Gå til innhold
Fiskersiden

diskusjon om fjerning av "jukse" tåden


Ginny
 Share

Recommended Posts

Jeg må si meg så enig så enig. Men det finnes personer som ønsker indelig å kni dette skikkelig inn og få det opp i lyset i ny og ne slik at Remy skal bli påminnet om denne saken. Og det som irriteter meg mest er at det er personer som ikke bidrar på noe annen måte på FS, som ønsker denne saken frem i lyset igjen og igjen. At en moderator fra en annen side skal komme inn her å være belærende bør man holde seg for go til. Det lyser så igjenom at det er Remy man ønsker å ta og ikke diskuteter modereringen i denne sak, og slike ting er lavmål nr. 1. Er det mangel på noe å gjøre, har dere få venner, er verden vond i leve i for dere tro ??

Jeg synes faktisk dere skal holde dere for go til å holde på slik. Og de største kritikkeren er vel de som har eller jobber for/på andre nettsider. Og hvis målet er å sværte Remy og FS for egen vinning så håper jeg å tror at det virker totalt motsatt. For min del så blir tilhørigheten til FS bare større. Jeg tror faktisk dere taper masse på og oppfører dere slik, noe som til slutt går utover både andre forum og nettbutikker i internettverden.

Litt artig at den som startet debatten ikke har forsatt, kan det være en strategi bak ??

Nei så lenge ting har kommet på borde og inndrømmelser har kommet ¨så bør man ikke sitte oppe til langt på natt å vente på en logg.

hvis

Nå var det vel jeg som stilte spørsmålet opprinnelig Walmann. Kan forøvrig ikke se hva som var galt med det...Men når man sitter og spekulerer åpent i tråden om jeg har en skjult agenda, da blir jeg litt fedup, hvis det var meg du siktet til da Walmann? Man savner noe man vet har vært der og lurer, da spør man. Mye av disse diskusjonene oppstår fordi det er varierende praksiser ute og går. Hele denne diskusjonen kunne vært unngått hvis man under september tråden hadde skrevet, denne tråden er slettet etter ønske fra trådstarter? Mange brukere krever sikker kommunikasjon vet dere

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei så lenge ting har kommet på borde og inndrømmelser har kommet ¨så bør man ikke sitte oppe til langt på natt å vente på en logg.

får visst mye og svare for her jeg :blink: , kan du walmann ha en viss forståelse for at jeg vil vite om mine innlegg er slettet uten at jeg har fått beskjed om dette ? Jeg stillte et ganske enkelt spørsmål på PM om dette var denne tråden ? hva som hadde skjedd og hvorfor ? da med tanke på var mine innlegg slettet nå igjen uten info, ja dette har skjedd før, med offentlig lovnad om at slikt skal ikke skje.

hvis du leser mine andre svar her så ser du at jeg er iallefall ikke ute etter Remy, som i mine øyne har resit seg igjen.

Når det er sagt så er det flere her inne som står "for fall" i mine øyne etter dette (ikke at det betyr så mye)

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det sitter en gjeng frivillige å jobber med FS kanskje dag og natt til tider bør man også ha i bakhode.

Det er ikke sikkert at man alltid gjør de rette tingen, hverken på FS eller på andre fora.

Men for noen her inne så tørr jeg å påstå at det ikke er modereringen med selve saken. Hadde det vært en helt annen sak så hadde det ikke vært dette maset. OK så kan det ha blitt gjort noen feil, men hvem f---- gjør ikke det ?? Er vi så jævla flinke selv at vi faktsik har ryggdekkning for å kritiserer på denne måten, min påstand er NEI.

Nei Ginny det var ikke til deg :blink: hvis du var først så har jeg faktisk oversett det.

Og ovejan hvis det er jeg som står for fall så er det ok, men jeg får håpe at fallet ikke blir slik at jeg ikke får muligheten til å fisk for så å legge inn rapporter, noe jeg mener denne siden bør brukes til...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor vanskelig det skal være å tolke den enkle essensen. Innlegget ble slettet i det skjulte - enkelt og greit. Og det uten at noen av de som hadde postet i tråden var opplyst om dette. Det strider mot egne regler, satt av FS - og det strider mot vanlig kotyme og høfflighet. Alle skjønner hvorfor tråden ble slettet - men istedet for å gjøre det korrekt - så ble det da forsøkt skjult. Ikke rart at det reageres.

Jeg har tidligere rost moderatorene for å gjøre en god jobb - men her har vel ikke moderatorene vært på banen en gang.... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag, 11:15 Post #84

Ambassadeuren

Gruppe: Medlemmer

Poster: 3.181

Medlem fra: 16.05.2004

Fra: Oslo NØ, Norway

Medlem nr.: 72

QUOTE(Erik Walmann @ 14.12.2006, 11:06 )

Nei Ginny det var ikke til deg hvis du var først så har jeg faktisk oversett det.

-så var det kanskje meg du mente da? (uten at JEG kan forstå det!)

--------------------

Hilsen

Henning

Snellereparatør, stangbygger/-reparatør og allroundfisker...

.............................................................

Blogg: Klikk her

Hjemmesideportal med forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag, 11:15 Post #84

Ambassadeuren

Gruppe: Medlemmer

Poster: 3.181

Medlem fra: 16.05.2004

Fra: Oslo NØ, Norway

Medlem nr.: 72

QUOTE(Erik Walmann @ 14.12.2006, 11:06 )

Nei Ginny det var ikke til deg hvis du var først så har jeg faktisk oversett det.

-så var det kanskje meg du mente da? (uten at JEG kan forstå det!)

--------------------

Hilsen

Henning

Snellereparatør, stangbygger/-reparatør og allroundfisker...

.............................................................

Blogg: Klikk her

Hjemmesideportal med forum

Kan vel ikke være deg Laksefiskern.

Du stilte jo bare ett spørsmål om hvilken redaktør jeg hadde sendt PM til ang. modereringen.

(Noe jeg fikk rettet på etter ditt innlegg)

Endret av Sutermann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan vel alle ha en subjektiv forståelse av både historie og hvordan enkeltinnlegg kan tolkes og når samme person retter kritikk til gamle gretne gubber så følte jeg meg plutselig truffet av Erik Walmanns uttalelse. Men jeg vil jo gjerne ha svar av ham selv.. så vi kan enten beskrefte mistanken eller utelukke den!

I all tydelighet ble det helt feil slik som det ble gjort med den opprinnelige tråden - og jeg er enig med Ginny, Ove Jan og Hoffa om at måten dette ble gjort på ble helt feil og kunne ha blitt utført på en langt bedre måte.

Jeg mener absolutt at skulle denne saken bli glemt, som jeg er sikker på de fleste av oss ønsker, ville det vært mer naturlig å la den dø ut av seg selv fordi en rekke faktorer ville ha talt FOR det;

1. "Dom" i saken er felt

2. Hovedpersonen har forklart seg og har tatt "dommen" til etterretning

3. Hovedpersonen har selv forklart at det ble ting han gjorde "feil"

4. Alle er vi enige om å ikke sparke en mann som ligger nede og prøver å "reise kjerringa"

5. Alle er vi enige om å kunne tilgi og gi vedkommende en ny sjanse

-Men når tråden ble slettet sånn helt uten videre uten at noen ble informert i det hele tatt kan igrunnen vedkommende som slettet tråden "takke seg selv" for at diskusjonen blusset opp igjen - og DET trodde jeg ikke vedkommende hadde verken håpet på eller mente lønnte seg i en prosess av tilgivelse og nullstillelse!?

-Men det igjen mulighet for at jeg tenker helt feil!

Edit: fullførte en halv setning....

Edit2: Jeg er imidlertid noe usikker på om tråden bør fortsette med gjeldene tråd eller gå over til moderering generellt!?

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kunne ikke dette svaret kommet med en gang når dette kom opp ? hvorfor må det alltid gås "rundt grøten" en stund ? med diverse løgnaktige uttalelser, ja jeg drister meg til å påstå det etter at kontakt med en av moderatorene førte til et svar som at han ikke husket om dette var riktig tråd, p.g.a travle tider o.s.v ???? ikke fortell meg at du ikke husket. Saken blir bare enda dummere :P og det dumme spørsmålstegnet som ble brukt lenger oppe i tråden her ? (puke)

Regner med at dette blir siste innlegg ifra meg på denne tråden (mange er sikker glad for det) og please ikke kom med den vanlige at forumet er et frivillig tilbud o.s.v bla,bla den har vi hørt. Jeg blir her uansett ;)

Kommentar til det i uthevet skrift fra sitatet: Ettersom du beskylder meg for løgn, så antar jeg at du kan dokumentere dette videre og dermed poster dokumentasjonen her slik at alle kan se hva du baserer dine påstander i. Ettersom spørsmål ble sendt meg på pm vil jeg ikke gjengi spørsmålet ditt her, men jeg kan si såpass mye at når jeg får spørsmål om en spesifikk tråd, gjør undersøkelser angående det det blir spurt om og ikke finner noen uregelmessigheter og dermed blir usikker på om jeg har sjekket riktig og gjør et dypsøk i logger osv som tok rundt en halvtime i den hensikt å være sikker før jeg kunne gi noe svar, ja da forventer jeg faktisk å bli trodd.

Til mye av det andre som kommer frem i tråden, så har jeg et par kjappe tanker og kommentarer. Når man omsider finner ut hva dette dreier seg om, altså at en annen tråd har blitt slettet og forsåvidt med bakgrunn i legitime vurderinger så gjøres det en bom. Bommen er at man ikke lar det bli stående igjen en beksjed til alle som evt har postet i tråden (eller sendt en pm, men jeg synes å la det stå igjen en melding i tråden hadde vært betydlig bedre, raksere og mer praktisk). Feilen innrømmes og beklages. Så kommer det beskyldninger om blant annet delmoderering av innlegg for å få folk til å fremstå i et dårlig lys eller lignende. Javel? Her tror jeg kanskje man bør underbygge påstandene med noen klare fakta fremfor å kaste ut løse baller. Spesielt ettersom i dette spesielle tilfellet nettopp er slettet samtlige innlegg slik at ikke kun positive eller negative meninger blir stående igjen. Alt blir altså slettet slik at ikke påstander om "silende moderering" har noe grunnlag, men likevel dukker de altså opp, noe jeg finner merkelig og spekulativt.

Det er forsåvidt greit at folk blir irritert over at det gjøres en feil, men derfra til å beskylde meg for løgn synes jeg det er en forholdsvis dryg bit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge moderatorene er enige om at det har blitt gjort en tabbe - så er mye på vei rett retning. De fleste her inne har vel heller ikke de helt store problemene med å se årsaken til at denne "tabben" ble gjort. Men jeg må si meg enig med ovejan i at det er ikke første gangen at enkelte personer fjerner ting, kaller det en tabbe når det blir oppdaget - og sier at gjort er gjort. Gjort er helt riktig gjort - men slutt!!

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tillegget til min forrige post skulle egentlig kommet før Hoffa skrev sitt innlegg og ha gjerne det i tankene når det leses slik at det ikke tolkes som et direkte svar på hans innlegg:

Det reageres på at det foregår modereringer som ingen legger merke til, men er det en feil ting? Ikke nødvendigvis. Når man ser på antal modereringer totalt, så har jeg en tilleggsvurdering.

Karl Inge 451

Eirik 335

Trym 257

Håvard 246

Espen Ø 243

SMS 134

Remy 83

Totalt:1749

Skulle man ifm hver eneste moderering skrive en avhandling og legge ut offentlig eller sendt PM ville tilbudet til forumbrukerne blitt vesentlig dårligere. Antallene over gjelder siden April i år og man skjønner fort at skulle man bruke masse tid ifm med enhver av over 17oo modereringer, så ville det ikke bli tid til stort annet. Jeg vet andre nettsteder som overhodet ikke kjører noen beskjed overhodet ifm moderering mens andre tilsynelatende er mer tilfeldig, mens vi har valgt å gjøre det der det har syntes hensiktmessig. Hensiktsmessig er selvsagt en vurdering og ved vurderinger er det mulig å gjøre feil. Noe jeg har sagt at det helt klart er i dette spesifikke tilfellet. Det er det vel heller ingen andre som er i tvil om. Nå har det seg vel sånn at det i løpet av året er regert på feilvurdering av noe sånn som kanskje 3-4 modereringer. 3-4 av 1700+. I dette tilfellet var det forsåvidt en grov feilvurdering, men de få feilvurderingene som skjer taes alle til etteretning slik at vi skal få feilprosenten på 0,23% ned mot null. Derfor håper jeg fortsatt det skal være tilgivelig å stadig sjeldnere gjøre feil fremfor at man beskyldes for løgn, nazimoderering og andre mindre trivelige karakteristikker når man i bunn og grunn forsøker lage et trivelig sted for en stadig voksende bredde av personligheter....

Og som et noe mer direkte svar til Hoffas innlegg som snek seg mellom: "...årsakene til at "tabben ble gjort..." er en hentydning jeg liker dårlig all den tid du neppe har tilgang til evt intern kommunikasjon moderatorer og andre stabsmedlemmer imellom. Selv du skjønner antakelig at det hadde vært vesentlig mer hensiktsmessig og mindre belastende å ICKE gjøre tabben all den tid tabben fortsatt ansees å være at det ikke ble gitt beskjed om at tråden ble fjernet. Jeg tror nemlig at de fleste hadde nikket erkjennende og sagt at "ja, det har jeg forståelse for" dersom man hadde lagt igjen en melding i tråden om at den var fjernet på bakgrunn av at den innehold belastende materiale for en navngitt person. Jeg tror ikke angang at noen hadde brydd seg om å kommentere det i tråden. Dette tror jeg også du ser. At du mistenkeliggjør bakgrunnen for feilvurderingen synes jeg derfor faller merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG har tipsa om hvordan dette kan gjøres Espen - stikkord ctrl+C og ctrl+V (noe DU egentlig lærte meg hjemme en gang- og som jeg bruker vanvittig mye nå).

Jeg tok dette opp den gangen jeg var moderator og vi diskuterte dette i fellesmøtet hos Walmann - lage standardtekster som alle moderatorer hadde tilgang til..for så å benytte seg av copy-paste-metoden.. verre er det ikke.

Det ble jo en enighet om at Eirik skulle lage disse standardtekstene som skulle brukes...men dette ble altså ikke gjort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere har en lekkasje Espen...?

Og selv om du liker hentydningen dårlig - så er det tross alt dette inntrykket folk sitter igjen med. Og når det ikke er første gangen det skjer heller - så er 1+1 regnestykket enkelt å løse - selv om det av og til også kan være feil. Ja det er synd at slikt skjer - og ja det bidrar til enda mer mistenkeliggjøring - og ja - det er ikke bra, verken for forumet eller for den enkelte personen. Jeg står ellers for tidligere utalelse om at moderatorene generellt sett gjør en god jobb.

Edit:

De som ikke tok regnestykket - så kan 1+1 altså være både 2 og 11 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A) Kommentar til det i uthevet skrift fra sitatet: Ettersom du beskylder meg for løgn, så antar jeg at du kan dokumentere dette videre og dermed poster dokumentasjonen her slik at alle kan se hva du baserer dine påstander i.

B.) Til mye av det andre som kommer frem i tråden, så har jeg et par kjappe tanker og kommentarer. Når man omsider finner ut hva dette dreier seg om, altså at en annen tråd har blitt slettet og forsåvidt med bakgrunn i legitime vurderinger så gjøres det en bom. Bommen er at man ikke lar det bli stående igjen en beksjed til alle som evt har postet i tråden (eller sendt en pm, men jeg synes å la det stå igjen en melding i tråden hadde vært betydlig bedre, raksere og mer praktisk). Feilen innrømmes og beklages.

C) Så kommer det beskyldninger om blant annet delmoderering av innlegg for å få folk til å fremstå i et dårlig lys eller lignende. Javel? Her tror jeg kanskje man bør underbygge påstandene med noen klare fakta fremfor å kaste ut løse baller. Spesielt ettersom i dette spesielle tilfellet nettopp er slettet samtlige innlegg slik at ikke kun positive eller negative meninger blir stående igjen. Alt blir altså slettet slik at ikke påstander om "silende moderering" har noe grunnlag, men likevel dukker de altså opp, noe jeg finner merkelig og spekulativt.

D) Det er forsåvidt greit at folk blir irritert over at det gjøres en feil, men derfra til å beskylde meg for løgn synes jeg det er en forholdsvis dryg bit.

A) jeg dristet meg til å påstå at du kom med løgnaktige uttalser med bakgrunn i at jeg regner med at du visste at "fiske i september" var slettet, Og at når du får et direkte spørsmål om :" er dette "juksetråden" hvis dette er riktig tråd hva har skjedd og hvorfor ? " (med link til fiske i august tråden) så blir svaret at du ikke husker o.s.v.

husket du virkelig ikke at Juksetråden var slettet eller visste du det ikke ?

selvsagt så klarer jeg ikke å dokumentere mine påstander.

B.) innrømme feil og beklage det er en fin egenskap.

C) disse beskyldningene får andre stå for, det so jeg har sagt er følgende:

"det som jeg er opptatt av er at hver gang det stilles spørsmål angående modding / fjerning av innlegg o.s.v så blir det alltid sagt at vi skal få beskjed om dette. Det har skjedd mange ganger nå at dette ikke er blitt gjort.

forumbrukere kan lett bli oppfattet på en annen måte enn de fremlegger seg selv, når enkelte kan sitte i bakgrunn og modde / slette i det skjulte."

og det var nettopp i det skjulte det ble gjort denne gang, kan noen garanter at dette er eneste gangen ?

D) hvis du virkelig mener at du ikke visste at "Fiske i September" var slettet så skal jeg være den første til å endre min påstand hvor jeg dristet meg til si at du har løyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-og et annet signal jeg føler blir feil er at noen i admin/mods kan rette innlegg UTEN at dette synes.

Hva er begrunnelsen for at disse gis den adgangen?

(Tar det nå når vi allikevel har denne tråden aktuell).

-og så tester jeg det her...

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lurer vel fordi du ikke sier hvem du mener :lol:

Ellers treffer vel Laksefiskern ganske bra både på hva som er gjort feil fra vår side og rundt det andre.

KIS svarte vel for meg er ovejan, det var vist noen som sto for fall og da var det vel naturlig at det var meg etter som det meste andre var til meg.

Henning du må få lov til å tolke ting som du vil, for uansett hva jeg skriver så endrer sikkert ikke det ditt syn.

Men det var noen som la ut en en egen tråd om at man nå ville skrive mye mindre på FS og heller bli en leser og det har du jo fått til og det har du din fulle rett til, men, og på et område er det et men, og det er slike diskusjoner vi er inne i nå, da ønsker du å være med. Å påpeke å fremprovisere. Og igjen, dette har man jo full rett til, men for meg kan en slik person fort bli oppfattes som kranglete og vanskelig.

Så til en annen sak. Hvis man er så intressert i FS og den ve og vel og man ønsker å bidra til at siden blir bedre f.eks med å komme med forslag til endringer, måter å gjøre ting på for å få en bedre side så er jo det knall, men jeg må si ut i fra eget stå sted så er ikke det intensjonen, for da hadde noen av dere også lagt ut fiskerapporter, hjulpet folk med relevantet fiskespørsmål mm, men så interreserte er dere jo ikke, men akuratt på dette område der dere kan TA FS eller en person i FS så er dere gladlig med. Å påpeke alle feilene vi har gjort eller de feilene som gjøres av de som er i redkasjonen i dag virker mye mye viktigere en å hjelpe andre eller å få flere folk til å fisk. Men det kan jo være at dere ikke er ute å fisker å ikke har noe å skrive om, hvis dere var det så ville jeg tro at dere ønsket å dele med dere etter som dere er så iverrige til å dele med dere her i denne tråden.

Hadde noen av dere som er så iverrige til å ta folk også bidrat på andre områder på siden så hadde stilt seg helt annledes, men når dere bare er inne å skriver på slike tråder så er det ingen sympati å få fra meg, og det er dere sikkert ikke ute etter heller men men ............. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.