Gå til innhold
Fiskersiden

Rapportkonkurransen 2007 - Fiskersiden.no i samarbeid med Skittfiske gir deg rapportkonkurransen 2007


Remy
 Share

Recommended Posts

Rapportkonkurransen starter opp igjen fra og med i dag. Alle rapporter MÅ postes i dette forumet for å gjelde i konkurransen. Rapporter vil etter å ha ligget her en tid flyttes til respektive fora. For hver mnd kåres det en måneds vinner som mottar en liten premie fra Skittfiske. Man får også ett lodd og går videre til finalen med mulighet for å vinne 5000kr i fiskeutstyr. Vinneren vil bli kåret i Januar 2008 og alle rapporter fra månedsvinnere vil bli publisert på forsiden. Mer info vil bli å finne på forsiden litt senere i dag.

skittfiske_logo_220_209805a.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere poster rapportene i dette forumet ja-etterhvert som det kåres vinnere flyttes de eldste ut i rette delfora-Vestlandet, Oslo osv alt etter hvor de hører hjemme.

Alle vinnerne legges ut på forsiden, vi gjør også oppmerksom på at også andre gode rapporter kan bli lagt ut på forsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå drar det seg mot slutten av Januar og loddet om første premien for denne gang går snart til en heldig vinner. Vinneren for Januar får også med seg en Edge Seatrout haspelstang. Husk, si i fra til moderator eller redaksjonen om din tråd ønskes flyttet til Rapportkonkurransen. Alle kan delta, store som små, stor fisk eller liten, mange ord eller få! Kom igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan en eller annen flytte hit denne https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=21269&hl=

og denne? https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=21273&hl=

ikke at jeg har store muligheter med alle de flotte kandidatene i Januar, men hvis man ikke deltar, har man heller ingen muligheter

:););)

og der var de på plass! det gikk jaggu fort!! heder og ære til den som fixa dette :(:):)

Endret av kim andre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Hadde vært kult med rapportkonkurranse igjen. Men tror det hadde vært lurt å lokke med hva som er premie hver mnd. Vant en runde en gang og hadde forhåpninger om en premie i stil med den ene som var avslørt hva var, edge seatrout fiskestang. Blei ganske skuffa da jeg fikk en pakke med småræl, bl.a.en billig fiskekniv og et snellefutteral i neopren. Sendte ikke inn flere rapporter for å si det slik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært ballefett med konk for å få opp rapportskrivingsnivået igjen, men premiene får bli som det blir. Æra er viktigere enn om det er FS-Caps, penisfutteral eller shimano fireblood vi sloss om ;) .

Jeg sender også inn innspillet som jeg gjorde en annen gang, at jeg synes fs-sjefsa eller en brukerjury, skal plukke en vinner blandt alle rapporter, så ingen trenger å nominere seg selv eller andre.

Jeg lover uansett en rapport mellom 2 og 100 linjer fra min første fisketur på lenge til søndag.

Endret av Bunker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært ballefett med konk for å få opp rapportskrivingsnivået igjen, men premiene får bli som det blir. Æra er viktigere enn om det er FS-Caps, penisfutteral eller shimano fireblood vi sloss om :closedeyes: .

Enig, blir litt feil å la vær å skrive rapport en måned fordi man ikke liker premien. Jeg vet ikke om noen ville vært med på å sponse et slikt tiltak igjen, men kanskje det hadde vært bedre med et gavekort hos sponsor, ville tro mersalget dekker inn sponsingen ;) Hvis du greier å reise fra Skitt Fiske (butikken, ikke nettet) tomhendt, ja da er det på tide å kjøpe seg et golfsett!

Jeg sender også inn innspillet som jeg gjorde en annen gang, at jeg synes fs-sjefsa eller en brukerjury, skal plukke en vinner blandt alle rapporter, så ingen trenger å nominere seg selv eller andre.

Kanskje en ide at alle som ønsker å delta poster i konkurranse-delforumet og at man bruker +/- i posten for å stemme den frem?

De nevnte "fs-sjefsa" har forholdt seg veldig tause til forslaget om å gjenåpne konkurransen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Det har vært skuffende lite virkelig bra rapporter i forumet i det siste... Kanskje en ide å dra i gang denne igjen, se om det kan generere litt skrivelyst hos folk! :)

Gode rapporter er vel på mange måter det beste FS har å tilby sine brukere. Alt som kan generere skrivelyst hos folk er bra :P

Selv skriver jeg en rapport i ny og ne og ser vel at det kunne kommet godt med med noen tips om hva de burde inneholde o.l. for å få de bedre.

Hva med å lage en tråd med tips for rapportskriving?

Faren med det er kanskje at folk vil føle at terskelen for å skrive rapporter blir høyere og det ville ikke være bra, på den annen side kan det tenkes at slike tips er det som skal til for at folk som er usikre på om de tør tar skrittet og gjør det :)

Eller er det artene rapporten inneholder det kommer an på?

Må en rapport inneholde flatfisk, bruskfisk, havål, karpe, suter eller gjedde for å kunne anses som bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer sikkert med noen tips akkurat her i stedet for egen tråd i og med at tråden handler om hva den gjør.

1. En god rapport inneholder bilder. Alle her inne liker bilder av fisk. Vil man legge listen enda ett hakk høyere forsøker man ta bilder som skiller seg fra "de normale bildene" i en eller annen form. Tips: Alternative vinkler, utsnitt og fremstillinger er alltid spennende. Det er mer spennende å se noe nytt enn noe man har sett tilnærmet likt hundrevis av ganger. Et nivå opp for å ta bilder av rigging, takler i bruk eller andre spennende, smarte eller innovative løsninger man bruker.

2. En god rapport inneholder litt tekst. Fortrinnsvis om turen og fangsten. Et nivå opp kommer man om man legger med noen tanker og valg gjort før turen om valg av plass, taktikk osv. Enda et nivå opp kommer man om man ordlegger seg litt "kunsterisk". Enda et nivå opp kommer man om man legger inn god underholdning i form av humor, stemning eller lignende, gjerne i form av gode formuleringer.

Oppsummering: En god rapport inneholder tekst og bilder. Enda bedre er det om man kan underholde leseren. Enda bedre er det om man kan underholde leseren og også lære bort noe. Ikke alle turer egner seg til å dekke opp alt dette, men det kan altså være ting å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.