Gå til innhold
Fiskersiden

Er jerkbaits for dyre?


Recommended Posts

Hvor var dette ? Hvor mye omsatte dere for og hvor mye satt dere igjen med ? De seriøse har ikke hemmeligheter når det gjelder dette !

Hvor det var finner du nok ut av ved å søke litt. Omsetningstall og fortjeneste går jeg selvfølgelig ikke ut med. Jeg jobber ikke der lenger, og ville nok ikke gått ut med det om jeg fremdeles hadde gjort det heller. Om du mener det er useriøst får nesten bli din sak.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men siden du tydeligvis har veldig god greie på dette... noe imot å fortelle hvem du er, eller hvor du trekker dine erfaringer fra ?

Jeg har solgt fiskeutstyr tidligere ! Ellers får jeg bare noen ganger en følelse av at mangen mener at "alle som selger fiskeutstyr er noen luringer " ! Dette er jo ikke tilfelle ! Jeg har ellers vanskelig for å tro at noen tjener masse penger på dette ! De som selger fiskeutstyr er ofte ildsjeler som også prøver å leve av dette . Tanken min var egentlig bare og ta disse litt i forsvar . :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi forholdsvis enige, men Oz stiller vel da mye i samme kategori som deg.

Selv er jeg stort sett på din side (om du leser hele tråden (og noen andre), MEN det er ingen tvil om butikkene har noe å gå på, og faste gode kunder får som regel bedre rabatter/avslag enn kunder som bare stikker innom en gang i blant/handler lite osv..

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor det var finner du nok ut av ved å søke litt. Omsetningstall og fortjeneste går jeg selvfølgelig ikke ut med. Jeg jobber ikke der lenger, og ville nok ikke gått ut med det om jeg fremdeles hadde gjort det heller. Om du mener det er useriøst får nesten bli din sak.

Mvh Oz

Synes ellers det er rart at du forteller at dere "lo " av kunder som ikke prutet ;-) Dette vil jeg ha i tankene om jeg skal handle der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har solgt fiskeutstyr tidligere ! Ellers får jeg bare noen ganger en følelse av at mangen mener at "alle som selger fiskeutstyr er noen luringer " ! Dette er jo ikke tilfelle ! Jeg har ellers vanskelig for å tro at noen tjener masse penger på dette ! De som selger fiskeutstyr er ofte ildsjeler som også prøver å leve av dette . Tanken min var egentlig bare og ta disse litt i forsvar . ;)

Jeg er helt enig med deg i dette. Og det ser ut til at vi har samme utgangspunkt. Jewg prøver ikke å fremstille de som selger utstyr som noen luringer, det mener jeg ikke. Om det virket slik beklager jeg. Det er definitivt ikke mye å tjene på å selge fiskeutstyr, det har jeg heller aldri sagt, Men nå er det nå en gang slik at det er et slingringsmonn på prisene, butikken har litt å gå på, og er ofte nødt til å gi avslag for å i det hele tatt få gjennom et salg. Man konkurrerer ikke bare med han borti gata, man konkurrerer med internett, og der er ofte den lokale sjappa nødt til å tape. Derfor må man som regel gi rabatter. Det er rett og slett eneste muligheten til å overleve. Nå tar jeg selvsagt utgangspunkt i veiledende priser, mange butikker bruker ikke disse spesielt ofte, og da kan det være vanskeligere og mindrevits i å prute.

Det er flott at du tar disse i forsvar, jeg støtter deg der, men bransjen er nødt til å tilpasse seg forholdene, og mye pga internett og svært enkle muligheter til å handle fra utlandet betyr dette lavere priser. Desverre betyr det igjen at endel sjapper rett og slett går dukken...

Personlig vil jeg oppfordre alle til å handle på den lokale sjappa så langt det lar seg gjøre. Til slutt sitter vi kanskje bare igjen med kjedene (som ofte har et ganske dårlig utvalg) og internett. Mye kompetanse og god hjelp går tapt på den måten.

Synes ellers det er rart at du forteller at dere "lo " av kunder som ikke prutet ;-) Dette vil jeg ha i tankene om jeg skal handle der :D

Nei, det var jo litt satt på spissen det der. Vrient med internett og det skrevne ord ;) Men at vi synes det var rart og uvanlig, det stemmer. Nå var det jo også svært sjelden folk ikke pruta da :)

Mvh Oz

Endret av Oz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme tilbake til topic: synes ikke jerkbaits er så dyre, men nå bruker jeg stort sett lite amerikanske ting. Grunnen er at jeg får overlegent mer på Buster og Big Bandit, og heller har fylt opp kassene med de i forskjellige farger og synkehastigheter. Pig har funka bra, mens Phantom og Manta ikke har vært verdt penga foreløpig.

Og alle disse ble tatt på billig svensk plast:

25730_s.jpg

25731_s.jpg

25732_s.jpg

samt en grei haug med fisk fra åtte og nedover.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å komme tilbake til topic: synes ikke jerkbaits er så dyre, men nå bruker jeg stort sett lite amerikanske ting. Grunnen er at jeg får overlegent mer på Buster og Big Bandit, og heller har fylt opp kassene med de i forskjellige farger og synkehastigheter. Pig har funka bra, mens Phantom og Manta ikke har vært verdt penga.

Jeg har jo blitt kristisk til buster och big bandit, men jeg skal vel indrømme at big bandit er et flott bete.

Buster har jeg forsatt dårlig selvtilitt i forhold til føler ikke at jeg får den til...........

Men Phantomen har jeg ofte på og den er grym. Når det gjelder priser på jerkbait fra USA så er jo de mye rimligere en betene i Norge.

Phantom orginal 20 dollar. Det er 120,-

Phantom orginal i Svergie 239,-

Oddesy phantomen i Sverige 289,-

finner ikke noen priser på phantom i Norge.

Manta 325,- Sverige, mener jeg bet 299,- hos Gero. men er å få ned til 275,-

manta i USA 108,-

Buster Sverige 119,-

Buster Norge 139,-

USA er billig kontra Norden, så for meg så er muskyshop.com det stedet det blir handlet en del.

Men som jeg sikkert har skrevet tidligere så er ikke jerkbait så kostbare å det skal jo mye til å miste de, hvis man selv ikke roter det til med hurtigkoblere og dårlige liner.............

men selv om jeg tester ut å kjøper inn div. beten så vil ikke det si at de betene er noen bedre en andre, men rart med det når man fastner i en jerktåke, artig å teste ut div. ting heheheh men får jo ikke noe mere fisk en andre, eller mindre har jeg opplevd et par turer nå

;):lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg i dette. Og det ser ut til at vi har samme utgangspunkt. Jewg prøver ikke å fremstille de som selger utstyr som noen luringer, det mener jeg ikke. Om det virket slik beklager jeg. Det er definitivt ikke mye å tjene på å selge fiskeutstyr, det har jeg heller aldri sagt, Men nå er det nå en gang slik at det er et slingringsmonn på prisene, butikken har litt å gå på, og er ofte nødt til å gi avslag for å i det hele tatt få gjennom et salg. Man konkurrerer ikke bare med han borti gata, man konkurrerer med internett, og der er ofte den lokale sjappa nødt til å tape. Derfor må man som regel gi rabatter. Det er rett og slett eneste muligheten til å overleve. Nå tar jeg selvsagt utgangspunkt i veiledende priser, mange butikker bruker ikke disse spesielt ofte, og da kan det være vanskeligere og mindrevits i å prute.

Det er flott at du tar disse i forsvar, jeg støtter deg der, men bransjen er nødt til å tilpasse seg forholdene, og mye pga internett og svært enkle muligheter til å handle fra utlandet betyr dette lavere priser. Desverre betyr det igjen at endel sjapper rett og slett går dukken...

Personlig vil jeg oppfordre alle til å handle på den lokale sjappa så langt det lar seg gjøre. Til slutt sitter vi kanskje bare igjen med kjedene (som ofte har et ganske dårlig utvalg) og internett. Mye kompetanse og god hjelp går tapt på den måten.

Nei, det var jo litt satt på spissen det der. Vrient med internett og det skrevne ord ;) Men at vi synes det var rart og uvanlig, det stemmer. Nå var det jo også svært sjelden folk ikke pruta da ;)

Mvh Oz

Sikkert ikke så uenige likevel da :D

Selv har jeg handle masse utstyrsbokser på Lidl ! Jeg koser meg med alle duppedingsene som nesten ikke koster noe ,det må jeg inrømme :lol: Stenger og sneller vil jeg ikke ha derifra .Sikkert snobbete ...men sånn er det ! Jeg synes selv det er kjekt å kjøpe billig fiskeutstyr . Avogtil synes jeg likevel det virker nesten som en besettelse og få det billigst mulig !! Har kamerater med veldig god økonomi som likevel mener at fiskeutstyr nesten skal være gratis ?? Mercedes ,flotte hus ,digre flatskjermer og jeg vet ikke hva :D "Fiskeutstyr skal handles på Lidl og Biltema !!!! "

Dette ble litt av hvert !! Tror rødvinen som jeg ikke sjekket prisen på har begynt å virke !!!! Røsket med meg noen flasker uten å vurdere i ukesvis og sjekke på nettet ! Tror ikke betjeningen lo av meg !!!

Om noen timer skal jeg se Brann knuse ......husker ikke helt hvem ,men tror det er halvsvensker !!!

(tipper det er solgt veldig mangen flere Brann trøyer til 699,- i Bergen siste halvåret enn fiskestenger til halve prisen ) .

Ha en fin kveld og morgendag alle sammen !

Ps : Håper jeg kommer meg ut i morgen .Jeg er visst flott i bunad (sier min mor ) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt satt ut av bildene :D Men tilbake til temaet,hvis det er noe mere å diskutere. Ser at en av de norske fiskeutstyrsgrosistene har "Zara spook" og "creek chub pikie" i årets katalog. Pikie'n koster i USA 13-15$(ca. 100kr),mens den i Norge skal koste 279. Blir 179 kroner over amerikansk utsalgspris,kansje noe drøyt? Super Mag Spook koster neste 3 ganger så mye som i USA, og de mindre utgavene ca. 2-2,5 ganger prisen.

Satt på spissen får vi en slags tabell :lol:

Små wobblere(4-8cm): $ ganger 2.

Medium wobblere(8-12):$ ganger 2-2,5.

Stor wobblere(12-25):$ ganger ca. 3

Så hva kan grunnen til dette være, blir ikke så mye mere i frakt pga. økt størrelse? Selvfølgelig er jeg en drittsekk siden jeg skriver dette,men seriøst trur jeg nesten ikke at vi kommer til å se disse wobblerene i butikken . Blir litt som den gangen jeg fikk tak i Bios sin katalog og håpet på jerkbaits i noen butikker,koste hva det måtte koste. Men så jeg noe til dem,nei ;) Spurte i noen butikker,men så lenge jeg bare skulle ha en eller to,så kunne de ikke ta de inn. Jeg trur høye priser og relativt lite salg,gjør at få tørr å ta inn disse som hyllevare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er vi forholdsvis enige, men Oz stiller vel da mye i samme kategori som deg.

Selv er jeg stort sett på din side (om du leser hele tråden (og noen andre), MEN det er ingen tvil om butikkene har noe å gå på, og faste gode kunder får som regel bedre rabatter/avslag enn kunder som bare stikker innom en gang i blant/handler lite osv..

Helt enig ! Om man handler og ikke bare snakkker vil det lønne seg i lengden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

AB var ett hobby företag som två personer i Sverige och USA hade, servicen var bra i början men sen tog det för mycket tid, nu är det en del av Nya Sporting tycker jag (gamla Sporting gick i konkurs, många turer kring detta), tror inte Nya Sporting kommer att göra det, inte officiellt men inofficiellt.

Det finns en begagnad marknad nu i Sverige, många köper jerk grejor och tror att dom skall få en +10 direkt, när det inte vill sig så säljer dom prylarna eller folk som behöver pengar och vansinnesköpt på sig.

Man kommer långt med Salmos och CWCs (Buster) jerkar, finns även billigare som Pike Attack, onde, gode och fule men dom verkar ha kass kvalité.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.