Gå til innhold
Fiskersiden

Konkurransen 2007


 Share

Recommended Posts

Ser jo litt morsomt ut dette, men har ett par spørsmål:

Hvis en har meldt inn 10 fisker allerede, men får en fisk til som gir mer poeng enn en av de andre fiskene en har meldt inn, vil da den minst poenggivende fisken utgå? Altså, det jeg vel spør om er om en kan melde inn så mange fisker en vil, så lenge den er stor nok til å dytte en annen fisk ut av topp 10 lista? Jeg vil vel tro det er slik, men vil bare forsikre meg om det før jeg ev. melder inn fisk.

Vil biltema vekten min (som går opp til 25kg) anses som godkjent vekt? Har testet den på mindre vekter (1 kg mel) og der viste den helt rett. Veide også en fisk på 2 forskjellige vekter i forrigårs og begge vektene viste 770g, så den virker nøyaktig på mindre vekter i alle fall, men har ikke testet på tyngre vekter enn 1 kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser jo litt morsomt ut dette, men har ett par spørsmål:

Hvis en har meldt inn 10 fisker allerede, men får en fisk til som gir mer poeng enn en av de andre fiskene en har meldt inn, vil da den minst poenggivende fisken utgå? Altså, det jeg vel spør om er om en kan melde inn så mange fisker en vil, så lenge den er stor nok til å dytte en annen fisk ut av topp 10 lista? Jeg vil vel tro det er slik, men vil bare forsikre meg om det før jeg ev. melder inn fisk.

Selvsagt :)

Vil biltema vekten min (som går opp til 25kg) anses som godkjent vekt? Har testet den på mindre vekter (1 kg mel) og der viste den helt rett. Veide også en fisk på 2 forskjellige vekter i forrigårs og begge vektene viste 770g, så den virker nøyaktig på mindre vekter i alle fall, men har ikke testet på tyngre vekter enn 1 kg..

Da må du kalibrere den skikkelig, men jeg anbefaler deg å kjøpe en skikkelig vekt først som sist egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er oppdaterte regler og grunnvekter klare her:

https://www.fiskersiden.no/content/view/419/105/

Vi har etter endel diskusjon blitt enige om å senke grunnvektene på noen arter.

Endringene er ikke store men såpass at vi håper det gir økt motivasjon.

Kveite- 50kg

Torsk-30kg

Laks-25kg

Berggylt-2.5kg

ørret/sjøørret -10kg

Abbor-2.5kg

Karuss-2.25kg

Piggvar 10kg

Havabbor-5.0kg

Lyr-10kg

Håkjerring-400kg

Dersom noen ser på grunnvektene og reagerer på noe vennligst gi beskjed, fort gjort å taste feil eller glemme noe når man sitter med hele listen foran seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det? Jeg har nemlig autostyring av ALL mail sendt til konkurranseATfiskersidenDÅTTno og de er ikke i den mappen.

Stein: https://www.fiskersiden.no/content/view/429/30/ hadde desverre glemt å trykke OPPDATER før jeg lagret i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på det? Jeg har nemlig autostyring av ALL mail sendt til konkurranseATfiskersidenDÅTTno og de er ikke i den mappen.

Stein: https://www.fiskersiden.no/content/view/429/30/ hadde desverre glemt å trykke OPPDATER før jeg lagret i går...

Der kom det noen fangster til. Jeg savner også en som jeg sendte inn på lørdag. Sendte til til konkurranseATfiskersidenDÅTTno. Si fra hvis den ikke er kommet så sender jeg påny.

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.