Gå til innhold
Fiskersiden

Førjulsfiske i Trøndelagen


Triturus
 Share

Recommended Posts

Mandag var eksamen ferdig og vi skulle gøtse etter havmus, på go'plasssen. Vi satt fra 5 til 01.00, og fikk ikke havmus.

MEN, vi fikk denne artige krabaten:

Picture%2520006%252C%2520liten.jpg

Denne paddetorsken tok på reke helt inntill fjellveggen ved land, på ca 10 meters dyp. 230 gram veide den.

Ellers ble det 4 hågjel, 2 svarthå 2 hyser og en mikrotorsk.

Igår tok vi en kjapp tur til hvitting-spoten for å prøve oss på 2-kgs-grensa. For å ta det kort, fy fabian for et hvittingfiske! På 3 timer fikk vi 5 hvitting, alle over 1 kg, med størstemann på 2,2 kg:

Picture%2520016%252C%2520liten.jpg

Picture%2520014%252C%2520liten.jpg

Min største på 1,7 kg.

Picture%2520015%252C%2520liten.jpg

Tror vi kunne fortsette å håve opp, men i og med at frysern er full, måtte vi gi oss. Gleder med allerede til sprøstekte innbakte hvittingfileter!

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske så innbringende fisketurer. :P Mangler vel bare havmusa nå!

Hva slags tackler og agn fikk dere hvittingen på?

Me brukar pulley-tackler, for det er pill rotten bottom der. Nøter, snurrevad, kablar og bilar antakeleg :D . Sirkelkrokar rundt 1/0 til 3/0, med litt perler og sjølvlysande slange. Eg hadde forresten cracklight frå kvelden før. Lidl-cracklight lyser i evigheiter.

Men eg må korrigere deg litt, Irvin. Den største min var 2,25. Femti gram her og femti gram der, blir kilo av slikt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanonbra hvittinger. Jeg regner med at det er på brygga "mi" dere har testet? Ingenting ville gjort med gladere iallefall.

Stilig med paddetorsk. Den fikk aldri jeg i Trondheimsfjorden, selv etter mange hundre timer agnfiske. Er det dere som har fått fløyfisk også?

Gleder meg til julen, da skal jeg teste hvitting og lysingfiske i Sunndalen, jeg hører det skal være bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en eg må korrigere deg litt, Irvin. Den største min var 2,25. Femti gram her og femti gram der, blir kilo av slikt

Kontrollveiing hjemme viste nok 50 gram under din rustne samsonvekt, hehe. Men hvis du føler deg bedre med 2250, så værsågod :)

Brygga di leverer, gjørs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.