Gå til innhold
Fiskersiden

"Løsbitt" SØ


 Share

Recommended Posts

Tok en tur i går etter jobb i går til en strand med lys sandbunn og flekker av skjell og tang.

Perfekt ikke sant[ :D ] Fiska med epoxy-zonker først ,men bytta til en Wolly variant etter flere napp uten at fisken satt.Greide å kroke to SØ rundt halvkiloen (spretterter [ :) ]).Fikk også et "ovnsrør" på halvmeteren som oppførte seg som en svimeslått torsk.Tynneste SØ jeg har sett!Satt pent ut igjen.

Hadde sinsykt mange påslag av SØ uten at den satt.Når jeg tok inn wollyen fort var det ingen napp,

men med 10 cm korte rykk var fisken veldig interresert.

Er det noen som har et tips til hva man gjør i en slik situasjon?

Ikke for det;hadde det knall (sto konsa med vann til livet og "nymfefisket" på bitevillig SØ jeg viste var der" [ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens. Kan hende det hadde vært en ide å satt på noe smått ja.

Mageinnholdet i de fiskene jeg fikk besto av veldig små nesten gjennomsiktige fiskeyngel.

Får ta å binde opp noen mindre fluer til neste tur.

Ps. Rekelukt,variasjon [8D] Må spørre kona om dette i kveld [ :D )][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg driver å sysler med teorien om at løsbitt sjøørett best krokes på små eksakte imitasjoner av byttedyr som fiskes meget sakte (med små rykk innimellom). Tanken er at ørretten skal få god tid til å titte på imitasjonen, før den bestemmer seg.

[ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.