Gå til innhold
Fiskersiden

AAB og Sollien i Ebro


cb
 Share

Recommended Posts

Vel tilbake å rimelig smaløyd pga. mye reising og plutselig behagelig innetemp på jobb, konstanteres at turen var bra. AAB og Eirik Eide sto for fiskinga, selv prøvde jeg å legge saker og ting til rette. Regner med at det legges ut en noe fyldigere rapport her etterhvert. Ellers kommer en en oppdatering i bloggen til Northflex-safaris med oppsummerende tilbakeblikk på siste halvdel av året. Gi meg en ukes tid til det.

Takker gutta for en bra tur.

Julehilsen til Vestlandgjørsen herfra, snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtfolk!

Det drøyer litt med rapporten på min egen side, så jeg legger ut en liten sak her med noen andre bilder enn det som tidligere er lagt ut på Storfisker.no. Kvaliteten på noen av bildene er lav pga. et kompakt dig. kamera med for dårlig blitz.

Som noen av dere har fått med seg, kom vi tilbake fra Ebro på mandag etter en ukes fiske med Eirik Eide og Arnt Aage Børresen. Det ble noe motstand i starten da det for øyeblikket fosser vann inn i Caspe-dammen og vannstanden hadde steget med rundt fem meter på en uke. Så etter litt frem og tilbake, bestemte vi oss for å dra ned til Mequinenza for å fiske etter større fisk i stedet for. Vi startet i Segre, men etter et drøyt døgn der, med kun en fisk på land (en finfin karpe på 14,4 kg til Børresen), satset vi på nok en flytting i søk etter flere fisk og bedre vanntemperatur. En spansk, lokal karpefisker tipset meg om et lite anonymt sted, på et veldig spennende strekk av elva og vi flyttet oss til slutt dit på onsdag. Da alt var rigget opp og vi hadde bestemt oss for hvilke swimmer som skulle fiskes, ble det foret opp med diverse pellets, mais og noen boilies. Vi fikk etter hvert ut fire mallestenger og to karpestenger, men ingen ting skjedde. Da Arnt Aage og Eirik tok kvelden, bestemte jeg meg for å la en av karpestengene ligge ute på natta med en hallibutpellet på håret. I dyp drøm om monstermaller og heite meitinder, skjærer plutselig en illsint nappvarsler seg vei inn i bevisstheten og ikke lenge etter står jeg i bestefars underbukser med dyp flex på klingen og fighter en tung fisk på pellets-kjøret. Den går tungt, men etter noen litt vel seege rusninger er det klart at jeg har malle på kroken. Fisken kommer inn og jeg lander til slutt en "liten" pus på rundt 35 kilo . Første fisken på plassen er et faktum og gutta får trua på mer da de dukker opp i sjutida noen timer senere.

Fra torsdag til søndag opplever vi et generelt sett tregt fiske med medgang og motgang, men det som landes er av veldig bra kaliber. Vi får sju maller, åtte med den lille min, med de fire største på 50 (Eirik, karpestang), 55 (Eirik), 64 (Arnt Aage) og 70 killo (Arnt Aage). Karpefisket i Ebro var noe tregt, men fiskene var store og de fire største vi fikk fra torsdag til søndag i Ebro var 12,8 (Eirik), 13,9 (AAa), 15,9 (AAa) og selv lurte jeg opp ny Northflex rekord på natt til fredag på 16,1kg.

Vanntemperaturen var neppe mer enn 5 grader og temeraturen i lufta var høyere kun midt på dagen. Fisket var noe tregt, vi brukte mye tid på finne rett sted og vi mistet alt for mange maller, med fem-seks fisk som ikke ble skikkelig kroket, krokfestet glapp et par ganger, en malle snagget og en knute ble kuttet opp av musling eller stein på vei inn. Til tross for dette hadde vi alt i alt en veldig bra tur til et av Europas desidert heftigste områder for meitefiske, med ekstrem frustrasjon i skjønn harmoni med personlige rekorder og ekstreme fighter. Hadde vi fått opp alle fiskene de siste fire dagene hadde fangsten vært vanvittig, men det er ytterst sjelden man lander alt og av motgang blir man vis. Vi prøver igjen en annen gang og krysser fingrene for det umulige, 100% uttelling. Hva er nå egentlig det?

Jeg legger ut noen bilder av de største fiskene og takker Eirik og Arnt Aage for en hard, men bra tur.

15600_s.jpg

15601_s.jpg

15602_s.jpg

15603_s.jpg

15604_s.jpg

15606_s.jpg

God jul og max flex ønskes alt godtfolk!

Northflex-safaris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.