Gå til innhold
Fiskersiden

Intermediate WF snøre


bindalingen
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av JanM

Rio AquaLux er saktesynkende hele veien (jeg har det snøret også). Prøv SA XXD (flyt hele veien)du som er vant til skyteklump. Du blir ikke skuffet. Du spurte etter flyt, og da er dette bra.

Jan.

Jeg vil helst ha et WF snøre med intermediate klump, og flyt skyteline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mistenkte det. Jeg hadde tenkt å kjøpe dette snøret her, men de hadde det ikke inne på det tidspunkt (se under). SA-snørene er bra. Har ikke testet det, men det er nok noe av det bedre du kan velge.

WET TIP™ CLEAR

Invisible Sinking-Tip Fly Line

APPLICATIONS:

• Designed to target wary fish, such as tarpon and permit, in warm shallow saltwater

• Allows use of shorter leader for easier casting and improved accuracy and performance in wind

SINK RATES:

• 1.5-2.0 ips

TAPER CHARACTERISTICS:

• Subsurface stealth tip sinks just below the surface

• Aggressive 37' head on 10-13; 42' head on 6-9; both offer easy casting and smooth turnover of saltwater flies with no kick

• Crystal clear color stays hidden from wary fish

• Tips, tapers, and heads are designed specifically for each line size for optimal performance

• High-floating for superior line pick up and tracking

CORE:

• Stiffer braided monofilament nylon for reduced tangling and outstanding shooting

COATING:

• Harder, tougher, reduced-diameter saltwater coating with patented AST - Advanced Shooting Technology

• Graduated-density between sinking tip and floating section allows straighter fishing, enhanced sensitivity, better strike detection, and easier hook setting

COLOR: Yellow/Clear

DELIVERY: Strong

STIFFNESS: Moderate/High

MATCHING LEADER: Mastery Series Sinking, Bonefish, or Tarpon

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Jeg har vurderer xda , men jeg tror jeg er mere ute etter et snøre med litt lengre klump. liker å holde litt snøre i lufta, hvis jeg ikke husker feil så har xda en klump på bare 9,5m.

Ja, det var det jeg antok i og med at du er vant til klump. Således er både wet tip snøret og xxd bra. xxd har hele 17 meter, men det er da flyt som nevnt.

Hvis Rune har testet XDA snøret på vinterstid og sier det fungerer bra, så må du stole på det, men jeg er enig med deg i å gå for en noe lenger klumpdel for lettkastet sjøørretfiske.

Husk også at SA har en stivere kjerne som er med på å gi lite minne. Noen snører er tilsynelatende ment for varmere strøk, men jeg tror ikke du skal legge for mye vekt på det. Den mykheten i coatingen er jo bra i kulde. Det er ikke noe verre enn et snøre som ikke legger seg flatt, og som bare forverrer seg på vinterstid. Hele kastingen blir ødelagt som følge av floker og stopp i stangringene. Jeg bruker stort sett standard klumpdel på mange av innlandssnørende mine, men på sjøørretsnørene er det laaang klumpdel og full fres...hu hei hvor det går...en litt rå stang også, så er vi i mål...

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Scierra XDA Clear Head i to sesonger i ulike klasser. Snøret fungerer ok, den flytende skytelinedelen er fin å håndtere ved inntrekk og i strøm, men i motsetning til en av de andre her synes jeg ikke det er spesielt enkelt med mer enn en meter eller to med overheng ved kasting.

Har anskaffet et Vision Extreme Distance med klar intermediate klump, det virker som om det fungerer bedre med lengre overheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.