Gå til innhold
Fiskersiden

Hva har dere med på pilketuren?


rug
 Share

Recommended Posts

4 ismeitestenger, alarmer eller angledonfjær, mormyskastikke, pimpelstikke, balansestikke, balanser, mormyskaer, masse kroker, søkker, formtomer, sener i ulike tykkelser, svivler, tang, peang, avbiter, stolsekk, vekt, veienett, målebånd, vanter, maggot i ulike farger, isbor, øser, gummikuler, ispigger og flytredress, fotoapperat :)

Du har ikke med agn fisk??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har med alt for mye utstyr.

Av klær har jeg flyte dress, pelslue, 2 par med "uteliggervanter"og scootervotter.

Flyterdressen sier seg selv. Alltid godt og bytte til tørre uteliggervanter. Scootervottene er et must for og holde fingrene varme når man bærer borret når det er kaldt.

Har funnet ut at et strandtelt fungerer bra på isen når man trenger det.

Pulk er et must for transport av alt utstyret når man skal ha en full dag på isen med gjedde/åbbor meite utstyret.

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har utvidet fiskeutstyret....

Men jeg får fortsatt alt isfiskeutstyret, med unntak for isborret, i den ene sidelommen på sekken....og da er vi to som fisker...

Men altså, min nyerhvervelse er EN STK balansepilk......Siden jeg likevel gang på gang taper antall-konkurransen med min samboer og min fiskenabo så kan jeg like godt gå over til å jakte på noen litt større...så får de huie og hyle mens de røsker opp 200-grammere...

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er Kristian Mellem, Eirik Eide og undertegnede klare for en dag med ismeite etter gjedde med fullastede pulker.

19038_s.jpg

Pulkene tar stort sett alt, så man slipper å bære noe på ryggen heller i hendene! :)

Men til rent isfiske så greier også vi oss i blandt med kun balansestikka, isfiskedunken og isborret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potemkin;

Har du ekstra klær der eller er de i ryggsekken???

:)

På denne dagen hadde jeg med primus/tilbehør i den svarte vesken.

Den gule er en kjølebag til mat og drikke. Pga av det fine været var det ikke nødvendig med extra klær.

Men hadde det vært nødvendig,så hadde de fått plass i en vanntett pakksekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.