Gå til innhold
Fiskersiden

Stor Abbor ?


Marken
 Share

Recommended Posts

Det eneste trikset må være å prøve mindre agn. Hvis du bruker en liten pimpel og mormyska agnet med maggot - eller de minste balansepilkene med litt maggotsnadder. Hva med meitemark ? Men selvfølgelig vil risikoen være at de mindre abborene biter på dette også. Å bruke abbor som agn er vel å invitere gjedda. Og er du kjent nok med vannet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedde må du vel alltids regne med, men for å unngå å få småabbor og smågjedder er det i hvertfall viktig å ikke sitte inne på grunna eller i sivkanten. Finn dypkanter og frittliggende grunner med dypere vann rundt!

Har opplevd flere ganger å ha foret opp ett hull helt inne ved land etter mort der det er metern dypt hvor stor abbor plutselig kommer inn når man har en mortestim på gang og tar myskaen. Da snakker vi 3mm myska og krokfestet på abborene blir ikke akkurat bra i den porøse munnen. Det er mange store abborer som også blir tatt på myska, desverre hender det at gjeddene også er interessert i de :rolleyes:

Jeg ville personlig prøvd med annet agn enn død abbor etter abbor, ville heller satset på balanse som kan være meget effektivt. Er det et skogsvann med mye små abbor i så går nok abboren og beiter på abbor som igjen kan gi meget stor fisk. Abbor er fetere fisk enn mort og abborer som er fiskespisende utelukkende på abbor blir store. Skitt fiske, får håpe du får noen av de store til å sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. :) Har prøvd med balanse fra 2cm-10cm, uten å få en eneste fisk. Har også prøvd pimpel og mark, men vekta har stoppet under 1 kg. Muligens må jeg prøve med mort. Jeg mener selv at jeg er godt kjent i vannet.

Med hilsen Marken.

Inte bry dig om den artikeln. Tullingen som skrev den har inte pejling.. :P:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.