Gå til innhold
Fiskersiden

Bli med til Langesund


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Vi hadde en hyggelig og spennende fisketur med Jera i starten av mars for et par år siden, og jeg har nå vært i kontakt med de angående en tur denne vinteren/våren. Bare at nå er det visst JERA II

Kommer med forslag til dager/helger i morgen eller overimorgen, men de som er interessert i å være med kan allerede nå melde sin interesse i denne tråden. I utgangspunktet synes jeg de som var med sist har fortrinnsrett, men alle (store nok til å passe på seg selv :) ) er velkomne så lenge det er plass. Og det er plass til 5-6 stk tror jeg.

Det er snakk om fiske på dypet og jeg vil anta at det ikke er noen fordel å lett bli sjøsyk :D

Tror det er mulig å leie utstyr og flytedrakt, men kommer med mer info etterhvert.

De som er interessert kan lese mer her: http://www.grefstad-havfiske.no/

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er med såfremt det passer med påsken og noe andre småting som sikkert kan oversees :D

Jeg følger med på fortsettelsen :)

losedit: Jeg er opptatt med noe i fbm.Holmenkollen 17-18 mars.Ellers er jeg klar

Endret av los
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Langesund by night var moro det :)

Når i perioden januar til april vil du anbefale å legge turen/turene Fiskekongen? (eller andre som har peil) -sånn fiskemessig. I en tidligere tråd nevnte du at perioden mars-juni var bra på lange der, men det må da være fisk å få der i januar og februar også?

Tenkte kanskje å bestille to turer. Er fare for at været forhindrer tur, og man kan jo også ha en dårlig fiskedag. Så å bestille to turer kan være greit det.

Forrige tur ble største fisk en 10 kilos lange på Prikken, ellers mange mindre langer og en del svarthå som var store til å være svarthå.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og ser på datoer nå og selv om fisket tydeligvis er best et godt stykke utpå våren er jeg mest interessert i å fiske tidlig på våren, rett og slett fordi det "kræsjer" med mindre andre ting da.

Er det noen som slenger seg med om første turen allerede blir første helgen i mars? Dvs 3. eller 4. mars? Da er det fullmåne og greier. Gi i så fall rask beskjed i tråden eller PM. Vi trenger vel ikke å være mer enn 4 stk før det ikke blir så veldig dyrt for hver person?

Ellers ser jeg på helgen mars/april og siste helgen i april, dvs 3103-0104 og 28-29 april. I utgangspunktet bare en dag hver helg (fortrinnsvis lørdag), men vi så jo forrige gang at det var lurt å booke begge dagene. Det forutsetter riktignok overnatting - litt styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med slikt opplegg som sist? At jeg står ansvarlig for lørdagen og du/dere for søndagen? Kan godt være med på fiske både lørdag og søndag en helg, men litt skummelt å binde seg økonomisk til å betale rundt 8000 dersom de andre plutselig ikke dukker opp. (Rundt 4000 er ikke like skummelt :) )

Er noen av helgene 31.03-01.04 eller 28-29.04 aktuelle for deg, Prikken?

Ser svaret fra LHO nå. Er helgen 31.03-01.04 bra for dere (prikken og LHO) da?

Ang lørdag 3. mars (dersom det fortsatt er ledig da) er vi nå 2 stk. Flere som kan tenke seg å være med da? Blir sikkert møkkavær og lite fisk - og vi får sikkert snørene i hverandre og sånt - men bortsett fra det blir det sikkert en bra tur :P

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med slikt opplegg som sist? At jeg står ansvarlig for lørdagen og du/dere for søndagen? Kan godt være med på fiske både lørdag og søndag en helg, men litt skummelt å binde seg økonomisk til å betale rundt 8000 dersom de andre plutselig ikke dukker opp. (Rundt 4000 er ikke like skummelt :) )

Er noen av helgene 31.03-01.04 eller 28-29.04 aktuelle for deg, Prikken?

Ser svaret fra LHO nå. Er helgen 31.03-01.04 bra for dere (prikken og LHO) da?

Ang lørdag 3. mars (dersom det fortsatt er ledig da) er vi nå 2 stk. Flere som kan tenke seg å være med da? Blir sikkert møkkavær og lite fisk - og vi får sikkert snørene i hverandre og sånt - men bortsett fra det blir det sikkert en bra tur :P

Tror 31.03-01.04 går greit. Må sjekke opp dette litt. Lars har bare å være med, siden han sitter på alle tacklene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Mag :)

Fint om du sjekker om helge helgen 31.03-01.04 (begge dagene) - går bra for deg Prikken. Har ikke fått sikkert svar på at det er ledig da, men utfra svaret jeg fikk i går ser det slik ut.

Virker som om det er lurt å bestemme seg for helg og bestille raskt - fylles visst raskt opp nå i starten av januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sjekke om det passer når jeg kommer hjem fra jobb.

Men har en liten mistanke til at jeg er på Møre i slutten av mars for å hente "møreskreien" da. :)

Når det gjelder overnatting, var jeg og noen kompiser med Jera for noenår siden.

Vi overnattet da på langøya og fyret. Dette var både trivelig og billig. Tror det var dykkerklubben der ned som orga plassen. Fikk kontakt med de gjennom Grefstad. Vi fikk da også ordet en 15fits båt som vi fisket med 3 dagen der nede.

Et lite problem er at vi da trenger skyss fra Langesund og ut til øya dagen vi kommer ned. Ellers hentet og leverte Jera oss på øya.

Endret av mag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

jeg og samboeren skal være i Langesund 31. mars og 1. april. Hvis det blir noe denne helga er vi svært interessert i å være med.

Tur tidlig i mars kan også være interessant, det må jeg sjekke med samboeren.

På Langøya utenfor Langesund kan man leie plass på fyret eller på Langøya hovedgård (forpakterboligen). Den siste er det Bamble Jeger og Fisk som disponerer (se www.bjfl.no). Hvis man leier forpakterboligen kan man også leie en 13 fots pioner med påhenger som ligger ute hele året. Jeg har for øvrig sjøl en eierandel i en 18-fots jolle der nede, men den er del av en klagesak mellom oss og produsenten for tida, og jeg vet ikke når den saken løser seg.

Glemte å si at jolla til BJFL ligger i Langesund. Den kan med andre ord brukes for turen over sundet til Langøya.

Endret av Skogtroll2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.