Gå til innhold
Fiskersiden

Nyheter for meg.


Recommended Posts

Bruker ikke no særlig penger på jerk du ;)

Hva kosta de?

Ser veldig fine (og dyre) ut..

Jeg føler ikke atr jeg bruker så mye penger egentlig i forhold til en del andre selv om det egentlig ikke betyr noe. Det er svært lite andre ting jeg bruker penger uten om de faste utgiftene så sånn sett har jeg ikke veldig dårlig samvittighet.

Disse baitene ble faktisk ikke så dyre, den billigste var på 31 dollar (193,-) den dyretst var vel rett i overkant av 40 dollar (250,-). Det er faktisk ikke så galt synes jeg. Nå er det Michael som er min mentor i forhold til å handle, han kjører en smart taktikk som gjør at vi ikke blir prisdrivende.

Ser ut som fine baits det :P Men fy å kjipt det må være å miste disse under fiske, spess de håndlagde. Koster sikkert skjorta kan jeg tenke meg.

Det er kanskje dette som er det største problemet. Disse baitene får jo før de er utprøvd en spennende historie og man går å sikkler på de i flere dager, så er det auksjonen og da må man få budet, når man får det blir man skit glad. Så er det å vente på de til de kan hentes ut. Så jeg tror man blir ekstra glad i disse, å skulle de mistes på førte tur så blir det årest nedtur.

Men hvis man følger med på stenger,knuter mm så skal det mye til før de flyr sin veg.

Det er jo veldig artig å prøve ut litt annledes bait og ikke bare buster og big bandit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettaste Døsen

Skjære galskapen dette. Når er det vår?

Systra mi, bur i Munchen, sende desse linkane i går. Noko av dette som er av interesse? Det høyrer med til historia at ho og svogeren brukar å ha fingrane langt ned i planoboksen min når dei er i gamlelandet...

http://www.fisch-server.de/advanced_search...0&keywords=jerk

http://www.angel-ussat.de/shop/index.htm?jerk-baits.htm

http://www.angelabteilung.de/shop/index.ph....php&frm_s=jerk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da er novak lures på plass i heimen. Og eg sier bare fy f**** dette er alt får lenge til våren. Disse baitene så hakke vassere ut en alle busterjerkene til sammen. 6 dager tok det, det er jammen til å leve med !!!!!!!!!!!

At du nevner disse 2 baitsa, hva utseende angår, i samme posten er en skam! ;-)

Blir fett å se de!

Michael

Skjære galskapen dette. Når er det vår?

Systra mi, bur i Munchen, sende desse linkane i går. Noko av dette som er av interesse? Det høyrer med til historia at ho og svogeren brukar å ha fingrane langt ned i planoboksen min når dei er i gamlelandet...

http://www.fisch-server.de/advanced_search...0&keywords=jerk

http://www.angel-ussat.de/shop/index.htm?jerk-baits.htm

http://www.angelabteilung.de/shop/index.ph....php&frm_s=jerk

Anglen Ussat! De har jack cobb :D

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og da er novak lures på plass i heimen. Og eg sier bare fy f**** dette er alt får lenge til våren. Disse baitene så hakke vassere ut en alle busterjerkene til sammen. 6 dager tok det, det er jammen til å leve med !!!!!!!!!!!

Neste gang du er i Sverige kan du ta en liten tur innom Blekinge, de tar bra med gjedde i Skärgården :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke fiskbart der nå, men tur er booket i slutten av mars.

:D:D:D:D

Da er sjansen for 10+ på jerk STOR :D

Leste på siden til Attitude Baits at de tok gjedde der nå, og i Södra Skärgården hvor nå det er.

Hvor store og tunge er Novakene du har kjøpt? Har kikka på di, men han sendte ikke til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er sjansen for 10+ på jerk STOR :D

Leste på siden til Attitude Baits at de tok gjedde der nå, og i Södra Skärgården hvor nå det er.

Hvor store og tunge er Novakene du har kjøpt? Har kikka på di, men han sendte ikke til Norge.

http://www.pikebusters.com/forum/viewtopic.php?t=463

de er fra 100gr til 120gr. Sendte ikke til Norge ?? Mine er da vitteligen kommet til Norge. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.pikebusters.com/forum/viewtopic.php?t=463

de er fra 100gr til 120gr. Sendte ikke til Norge ?? Mine er da vitteligen kommet til Norge. :D

Da får jeg spørre han en gang til da :D

Jeg leste denne på Attitude Baits, er fra 24.1. Har jo vært kaldt siden da.

Bysk Gädda från Blekinge

Jag och fiskepolaren Anders var ute mitt i snöstormen och säkert minst en meter högvatten.. Det började med att Anders ringde mig kvart över nio och sa så här. Ja tor inte på det idag vattenståndet har ökat så pass mycket så det känns som det inte är någon mening... Men efter lite lätt övertalning var saken klar vi åker ut..

Kommer till rampen vid tiotiden och vet inte vad rampen är med allt högvatten och så.. Mem men vi körde ut ändå.. det blåste ju nästan kuling men vad fan man är väl inte IDIOT för inget..

Det var ju ett lyckat drag... När vi väl kom i vattnet så fick ja bada gick lite för långt ut med stövlarna.. Jaja allt helt fel idag eller vad :D??? Jaja vi kom ut efter lite jobb iaf.. Började fiska i en vik där ja får fisk över metern innan och det började rätt bra för gäddorna iaf.. Hade två jävliga hugg ett höll på att slite spöet ur näven på mig plus att Anders hade en fisk på över metern efter.

Dom verkare inte vilja ha idag men vi nötte på till slut kom första fisken upp i båten.. Den vägde nog sisådär 7 hg men fisk iaf.. Vi fortsatte med några sånna fiskar totalt fick Anders 3 st fiskar och ja 2 men sen sa vi!!

Vi avslutar fiskat i den viken vi hade dom där två huggen.. Vilket lyckobeslut vi provade me lite olika jerkwobbler till slut tog ja fram Buster Jerk shalow BBQ och på 2:a kastet small de på nytt pers :D.. 114 cm och 12.2 kg fan vad underbart och året har ju bara börjat. 3 st fiskar över metern denna månaden..

Johan Svensson

Publicerad: 24.1.2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine baits det :D Har du begynt og trene? Tar på og denge dem en hel dag :o

Er vel bare noe tror nå det, er noen uker igjen til våren kommer så det blir vel flere beten :)

Man blir nok hakke sliten i ryggen, men får varierer litt med mindre baits. Men gleder meg noe vanvittig nå altså. Det er så synd det er lenge til den Norsk våren, men godt vi skal til Blekinge og det er jo ikke så lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Det var ett par feta Cobbs, har du provkastat dom ännu?

Själv har jag en stor Dunwright Dancer och den studsar nästan i varje kast när den träffar vatten ytan,

P-L-A-S-K, plums, låter det. Alltså skall man nog inte ha tummen för hårt på linan.

¨

cubbsen har blitt testat, gitt fisk og blitt mistet i hverfall den ene.

De er jo heavy men med 6,9 spöet til St.criox med vekt opp til 8 oz så går det faktisk veldig bra. Jerkingen er jo inget problem etter som spöet hjelper mye til med sin stivhet.

Har bestilt noen flere baits, helt opp til 270gr med en lengde på 25cm. har fått smaken og trua på disse "tunge" baitene, spesielt i forhold til stor fisk, men om trua står i stil med fangsten er jo alt for tidlig å si noe om.

Men det er helt sprøtt å gå fra denne stangen (st.croix) og de tyngre baitsa til Buster stiff og "små" bait som phantom,haukitracker,muskynicke, BB med mer. Da skjønner man fort at stiffen ikke er såå veldig stiv og at BB mm. er "små" baits. Og at BFT stiff nesten er et leksaks spö. :) smack i backan.

Men det er viktig med kraftige hurtigkopplere, fikk erfare det i går. En av cobbsene ligger nå på 3 meters dyp.

Bilder og noen av teksten hentet fra attitude baits...........................

Smuttly Dog Giant

IMG_5812.jpg

Vikt 270 gr och 25 cm lång. Kjøpt denne i tre div. farger.

Cobb´s Crazy Shad Magnum

IMG_5806.jpg

kjøpt inn to av denne (div farger). Litt usikker på vekten ock lengden men mener de skal være rundt 25 cm med en vekt på 230 gr ca.

Kjelle Lundberg´s Attitude Devil

IMG_6160.jpg

og et par av denne. Nå er ikke vekten så skremmende på denne men den går opp til 180gr og er 20 cm lang.

smack i baken. Gjedda satte inn 5. vekslen..............................

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨

cubbsen har blitt testat, gitt fisk og blitt mistet i hverfall den ene.

De er jo heavy men med 6,9 spöet til St.criox med vekt opp til 8 oz så går det faktisk veldig bra. Jerkingen er jo inget problem etter som spöet hjelper mye til med sin stivhet.

Har bestilt noen flere baits, helt opp til 270gr med en lengde på 25cm. har fått smaken og trua på disse "tunge" baitene, spesielt i forhold til stor fisk, men om trua står i stil med fangsten er jo alt for tidlig å si noe om.

Men det er helt sprøtt å gå fra denne stangen (st.croix) og de tyngre baitsa til Buster stiff og "små" bait som phantom,haukitracker,muskynicke, BB med mer. Da skjønner man fort at stiffen ikke er såå veldig stiv og at BB mm. er "små" baits. Og at BFT stiff nesten er et leksaks spö. ;) smack i backan.

Men det er viktig med kraftige hurtigkopplere, fikk erfare det i går. En av cobbsene ligger nå på 3 meters dyp.

Bilder og noen av teksten hentet fra attitude baits...........................

Smuttly Dog Giant

IMG_5812.jpg

Vikt 270 gr och 25 cm lång. Kjøpt denne i tre div. farger.

Cobb´s Crazy Shad Magnum

IMG_5806.jpg

kjøpt inn to av denne (div farger). Litt usikker på vekten ock lengden men mener de skal være rundt 25 cm med en vekt på 230 gr ca.

Kjelle Lundberg´s Attitude Devil

IMG_6160.jpg

og et par av denne. Nå er ikke vekten så skremmende på denne men den går opp til 180gr og er 20 cm lang.

smack i baken. Gjedda satte inn 5. vekslen..............................

Ikke noe småbaits detta nei :P Er vel best å bruke owner hurtigkopplere ellers så har AB noen kraftige, fikk med 2 pakker siden de hadde glemt orderen min.

Har kjøpt meg en del cobber og smuttlyer, men holder meg rundt 6-8 tommer. Kjenner tyngden på de oxo.

Ja du kjenner nok stor forskjell på st.croix og bft :) Gleder meg til jeg får FigRigen, den er visst kommet til tullen så da burde jeg ha den snart.

Har du fått prøvd M&E shaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe småbaits detta nei ;) Er vel best å bruke owner hurtigkopplere ellers så har AB noen kraftige, fikk med 2 pakker siden de hadde glemt orderen min.

Har kjøpt meg en del cobber og smuttlyer, men holder meg rundt 6-8 tommer. Kjenner tyngden på de oxo.

Ja du kjenner nok stor forskjell på st.croix og bft :P Gleder meg til jeg får FigRigen, den er visst kommet til tullen så da burde jeg ha den snart.

Har du fått prøvd M&E shaden?

Prøvde ut M&E i Blekinge. Synes den gikk veldig shallow. Men flott gange og kommer til å gi fisk etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.