Gå til innhold
Fiskersiden

Bli med til Langesund


Gabrielsen
 Share

Recommended Posts

Et par ord om hvordan det gikk.Etter et par timers fiske på dypet uten resultat ,ble vi enige om å flytte på oss.

Når vi var i ferd med å kjøre opp dreggen hadde vi et lite uhell,dvs.dreggtauet røyk og dreggen gikk til de evige jaktmarker.Dregg 2 var til overhaling på land,så vi måtte ta en rådslaging om hva vi skulle finne på da vinden var for tøff til dypvannsfiske uten dregg.Kapteinen foreslo at vi skulle dra litt lenger inn og prøve oss på litt artsfiske på blåkjeft og pigghå ,med innslag av torsk og sei .Vi tok den varianten,og det ble særs vellyket.Sei var det nok av.Torsken glimret med sitt fravær ,bortsett fra en.Vi fikk 3 pigghå,og 5 blåkjeft.Den største på 1350 gr. sto skipper blåkjef for. Den minste var Gabbe sitt verk :) Det er riktig som dere antyder over her.Gabbe fikk ikke pigghå,men det bekymrer ham ikke det minste :lol: Etter kl 13.00 var det havblikk og fantastisk å sitte der ute nesten bare i t-skjorten.Da skipperen i 1830,tiden foreslo at vi skulle gi oss svarte Gabbe,allerede nå <_< Da kom skipper Thore med dagens melding.Har dere ikke et annet liv utenom fiske :D Vi hadde en fin dag på sjøen ,og kommer nok tilbake for å ta de svære

fiskene som er der ute.Takk for turen til dere som var med.

Da jeg er på fjellet nå uten strøm eller noe,så får vi ta bildene etter påske:)

Endret av los
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

...og dermed tipper jeg noen ble klar for tur igjen!!!

Grattis med nye arter, men ser at jeg nok blir nødt til å spandere hodeplagg på los - altså, den capsen der..... hmmm

Og jeg som anbefalte los å smake på blåkjeft for litt siden og så gir han bort fangsten... har han blitt sånn C&R-fisker nå? Makan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og dermed tipper jeg noen ble klar for tur igjen!!!

Grattis med nye arter, men ser at jeg nok blir nødt til å spandere hodeplagg på los - altså, den capsen der..... hmmm

Og jeg som anbefalte los å smake på blåkjeft for litt siden og så gir han bort fangsten... har han blitt sånn C&R-fisker nå? Makan...

Capen var det hvertfall en F på om ikke annet,så jeg trodde den gikk gjennom sensuren.Siden vi hadde en fisk hver ga jeg min til Gabbe,da han hadde 2 familier å mette :blink:

Dessuten skulle jeg rett til fjells,og som den husmor jeg er hadde jeg selvølgelig neste dags middag allerede klar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.