Gå til innhold
Fiskersiden

Apropos nye stenger


fiskeLine
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Remy

FiskeLine, du skal sjekke ut Berkley Lightning rod MVP.... Du kan få låne min noen dager og prøve, AWESOME! De andre med andre forslag bare tuller [ ;) ] jeg er seriøs [ ;) ]

Det hjalp veldig på forvirringen. Jeg skal prøve meg frem på både den ene og den andre. Liker jeg begge kan jeg kjøpe to [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett satset på to stenger en 12-13 fot til lett slukfiske og duppmeite, Milo Seatrout 13 fungerer utmerket til dette. Fordelen med en så lang stang bortsett fra at det er superdigg å kjøre fisk på lange stenger er at man også får litt rekkevidde under duppfiske. Og en kortere og litt tyngre variant til tyngre slukfiske og bunnmeite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskekongen

Det fatter jeg ikke. Har kastet endel med den, og syns 13g blir for mye for stanga. Vi snakker om 10,6' 2-12gram?

Jeg bruker også endel 15-18grqms sluker/dupper på denne, og det går helt greit det. Men siden stanga er myk blir det ikke noe "snert" i kastet, men det går langt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av fiskeLine

sitat:Opprinnelig postet av Remy

FiskeLine, du skal sjekke ut Berkley Lightning rod MVP.... Du kan få låne min noen dager og prøve, AWESOME! De andre med andre forslag bare tuller [ ;) ] jeg er seriøs [ ;) ]

Det hjalp veldig på forvirringen. Jeg skal prøve meg frem på både den ene og den andre. Liker jeg begge kan jeg kjøpe to [ :) ]

AAAH!! Problem solved!! Personlig har jeg en Guideline EPS 13 fot 8-35 g som jeg bruker mye i sjøen. Synes dog den blir noe veik til meite. Til den bruken har jeg en Kinetic Discovery 13 fot 20-80g. Mye stang for lite penger.(gjelder ikke Guideline'n. Mye stang for alt for mye penger, hvis man kjøper'n til full pris. Jeg fikk 50% på min hos Jesting)[ ;) ][ ;) ]

Hvis noen med dette oppfatter meg slik at jeg har en dragning mot laaange stenger, er dette helt korrekt!![ :D ] Har faktisk bare en slukstang under 10 fot.(5 fot 4 tommer, 1-5g.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.