Gå til innhold
Fiskersiden

Akersvannet 28.5/1.6


Jørgen
 Share

Recommended Posts

Var en tur i Akers igjen for å sjekke gjørsbettet. Bunnmeitet etter gjørsen med dødt agn. Vi duppmeitet først med mark/mais og jeg fikk en fin brasme, den største jeg har fått i Akersvannet. Dette er faktisk ny pers også.

Her er den, 1050 gr veide den

29052004060304dP59rklY87IQ.jpg?98

Hvor stor denne relativt sett er vet jeg ikke, noen som vet hva som kan være maxvekten på brasme i Akersvannet?

Snakket med noen folk ved endt fisketur, de sa at det var blitt tatt to gjørs litt tidligere på kvelden, 4,5 kg og 5,8 kg. Vi fisket rett og slett på for grunt vann kan ting tyde på. Hele turen ble tilbragt i båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hjemme fra en kveld i Akersvannet. Ingen fisk. Forholdene virket bra, fisket på ca 7 meters dyp. Hilste på Grutle før jeg satt meg i båten og rodde ut. Utifra det du sier cb så burde jeg nok ha blitt der til i morgen tidlig, men det lar seg ikke forene med småbarn i huset. Hvis du snakker med grutle kan du jo informere om evt fangster i denne tråden, er litt nysgjerrig på hvordan det gikk med dem. Lå noen hundre meter unna dem så jeg så ikke om det ble landet noe fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille i kveld visstnok. Fredrik dro hjem etter å ha fått fisk opptil rundt 6,5. Hadde visst tenkt seg til Bergtjern for å teste karussen...

Men Grutle og Ståle lovte å holde meg oppdatert ang. fisket. Det svinger som alt annet, men det er gammelt nytt at den første ordentlige varmebølgen alltid er en sikker vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi hjemme på Vestlandet igjen etter litt fiske østpå...

Akersvannet leverte ikke de store mengdene med fisk denne gangen,men størrelsen var det ingenting å si på. Ståle fikk sin beste fisk på 6200,og jeg fikk ,som skrevet her,min største på 8700.Grei tur, til tross for to netter med totalblanking!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.