Gå til innhold
Fiskersiden

Isfiskespill


GStrike
 Share

Recommended Posts

Svart lokkeskje og rød maggot

Ække maggot på den sorte.

Men vel observert ang sluken alikavel, fikk en til, litt mindre, men samma spoten.

RobertL: Grunner, grunnekanter, eller kanter ned til dypere, mye slikt man ville ha fiska in real life, funker her og, til dels i hvertfall.

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 925
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er så ditt problem?

Beklager mennesker, ikke spør om råd, da blir Whalboy vrang tydeligvis :o

Skjea er uten maggot, desverre får man ikke på maggot på balansen heller!!!

Nei da killen :o det var da itte slik ment, hadde da itte trudd du skulle ta det slik da gitt. Bare artig at det funker både på spill og i reallife :lol::P klemzzzzz

meg selv sliter, men får prøve litt meire i kvæld, hvis jæ får tia...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har funnet en måte å endre på oppløsningen? Prøvde i setings dll fila, men selv om jeg får endret språk og hertz, endrer ikke oppløsningen seg.

Sliter litt med det samme, får ikke hele bildet opp på skjermen. Mangler halvparten av opp/ned stanga på siden og kart valgene :)

Mine perser er foreløpig:

Abbor (perch) 572g

Hork (ruffe) 46g

Gjedde (pike) 1297g

Gjørs (zander) 850g

Regnbueørret (R.B trout) 2460g

Ørret (trout) 1042g

Røye (artic charr) 690g

Harr (grayling) 226g

Sik (whitefish) 492g

Smelt (krøkle) 32g

Mort (roach) 53g

Brasme (bream) 609g

Flire (siver bream) 236g

Eneste arten jeg mangler er harr. Den er i røye vannet, har prøvd en del etter den, men uten hell.

Noen tips til agn og sted?

Edit: Smelt - krøkle, takk Barracuda. Fikk harr, i elven øverst til høyre- rød maggot. Pluss nye pers`er...

Endret av Daniel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smelt (vet ikke hva det er på norsk) 32g

Smelt = Krøkle, sier min PC ordbok

Og Wiki sier videre: "Krøkle (Osmerus eperlanus) er en laksefisk som lever i ferskvann i Sør-Norge. Det er den minste arten av laksefisker."

http://no.wikipedia.org/wiki/Kr%C3%B8kle

Endret av Barracuda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke open gl, heldigvis. Men problemet er som følger: I instalasjons dat fila står det at oppløsningen blir satt til 640xhva det nå er igjen. Og det blir den på hjemmepcen i fullscreen modus. På laptopen blir det kun de 640xhva det nå enn er igjen ikke i fullscreen, men som en firkant på midten av skjermen. Prøvd å endre dat fila, men det hjelper ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv der hvor elva renner ut øverst til høyre, venstre side av elva. Fikk 11 røyer der på 15 min, èn på abbor balansepilken og resten på rød maggot med gullpimplen med "vinger".

Føler meg inkompetent, prøvd tre ganger nå, ikke ett napp.

Har bare fått en ørret i iso-vannet, prøvd veldi mye! Både på hella og ellers i vannet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg inkompetent, prøvd tre ganger nå, ikke ett napp.

Har bare fått en ørret i iso-vannet, prøvd veldi mye! Både på hella og ellers i vannet!

Hvis du ikke får noe der, så prøver du på de dypeste stedene i kulpene i elva. Det er viktig å bytte maggot så fort den slutter å bevege på seg, husk også å bevege stanga opp og ned og frem og tilbake. Vent gjerne en 3-5 sek hver gang du har flyttet på den.

Får du ikke noe i et hull på 2-3 min, så lag et nytt et å prøv der. Hvis du først får noe i et hull så er det verdt å prøve der mer. Alle de 11 jeg tok på 15 min tok jeg i samme hullet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taivallampi heter det.

Det lønner seg å trykke på "Info" knappen. Der står det meste om vannet, selv om jeg har fått fisk som ikke står at det skal være der...

Takk for tipsene, nå fikk jeg en ørret på litt over halvkiloen. Tror jeg begynner å fatte prinsippet nå. Og jeg som fikk isborr i bursdagsgave i dag også. :P Nå mangler det bare ordentlig is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene, nå fikk jeg en ørret på litt over halvkiloen. Tror jeg begynner å fatte prinsippet nå. Og jeg som fikk isborr i bursdagsgave i dag også. :P Nå mangler det bare ordentlig is.

Gratulerer med dagen da! Og ørreten seff :)

Greit å få øvd seg litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.