Gå til innhold
Fiskersiden

Her kan dere diskutere støinger i rapporter


tryta
 Share

Recommended Posts

På dette forumet så reagerer man voldsomt om noen kakker en 2 kilos abbor eller en karpe

Og vi er utrolig flinke til å skrive dritt om yrkesfiskere for de soper opp all fisken som vi kunne kakket i steden?

det finnes alt for mange som dreper fisken bare for å fryse/kaste den i søpla.

1.Du glemte Gjedde i første setning også....ellers en knall kommentar.

2.Yrkesfiskera ikke bare soper in men kaster mye også.

3.setningen her får du pepper for av noen her....komme glatt inn unnskyldninger om agn her snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så de som er uenige er da ikke seriøse fiskere ?

Svaret fra meg er et klart NEI, jeg drar ikke på fisking med noen som tar støinger.

Du blir ikke akseptert som seriøs sportsfisker i miljøet der jeg kommer fra hvis du tar støinger. Det samme gjelder for de som fisker etter sterkt farget gytefisk sent på høsten selv om det er lovlig. Kan sikkert slenge på de som tar opp store mengder liten fisk selv om den er over minstemålet.

Mulig hva som anses som akkseptabel oppførsel varierer mellom områder og forskjellige miljøer.

Det er i hvertfall sammenfall mellom hva som anses som akseptabelt i Mjøsområdet og i områdene rundt de store sjøørret og lakseelvene på Nordvestlandet og Trøndelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere ser utgytt fisk eller andre som "dere" ikke hadde kakket selv så limer dere inn linken til den aktuelle fiske rapporten i denne tråden.

Eventuelt Kom dere ut å fisk,så "vi" andre kan komme med sure kommentarer i deres fiske rapporter...

Trytta.

Det at mange av forumets seriøse sjøørret fiskere komenterer at det drepes fisk som ikke burde vært drept. fortjener ikke at du håner oss med navnet sure oppstøt, Det er en grunn til at mange seriøse fiskere ikke deltar aktivt på denne sida.

Navnet på tråden var "Sure oppstøt i forbindelse med raporter som inneholder vinterstøinger etc"

Endret av øystein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trytta.

Det at mange av forumets seriøse sjøørret fiskere komenterer at det drepes fisk som ikke burde vært drept. fortjener ikke at du håner oss med navnet sure oppstøt, Det er en grunn til at mange seriøse fiskere ikke deltar aktivt på denne sida.

Kanskje er det nettopp de som ikke deltar i denne diskusjonen som er SERIØSE ?

Seriøse fiskere leker ikke gud med å fortelle andre hvilken fisk som fortjener å dø :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret fra meg er et klart NEI, jeg drar ikke på fisking med noen som tar støinger.

Du blir ikke akseptert som seriøs sportsfisker i miljøet der jeg kommer fra hvis du tar støinger. Det samme gjelder for de som fisker etter sterkt farget gytefisk sent på høsten selv om det er lovlig. Kan sikkert slenge på de som tar opp store mengder liten fisk selv om den er over minstemålet.

Mulig hva som anses som akkseptabel oppførsel varierer mellom områder og forskjellige miljøer.

Det er i hvertfall sammenfall mellom hva som anses som akseptabelt i Mjøsområdet og i områdene rundt de store sjøørret og lakseelvene på Nordvestlandet og Trøndelag.

Når det gjelder minste mål og seriøsitet så er vel det udiskutabelt, det går jo direkte på lov/regel brudd.

Men å påberope seg å være mer seriøs enn andre p.g.a uenighet på visse områder syns jeg blir frekt i denne sammenhengen.

Må legge til at jeg har aldri uttalt at jeg selv tar / eller syns det er greit å ta støinger. Reagerer bare litt på at noen vil heve seg over andre når det gjelder å være seriøs fisker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ett bilde fra 2002. første lakse støingen jeg fikk i vannet. Etter den smaks opplevelsen har jeg ikke noe ønske om å kakke støinger igjen. som skrevet tidligere i denne tråden så hadde jeg ikke store forhåpninger ang smak igjen-men må man kakke en skadet støing så er det forsøket værdt.

17216_s.jpg

Ett misserabelt ekkelt lik.

For de som nå husker denne tråden,så dra diskusjonen hit ved senere anledninger.

Øystein skrev:Skal fisk settes ut så for guds skyld hold fingrene vekk fra gjellene.

Kunne ikke sagt det bedre selv. Endret topic navn.

Endret av tryta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er det nettopp de som ikke deltar i denne diskusjonen som er SERIØSE ?

Seriøse fiskere leker ikke gud med å fortelle andre hvilken fisk som fortjener å dø :huh:

Så jeg er ikke en seriøs fisker fordi jeg informerer om at man ikke skal fiske støinger eller komenterer at når man slipper ut fisk så bør man ikke stikke fingrene inn i gjellene på fisken?

Jeg regner med at du speydork er en av de fiskerene som ikke bryr deg om fiskebestander og forvaltning fordi det er alle andre sin skyld at det blir mindre fisk i havet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg er ikke en seriøs fisker fordi jeg informerer om at man ikke skal fiske støinger eller komenterer at når man slipper ut fisk så bør man ikke stikke fingrene inn i gjellene på fisken?

Jeg regner med at du speydork er en av de fiskerene som ikke bryr deg om fiskebestander og forvaltning fordi det er alle andre sin skyld at det blir mindre fisk i havet.

Ja min skyld er det ihvertfall ikke ettersom jeg slipper ut stordelen av sjøørreten jeg får, enten den er feit eller ikke :huh:

At noen tar en tynn vårørret og spiser den får være opp til dem selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at det kommenteres hvis det kakkes et slips, eller annen fisk som burde vært gjenutsatt! Men da bør det kommenteres på en ordentlig måte, og ikke som et personlig angrep! Dette kan skremme, og har skremt, mange bort fra forumet, og virker da helt imot sin mening. Ingen vits å spre eder og galle, når en ordentlig bemerking har mye bedre effekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min skyld er det ihvertfall ikke ettersom jeg slipper ut stordelen av sjøørreten jeg får, enten den er feit eller ikke :)

At noen tar en tynn vårørret og spiser den får være opp til dem selv :)

Da er det sikkert din skyld at det er mindre laks i elvene og at det er mindre torsk i fjorden.

Og du svarte ikke akuratt på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at mange av forumets seriøse sjøørret fiskere komenterer at det drepes fisk som ikke burde vært drept. fortjener ikke at du håner oss med navnet sure oppstøt, Det er en grunn til at mange seriøse fiskere ikke deltar aktivt på denne sida.

Siden du plasserer deg selv i gruppen "seriøse sjøørretfiskere", kan du definere kriteriene for gruppen "useriøse sjøørretfiskere". Og evt. hvem befinner seg i denne gruppen? Av og til dukker det opp fiskere som setter seg selv og sitt eget fiske så forb... mye høyere enn andres. Dette handler vel om sunt folkevett. Man tar med seg en fisk til middag innimellom, de fleste går uansett tilbake i sjøen for min del. Om den skulle være tykk/tynn/mellomtynn skal da ikke avgjøre om folk er seriøse eller ikke!

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder minste mål og seriøsitet så er vel det udiskutabelt, det går jo direkte på lov/regel brudd.

Hvis du hadde lest litt nøyere, hadde du sett at han skriver "liten fisk over minstemålet :D

I flomålet på mange elver er det mange som lemper på land både 30 og 40 SØ i døgnet på 4-5-600g :)

Man kan ikke med loven i hånd kritisere dem som gjør dette om det ikke er kvote på SØ, men det betyr ikke at man bør gjøre det! Og din holdning til uvettig mengde fangst har vi hørt før...

Jeg ble også overrasket over at han gjenutsatte den SØ etter et slikt gjelletak.. Men det er fortsatt mange som ikke har lært seg å sette ut fisk skikkelig. Da trengs det veiledning, ikke kjeft. Har selv sett hva et slikt gjellegrep kan gjøre da jeg mistet en fisk i sjøen som skulle kakkes :) Den fløt med buken i været etter 5min

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du plasserer deg selv i gruppen "seriøse sjøørretfiskere", kan du definere kriteriene for gruppen "useriøse sjøørretfiskere". Og evt. hvem befinner seg i denne gruppen? Av og til dukker det opp fiskere som setter seg selv og sitt eget fiske så forb... mye høyere enn andres. Dette handler vel om sunt folkevett. Man tar med seg en fisk til middag innimellom, de fleste går uansett tilbake i sjøen for min del. Om den skulle være tykk/tynn/mellomtynn skal da ikke avgjøre om folk er seriøse eller ikke!

Jeg kaller meg selv en seriøs fisker pga jeg har fisket i 30 år jeg vet hvordan man skal behandle fisken dersom den skal settes ut, jeg tar hensyn til reglene for fiske de stedene jeg fisker og jeg tar også hensyn til andre fiskere når jeg er ute å fisker, jeg føler også at det at jeg sier fra når når noen gjør noe de ikke bør gjøre gjør meg til en seriøs fisker.

Det er alt for mange fiskere som ikke tar hensyn til regler andre fiskere og fisken på grunn av uvitenhet/manglende folkevett disse fiskerene er ikke seriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller meg selv en seriøs fisker pga jeg har fisket i 30 år jeg vet hvordan man skal behandle fisken dersom den skal settes ut, jeg tar hensyn til reglene for fiske de stedene jeg fisker og jeg tar også hensyn til andre fiskere når jeg er ute å fisker, jeg føler også at det at jeg sier fra når når noen gjør noe de ikke bør gjøre gjør meg til en seriøs fisker.

Det er alt for mange fiskere som ikke tar hensyn til regler andre fiskere og fisken på grunn av uvitenhet/manglende folkevett disse fiskerene er ikke seriøse.

Jeg var faktisk ikke klar over at det ikke er lov til å ta støinger! Bra jeg aldri har fått noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så at sjøørretbestanden ikke tåler den beskatningen som er idag, hvorfor ikke øke minstemålet eller ha bag-limit? Må jo være mye bedre det enn at dette skal stå mellom tykk eller tynn fisk og evt. om hvordan tynn fisk smaker. Jeg har sans for folk som ønsker å bevare sitt sportsfiske, men å gjøre dette til en tynn/tykk-debatt blir kunstig og virkelighetsfjernt. Å sette tilbake tynn fisk er vel og bra, men syntes at fiskeren som spiser en "tynn" en innimellom må sees på med litt andre "briller".

Ellers ønsker jeg alle en glimrende sjøørretvår:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det sikkert din skyld at det er mindre laks i elvene og at det er mindre torsk i fjorden.

Og du svarte ikke akuratt på spørsmålet mitt.

Først skylder du på meg når det gjelder sjøørreten,og nå er jeg jaggu skyld i at det er mindre torsk og laks også :)

Hvis spørsmålet du ikke har fått svar på dreier seg om du er en seriøs sportsfisker eller ikke så kan jeg med hånden på hjertet si at DET VET JEG IKKE :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skylder du på meg når det gjelder sjøørreten,og nå er jeg jaggu skyld i at det er mindre torsk og laks også :)

Hvis spørsmålet du ikke har fått svar på dreier seg om du er en seriøs sportsfisker eller ikke så kan jeg med hånden på hjertet si at DET VET JEG IKKE :)

Spørsmålet mit til deg var (Så jeg er ikke en seriøs fisker fordi jeg informerer om at man ikke skal fiske støinger eller komenterer at når man slipper ut fisk så bør man ikke stikke fingrene inn i gjellene på fisken?)

du har fortsatt ikke svart på dette spørsmålet.

Håper du forsto at mine beskyldninger om at det er bare din feil at det er mindre torsk i havet og mindre laks i elvene var humoristisk ment :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.