Gå til innhold
Fiskersiden

Reisebrev for Onkel Reisende KIS


ThorEH
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan går det med KIS i Sverige forresten? "Kjapp tur", "besøke søster" og slike tåpelige bortforklaringer tror vi ikke på, Fyren er nok på vei videre til Tallinn i buss. Sjåføren er mycket rutinerad.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke snakke om ett gruppebilde hvor alle er utstyrt med makne hvite t-skjorter med påtrykket "Hasses Sega Gubbar" ;)

"efter regn kommer solsken"

Kan fortelle at jeg mottok en MMS med ett bilde av en karibisk lunsj i dag... tenkte jeg skulle legge den ut, men så gidda jeg ikke. Den var visstnok inntatt i København. Så det er mye som tyder på at gutten vår er blitt en globetrotter av dimensjoner !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke snakke om ett gruppebilde hvor alle er utstyrt med makne hvite t-skjorter med påtrykket "Hasses Sega Gubbar" :D

"efter regn kommer solsken"

Kan fortelle at jeg mottok en MMS med ett bilde av en karibisk lunsj i dag... tenkte jeg skulle legge den ut, men så gidda jeg ikke. Den var visstnok inntatt i København. Så det er mye som tyder på at gutten vår er blitt en globetrotter av dimensjoner !

godt han er med mamma og pappa da..... :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ikke snakke om ett gruppebilde hvor alle er utstyrt med makne hvite t-skjorter med påtrykket "Hasses Sega Gubbar" B)

"efter regn kommer solsken"

Kan fortelle at jeg mottok en MMS med ett bilde av en karibisk lunsj i dag... tenkte jeg skulle legge den ut, men så gidda jeg ikke. Den var visstnok inntatt i København. Så det er mye som tyder på at gutten vår er blitt en globetrotter av dimensjoner !

Er muligens håp om å dra han med til Ebro om noen år da..? :lol:

(ca 15-20...)

Endret av asmund aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår alles KIS er for tiden i utlandet, for første gang siden vi var en kjapp tur i utlandet for å spille fotball for 15-20 år siden. Eller var han med den gang ?!? Jeg husker ikke, men faktum er at han er i det store utlandet for første gang på en kort mannsalder!

Han reiste i går kveld, så dermed måtte jeg ringe ham for å sjekke at alt stod bra til...

Han kunne fortelle at alt var ganske bra, turen østover til Gardermoen hadde gått fint, men flyet videre til København hadde vært forsinket med hele tre timer, som han hadde måtte slå ihjel på Gardermoen. Men fra Kastrup hadde det gått slag i slag, og toget videre til Malmø hadde gått knirkefritt, det samme med bussen videre til sluttdestinasjonen.

Idag kunne han melde at svenskene har noe så genialt som varm lunch, og at han just hadde fortært biff og stekte poteter når jeg snakka med han i 11-tia.

jeg kommer tilbake med ett nytt brev om og når jeg hører fra ham igjen!

PS : for de som skulle være bekymret for vår venn KIS, ingen fare. Han har nemlig med seg samme reiseselskap som sist han var i utlandet, nemlig mor og far :)

ØYH-siste gang jeg var i utlandet var språkreise til Tyskland, det var uten foreldre. MAKAN!! :)

Ellers-veldig kort:

Mye handling, mye god mat. Lørdag var jeg og søs i Køben, det var genialt. God mat og fant et par bra butikker. Handlet endel klær og DVD (endte vel med 8DVDèr til 239,-DKK...)

Traff husbandet på Kastrup idag, dere vet vi Globetrottere treffes nå overalt vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Daer jeg hjemkommet fra 3.turen til malmø/Køben på et drøyt år, anledningen denne gang var fatterns 60-årsdag.

Spist sinnsykt mye god mat.... varm lunch er og blir genialt.... handlet mye og gått enda mer :o Har nok trasket 3-4t hver dag.

Fant endelig en skikkelig fiskebutikk i Malmø etter litt snoking på svenske nettsider- Fiskekompaniet. Klarte å begrense meg så det røk kun unda 650kr , men da hadde jeg på forhpnd utelukket alt som var tungt, langt eller luktet. Vi hade litt kapasitetsproblemer mtp koffeter.

Morsomt å se utvalget kontra noeske butikker, de hadd esikkert flere tonn boilies inne bla :)

Mens jeg var der ringte jeg Ståle for å høre om hantrengte noe stæsj til karpefiskeriene våres, men hans tod i køben i en utstyrssjappe når jeg ringte... slik er det med oss globetrottere :)

Ellers handlet mye DVDèr, klær og så fant jeg et par litt mrosmme artikelr som jeg skal legge ut bilder av når jeg er casa`n igjen.

PS:

Desserten jeg sendte bilde til MMS-bloggen av var så god at jeg vurderte å kidnmappe servitøsen for å få tak i oppskriften...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståle i utstyrssjappe i Køben?? Han så jeg ingenting til da jeg var der på fredag... Og ja, det er gøy å gå inn i ei sjappe med et solid utvalg meitegrej og en vegg ful av boilies. Og joda, det er dyrt å gjøre det også...

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er gøy å gå inn i ei sjappe med et solid utvalg meitegrej og en vegg ful av boilies. Og joda, det er dyrt å gjøre det også...

Ja, det burde stå advarselsskilt på utsiden, at man går inn på eget ansvar, og at det kan gå hardt utover innholdet i lommebøker og bankkonti.... :blush: Kanskje man også kunne ha advarsler ala fjellvettreglene?

* ingen skam å snu

* lytt til erfarne meitere

* gå aldri alene

* ikke dra ut på langtur uten trening (les: ikke gå inn her uten velfylt lommebok)

* ta alltid med deg det utstyret meitet krever

* og til slutt, og aller best; grav deg ned i tide.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det burde stå advarselsskilt på utsiden, at man går inn på eget ansvar, og at det kan gå hardt utover innholdet i lommebøker og bankkonti.... :) Kanskje man også kunne ha advarsler ala fjellvettreglene?

* ingen skam å snu

* lytt til erfarne meitere

* gå aldri alene

* ikke dra ut på langtur uten trening (les: ikke gå inn her uten velfylt lommebok)

* ta alltid med deg det utstyret meitet krever

* og til slutt, og aller best; grav deg ned i tide.... ;)

Xactly. Det der burde vært et minstekrav. Hunters House i København burde ha et kjempedigert skilt med det der på i vinduet. Usikker på om det hadde hjulpet noe særlig men...

Etterhvert kanskje også en advarsel ala "Røyking dreper" på pakkene med utstyr? "Kjøp av utstyr fører til avhengighet, og kan ende i tom lommebok, sint kone og et sug etter mer utstyr. Samt lykke."

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom kjøleskapsmagnet :lol:

52815_s.jpg

Oppvaskhansker :)

52816_s.jpg

HOT SAUCE :o Great white Shark PREDATOR hot sauce

52814_s.jpg

Bakpå står det:

Use as a food supplement only! ONE DROP at a time!

This sauce is to hot for "normal" landlubbers ( :D ) It will attack you with no warning and take a big bite out of your ass!

:D

Litt fiskestæsj, dvs karpe/karuss dims stort sett. Kjekke små blybokser med AA og BB bly, og noen spennedne kroker jeg skal prøve :wub:

52817_s.jpg

Og så jeg kjøpte jeg en kjekk kamerabag, sånn akkurat passe til kun kamera, veldig rgeit på mindre turer eller når man ikke vil dra med seg så mye. Koster 395 i Norge, men med kurs og salg endte jeg på 270NOK på fotovideo i MAlmø :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.