Gå til innhold
Fiskersiden

slimål- utløpet av nidelva ?


jørgen meitefan
 Share

Recommended Posts

Er det noen mulighet for å få slimål der ?

Fiska i dag rett ved de fire siloene tvers over fra fyret ute på moloen. Er det slimål her, og evt krokstørrelse og agn for å få den ?

Sikkert rart at jeg vil få denne fisken, men synes den er facinerende, og vil prøve å få til en liten tur før hjemreise i morgen.

Fikk en hvitting på 80 gram og ei hyse på 600 gram i dag , så det kommer en liten rapport når jeg er hjemme på toten.

:angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et paternoster med skrellet reke i krokstørrelse 8 og nedover vil nok gi deg svaret fort. Gi slakk på tackelet så begge krokene ligger på bunn - sveiv inn etter noen minutter. Kjenner ikke lokasjonen, men om du har mulighet for å sjekke om det er mudderbunn (noe jeg vil anta ved utløpet av en større elv) så øker selvsagt sjansene. Rekene vil gjerne ha fått noe mudder på seg som svarte flekker om du har mudderbunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk ein slimål der for tre år sidan. Dei er der sikkert framleis. Den tok godt til venstre for fyret - på "hysegrunna". Altså mudder. Straumen frå Nidelva renskar nok vekk mudderet i utløpet og litt på sidene.

EDIT: Eg stod alstå ute på fyret. Du kan sikkert få slimål på den bryggeaktige installasjonen mot Korsvika, frå der du stod. Like ved renseanlegget. Greit djup og snill botn.

Endret av Chironomus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått slimål på svær treblekrok ved fyret. Det er massevis av den der. Lag et paternoster med to-tre små kroker som EØ sier og la det ligge på bunn en stund. Gjerne en litt større krok med fiskefilet som luktattraktor nede ved søkket. Ikke la det ligge for lenge, da får du bare opp slim og floker. :)

Kast mot Munkholmen fra ytterst på fyret.

Ellers så er Børsaberga en bankersplass for slimål. Du får den også på kaien på Trolla, og som cb er inne på; i hele fjorden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.