Gå til innhold
Fiskersiden

Kystmeiteplasser i Trondheimsfjorden


Gjest Hugo
 Share

Recommended Posts

Når man først snakker om microfisk i leksvika så er det sinnsyke mengder tangkutlinger i båthavna. Bunnen er ganske dekka av svartkutlinger og. Hvis man faktisk fiska der og ikke bare kikka ville man nok funnet andre spennende ting og tror jeg :)

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meninga å være mistroisk, men litt skeptisk siden det såvidt meg bekjent aldri er tatt piggskate i Trondheimsfjorden :)

Med fare for å virke belærende, kan det ha vært kloskate?

Forstår godt det, når den ikke er blitt tatt før, men var ikke klo nei ;) den var rundt 2-3kg, så da har vi vell isåfall en ny Nrek :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell tatt makrellstrørje i Trondheimsfjorden å så vidt jeg veit? og får noen år siden, ble det jo å tatt sverdfisk :P

Månefisk har jo å blitt skylt opp på strendene, så ingen ting forundrer meg med den fjorden. hvem vet hva som lusker på bunnen dypt der nede?

Men tilbake til saken, så ble den tatt på sandbunn i kombinasjon med litt stein og tang klyser her og der. tatt på ca. 20-40m dyp ;)

Havmusa har også plutselig blitt en vanlig fangst. fra aldri å ha fått den der, til å få 1, 2 og kanskje 3 pr tur på 20-30m dyp, er den sesongavhengig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk piggskate på snøre innerst i trondheimsfjorden på begynnelsen av 80 tallet Irvin, så de har ihvertfall vært der. Slåptorsk var gjerne en slager om vinteren. Ligger bra is der nå, så det er jo mulig å satse.

Her

http://kart.gulesider.no/m/nQIhl

justerte linken litt :)

Endret av ahamm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Var på Storsand i går, prøvde reke som agn men det var tydelig vis ikke interessant for noen der nede. Hadde noen få biter makrell igjen, mest avskjær egentlig, men når jeg satte på det, og sola begynte å gå ned ble det litt mer action. To sandflyndrer, to sild, en makrell og en knurr. Knurr smaker forresten ganske digg, fast og fin i fisken.

Men nå har jeg endel reker igjen, trenger tips til noen arter som er spesielt glad i det, og evt steder å fiske med reke som agn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Tar opp denne igjen.

Er det fortsatt de samme plassene som duger, eller er det noen som har merket noen endring der?

Prøvde meg bortenfor felleskjøpskaia (rød pil) her forleden og fikk en liten torsk og en liten berggylte. Hvordan er det å fiske på selve felleskjøpskaia (gul pil)? Har sett mye skilt hvor det står ''ingen adgang for uvedkommende'' etc, men det er vel lov å fiske her?

post-31381-0-21687200-1441442272_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.