Gå til innhold
Fiskersiden

Nyheter for meg.


Recommended Posts

"The Undertaker" 100 gr 16 cm

151220062111TSx9uPdTJ3ZoiKCYQ7.JPG?61

Jerko 110gr 19cm

151220062141y1BqheTQgG3BRZLjVg.JPG?72

Dunwright "Dancer Jr" 200 gr 19cm

151220062126cd7ZfPJBGB4AticWua.JPG?53

cobbs attitude shad 75gr 13cm

151220062109LeVXyPHpbTcdEAXFVs.JPG?84

AP lures Apealer Muskybuster Premium.

210gr 21cm

151220062151sYIhPFgSLp2EJ2dn1D.JPG?6

Crane "Jerkbaits" 110gr 16cm

151220062129QuV5rLCZ85BNmY1nsS.JPG?19

Fudally "Reef Hawg 75gr 15cm (flyt)

151220062116FCJDB8eEtNTJPuHcik.JPG?92

Pfeiffer "Zig Zag Jerkbait"115 gr 19cm

151220062102WKJBQpOyYkktWLAtHn.JPG?86

Gooch's "Banana Bait" 50gr 20cm (flyt)

151220062144HHLQyXeNPdVFHAu3zn.JPG?93

Musky Safari Tackle "Mr. Automatic 110gr 17cm

151220062123zuvsgiBFu6c5mxoydL.JPG?65

Ja det var de 10 nye baitene fra USA. Gleder meg veldig til å få prøvd ut disse i løpet av helgen.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått tilsendt noen kroker fra en hyggelig kar Svergie som skal beskytte bait/sluk mm for rusk og rask, mitt mål er å teste de ut på jerkbait for å se om man kan få ned eventuelle skader på fisken. Ofte tar fisken mitt på jerkbaite og bakkroken kan fort da sette seg i øye eller i andre områder i fiskefjeset.

Problemet at en jerk ofte sitter for lang inn i halsen er nesten ikke til stede( hvis den da ikke tar rett bak i fra) men det er de løse krokene som kan være et problem.

Har derfor satt på en krok bak på zig zag en for å se om det kan hjelpe.

151220062305EKmydnXNoLleVTsc76.jpg?19

det hadde vært flott hvis det hadde en effekt slik at vi unngår unødvendige skader på fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter väl "Snag eleminator", mening är att man inte skall få lika mycket skräp på kroken, krokar den lika bra som en ren krok?

Men hvis den beskytter mot skræp så kan den kanskje også beskytte fisken for de kroka som ikke sitter i munnen. Om den kroker like bra vet jeg ikke ennå, har ikke fått prøvd de. ;)

Mye spennende her!

Hvordan stang skal du bruke på de tyngste baitsa der?

Havstang :) , nei for å være ærlig så sitter jeg i en liten knipe der. Men man får teste det ut på stiffen BFT så får vi se hva som skjer. Noe lange kast forventes ikke å utføre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik, jag är nog mer oroad att fisken skall få en krok i ögat så jag hade nog satt snag eliminator´n på bukkroken om jag skulle använda en sån, dessutom så går bukkroken djupare än akterkroken så det är större risk att man får

skräp på. Oroar mig inte så mycket om fisken sitter krokad med en eller två trekrokar i halsen.

Endret av Alessandro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte de vidioene av H2O og power prob baitsa,trur jeg må skaffe meg de.

Edit: flotte baits Erik :) Håper de funker!

Endret av menig fiskebolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dom två "namnlösa" är nog Cobbs?

Dunwright Dancer´n är fin, en i Värmland har fått en gädda på +14kilo på den, bild här

http://www.128810.webshop.eurovator.se//gr...roup=1334⊂=0

Nei, inga cobbs dei nej inte den stora er en AP lures Apealer Muskybuster Premium.

Erik du må vekke meg i morra :lol:

Menig boalla: Jeg har noen H2o lures, bare å teste neste gang, men de er tunge 6oz eller deromkring, weeeii

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The Undertaker" 100 gr 16 cm

151220062111TSx9uPdTJ3ZoiKCYQ7.JPG?61

Et bait jeg har veldig trua på, hadde en veldig bra gangen. bruksområdet er både som overflate og lengre ned i vannlaget.

Jerko 110gr 19cm

151220062141y1BqheTQgG3BRZLjVg.JPG?72

utrolig flott. Opp ned side to side. Jerker du hardt kommer den opp å vaker, men kan også fiskes dypt. Skal veldig lite jerk til får den gjør et utslag. Jerk slag ned går den ned hard ned går den opp.

Dunwright "Dancer Jr" 200 gr 19cm

151220062126cd7ZfPJBGB4AticWua.JPG?53

Veldig side to side gange krappe svinger. Kan snu seg helt i motsatt rettning hvis den får nok løssnøre.

Denne gå fisk på lørdag.Kan fiskes dypt.

cobbs attitude shad 75gr 13cm

151220062109LeVXyPHpbTcdEAXFVs.JPG?84

Krappe svinger side to side, må være glimrende på abbor og når gjedda tar små bait.

AP lures Apealer Muskybuster Premium.

210gr 21cm

151220062151sYIhPFgSLp2EJ2dn1D.JPG?6

Glider side to side. Glider masse side til side.Umulig å klare å sveive inn løssnøre raskt nok. Men må være et perfekt bait når stor gjedda er slitt sløv. Den ble noe for tung for min bft stang og det er jo så rart.

Crane "Jerkbaits" 110gr 16cm

151220062129QuV5rLCZ85BNmY1nsS.JPG?19

meget spennende fyr med side to side og litt opp og ned gange.

Fudally "Reef Hawg 75gr 15cm (flyt)

151220062116FCJDB8eEtNTJPuHcik.JPG?92

søppel

Pfeiffer "Zig Zag Jerkbait"115 gr 19cm

151220062102WKJBQpOyYkktWLAtHn.JPG?86

ligner litt på pig i gangen. En veldig flott uregelmessig gange.

Gooch's "Banana Bait" 50gr 20cm (flyt)

151220062144HHLQyXeNPdVFHAu3zn.JPG?93

må være en av de perfekte overfalte bait. Kunne også jerkes til litt under overfalte. Går å småvaker med halen og lager lyd.

Musky Safari Tackle "Mr. Automatic 110gr 17cm

151220062123zuvsgiBFu6c5mxoydL.JPG?65

Litt jerko over denne. Glimrende uforsigbar flott gange.Kan fiskes forholdsvis dypt

Må si at jeg har kjempe trua på at alle uten om Reef Hawg. Reef hawg hadde ikke utslag i det heilte tatt.

De andre mange bruksområder, flotte bait med uforutsigbar gangen, artig å se hvordan de beveger seg i forhold til harde/løse jerk.

Ja det var de 10 nye baitene fra USA. Gleder meg veldig til å få prøvd ut disse i løpet av helgen.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå begynner tårene å trille. Det nærmer seg vår og gjeddefiske kryper nærmere og nærmer.

Og når man får se slike bait så triller tårene

http://protacklemuskyshop.com/cataloguetac...0Bait&offset=50

Det fleste her er mellom 7,5 oz til 11 oz og fra 10" til 14". Stanga jeg skal kjøpe tar opp til 8 oz.

At man nærmer seg 1000,- pr bait er jo noe skremmende, men det spørs ikke om jeg kommer til å kjøpe noen som jeg skal bruke på Øyeren i mai/juni.

Nå nærmer vel dette seg galskap, men det finnes vel dyrere hobby man kunne drevet med, tror jeg :) .

uff tenk om man mista et slikt bait, da sprøs det vil ikke om den fiskedagen er ødlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine de,men til den prisen kan du kjøpe mye annet. Eller du kan finne deg en egen farge du liker og få noen til å lage en unik bait til deg.

Her er noen jeg synes ser bra ut:link 1

Eller sjekk ut disse,23" 15 oz,ment for dorging.

Ellers har det jo kommet noen sykt store bulldawgs,de og mange andre baits kan du se i denne linken:Musky first Baseng demo i slutten av tråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine de,men til den prisen kan du kjøpe mye annet. Eller du kan finne deg en egen farge du liker og få noen til å lage en unik bait til deg.

Her er noen jeg synes ser bra ut:link 1

Eller sjekk ut disse,23" 15 oz,ment for dorging.

Ellers har det jo kommet noen sykt store bulldawgs,de og mange andre baits kan du se i denne linken:Musky first Baseng demo i slutten av tråden :)

Halen på Super Mag Dawg er over 40cm, og baitet veier 916 gram. St Croix laga xxxh stang som skulle kaste den dawgen som "bare" veier 1lbs, så kommer de med dette monsteret :)

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halen på Super Mag Dawg er over 40cm, og baitet veier 916 gram. St Croix laga xxxh stang som skulle kaste den dawgen som "bare" veier 1lbs, så kommer de med dette monsteret :)

Michael

kilos jerk ja, herregud

Har forresten bestilt denne saken:

giantflymed.jpg

¨

når jeg skal ut og fiske etter disse:

wherelure3.jpg

så slipper jeg å lete så fælt etter flua etter at fisken har tatt den! Ha ha ha ha ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halen på Super Mag Dawg er over 40cm, og baitet veier 916 gram. St Croix laga xxxh stang som skulle kaste den dawgen som "bare" veier 1lbs, så kommer de med dette monsteret :)

Michael

Stakkar kropp som skal håndtere sånne baits.

Tenker på armen,rygg og nakke

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.