Gå til innhold
Fiskersiden

Grimstad ????


Gismervik
 Share

Recommended Posts

Jeg skulle på Nevlunghavn i ferien, men etter mye om og men ble det Grimstad i stedenfor.

Noen her på forumet som har noen tips om fiskeplasser/arter som er oppnålige i Grimstad området(saltvann)?

Det blir vel mest aktuelt med flue og meite.

Det med lyr,sei,torsk og de helt vanlige artene er vel ikke de jeg kjører lengst for.

Gjerne div bunnfisker(flyndrer), kanskje havabbor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt på d gamle forumet, men ikke å oppspore..

Hasseltangen treffer du på både sø og ha. I sømkilen skulle det vel og være no å få på meit.

Sømkilen ligger mellom grstad og arendal. Selve grstad området er vel jamolund rette mann, men vik-kilen er bra.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle satset på sjøørretfiske i sommer, ville jeg satset på Sømskilen/Hasla. Hasla er godt bebodd med leppefisk, sei, lyr, torsk, sjøørret, makrell, kanskje havabbor, ++, hvis du skal meite er vel dette den mest spennende plassen. Grefstadvika kan by på både sjøørret og flatfisk.

Hvis du er villig til å kjøre litt, vet kanskje pma om et par Havabbor plasser...

/JanA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med navn på steder jeg kan besøke.

SØ er vel ikke det jeg er mest gira på, den finnes i større mengder her hjemme.

Flyndre, leppefisk og annen koselig bunnfisk er jo et fredelig og spennende fiske.

Kan til og med hende at "sjefen", vil være med å se på "fiske idioten" da.

Mulig jeg tar turen for havabbor.

Den mangler jeg, så den hadde da vert noe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har nå vert å prøvd fisket i Grimstad.

Jeg havnet ved Groos stranda(tror det var navnet) som var fem minutt å gå fra hotellet.

Meitet etter flyndre og andre bunnlevende fisker, men det ble null og nix[ :D !], og jeg som trodde alle fisker i havet likte reke[?]

Men på flua ble det bedre, sø 1,4kg[ :D ](#5stang), fire lyr der de to største var 1,7 og 1,5kg, i tillegg ble det fire makrell.

Så mange sø'er som vaket, men de var heller små, 300-500 gram?.

Jeg fant alle plassene som jeg fikk tips om her på Fiskersiden, men det ble noe dårligere med tid enn planlagt så jeg får ta det igjen ved en senere anledning.

Fisket forresten fra kl 21.30 til 01.00.

Snakket også med noen andre som var og fisket, og de fortalte at det var en bra plass for sø.

Herlig plass, jeg kommer igjen!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.