vært fordelt på 4 adresser og det har ikke alltid vært stålkontroll på hvem/hva/hvor. Vi er igang med å rydde opp i dette men ber om forståelse for at Ørud en gang iblant må se hvor stor jentungen er blitt også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulasjoner til vinnerne, veldig fine bilder!

Vanskelig å definere fiskeglede, men her kommer fiskegleden frem på en veldig underliggende, eksistensiell eller subtil måte. Glede er jo et menneskelig uttrykk og i forhold til konkuransens tema, kunne man kanskje forventet at i hvert fall et av de premierte bildene, hadde et mer personlig motiv? Jeg er helt enig i at bildene er bra og at de på mange måter reflekterer fiskeglede, men innslag av brusende fosser, stille hav, regnbuer og sunn natur sier etter min mening mer om en fantastisk naturopplevelse.

Og ei fiskeskøyte kan nesten være et symbol på på det motsatte, mtp. hva det komersielle fisket i havet har gjort for å fremme fiskeglede..??

Uansett, full respekt for jurien og initiativet og ettersom jeg ikke har sett resten av de innmeldte bildene, har jeg ingen grunn til å kritisere avgjørelsene, innlegget er mer til refleksjon.

Fortsett med fotokonkurranser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.