Gå til innhold
Fiskersiden

Bli med til Langesund


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Interessante opplysninger , Mag og Skogtroll 2.

Håper å få kontakt med folk fra Jera i kveld slik at jeg kan se om vi får kabalen til å gå opp. Ser i hvert fall ut til at det er stor interesse for tur.

Foreløpig ser det ut til at det blir en helgetur i april evt mars/april. Og forhåpentligvis også en dagstur i starten av mars.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kjenner egentlig forholdene der nede ganske godt, er fra samme fjordsystemet. Pleier å fiske fra "Hoggafjell", båten til BJFL, men har lyst til å variere med en tur med Jera-gjengen. Si fra når dere har satt en dato, hvis det er ledige plasser. Eventuelt kan jeg sjekke muligheter for overnatting med BJFL. Etter min mening er overnatting på fyret ikke så ideelt i den kaldeste delen av året, havna der er dessuten utsatt for svell ved dårlig vær. Men både samboeren og undertegnede er sugne på lange...

Endret av Skogtroll2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare opplyse om at det ikke står stille her.

Blir bla.a tur lørdag 31. mars, men usikkert hvor mange ledige plasser det blir. Kommer tilbake til det.

Når det gjelder 3. mars, er det interesse for tur da? Vi er foreløpig bare to, og vi må være flere - enten det blir JERA II eller en annen båt (som er litt billigere).

Kjøpte forresten ny havfiskestang på salg nå nettopp: Lawson Power Jigger 7´ 15-40 lbs til 750 kr.

Bra kjøp? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte forresten ny havfiskestang på salg nå nettopp: Lawson Power Jigger 7´ 15-40 lbs til 750 kr.

Bra kjøp? :)

Veldig bra kjøp. Spes mtp at stanga blir dyrere i år enn den var i fjor...

Ellers kunne jeg kanskje tenke meg å være med på tur, må titte i almanakken/filofaxen/den syvende sans i huset først. Og spørre kona, selvfølgelig...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Tumlaren. Det er fullt mulig å melde seg på 3. mars. Vi er jo bare 3 foreløpig (jeg, Los og mag) + evt Oz, så da er det jo plass til minst 2 til. Blir dere med er vi mange nok, og vi kan bestille :angry:

(under forutsetning at det fortsatt er ledig båt den dagen)

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba Gabbe :blink:

btw: vet du hvilken marsjfart den andre båten har (ikke JeraII)?

Den er visstnok bare halvparten så rask som JERA 2, og skal bruke 1 time og 1 kvarter ut til de

langefeltene som vistnok skal være best i mars. Synes du det er litt lang reisetid?

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Båten er ræva viss det er litt ruske vær. Det finnes så og si ikke stabilitet i den.
Huff da :blink:

Står litt mere om Hoggafjell og Gamle JERA i denne tråden , post 13-17

Kanskje vi skal booke JERA om den fortsatt er ledig selv om den er mye dyrere?

Er vi i så fall interessert i fjordfiske dersom været ikke tillater havfiske?

(man kan få omgjort turen til fjordfisketur (med fjordfiske-pris) dersom været tillater det og ikke havfiske)

Dette står det om på sidene deres: http://www.grefstad-havfiske.no/

Nå snakker vi kun turen 3. mars.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på JERA 2 (med kystfiske dersom været ikke tillater havfiske) lørdag 3. mars. Har pratet med skipperen og båten var ledig da.

Han anbefalte oss å være 6 stk. Det ville gå helt fint, men flere kunne fort bli kluss.

De som skal være med 3. mars er?

Meg selv

Mag

Los

Tumlaren

Også evt Oz og/eller Svenna og /eller Permagnar

Da det ble såpass stor interesse håper jeg det går greit om du kommer uten kompisene dine 3.mars Tumlaren?

Kommer tilbake til turen 31. mars senere.

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går for Jera II,med evnt. fjordfiske om været ikke er på vår side :)

Helt enig

vi er vel 4 nå og mulignes kommer det fler (max 6)

3 mars er sjansen der for at det kan være dritt vær.

Ikke sikker på dette, men hvis Jera har dobbel fart kan det bli 1 time mere fiske innenfor samme tidramme t/r brygga. Hvis reise tiden er medregnet i fisketiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.