Gå til innhold
Fiskersiden

Årets Rovfisker 2007


Remy
 Share

Recommended Posts

Ah, det er herlig! Enda en konkurranse finner sted på fiskersiden.no med utsøkte premier. Årets Rovfisker 2007 er endelig i boks og premien er levert av Leirud Fiske og Fritid på hele 5000,- kroner. Diskuter gjerne konkurransen her, men les mer om den her!

Minner også om:

Rapportkonkurransen

Årets Storfisk

Og til slutt Fiskersiden's fiskekonkurranse for 2007 som kommer med ny side og overraskelser innen kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med tanke på premien til denne konkurransen, rapportkonkurransen, storfisk konkurransen og fs fiskekonkurransen får vi ett rekordår når det gjelder premier. Om alt går veien havner vi på i overkant av 30 000,- i fiskeutstyr i premier i år! Så det er mange mange gode grunner til å komme seg ut å fiske og melde de inn til de div konkurransene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fangster tatt i 2007 kan selvsagt meldes inn nå, fristen for å melde inn er 3uker etter fangstdato.

Husk god dokumentasjon og forbudet mot bruk av levende agn :P

Lykke til alle sammen :P

er nok en del som blir tatt på levende :P ....som blir meldt inn...kunne nevnt noen :lol:

Edit: Skriveleif

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok en del som blir tatt på levende :P ....som blir meldt inn...kunne nevnt noen :lol:

Edit: Skriveleif

Vi er klar over problemstillingen-som alle andre.

Vi godtar IKKE bruk av levende agn! De som melder inn fisk tatt på agnfisk må være forberedt på at det stilles spm ved dette. Vi vil-som vi også gjør på andre områder-ta "stikkprøver" mtp denne problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er klar over problemstillingen-som alle andre.

Vi godtar IKKE bruk av levende agn! De som melder inn fisk tatt på agnfisk må være forberedt på at det stilles spm ved dette. Vi vil-som vi også gjør på andre områder-ta "stikkprøver" mtp denne problemstillingen.

Hvordan funker dette med stikkprøver? Reiser dere hjem til folk og sjekker om de har en tank med levende agnfisk i kjellern? Klarer ikke helt se det for meg :lol:

Selvsagt godtaes ikke bruk av levende agnfisk, men det virker veldig vanskelig å sjekke noe slikt. Her tror jeg man rett og slett må stole på at folk er ærlige.

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker dette med stikkprøver? Reiser dere hjem til folk og sjekker om de har en tank med levende agnfisk i kjellern? Klarer ikke helt se det for meg :lol:

Selvsagt godtaes ikke bruk av levende agnfisk, men det virker veldig vanskelig å sjekke noe slikt. Her tror jeg man rett og slett må stole på at folk er ærlige.

Mvh Oz

Vitner er jo selvsagt viktig, men som du sier-man må stole på folk. Men jeg er ganske sikker på at dersom noen melder inn en fisk tatt på levende agn-og blir bedt om å skriftlig bekrefte at fisken IKKE er tatt på levende agn vil de fleste trekke fangsten.

Ellers er en kjapp telefon til vitner, krav om bedre bilder osv andre måter å kontrollsjekke på.

(Tenker da også generelt, ikke bare kontra bruk av levende agnfisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitner er jo selvsagt viktig, men som du sier-man må stole på folk. Men jeg er ganske sikker på at dersom noen melder inn en fisk tatt på levende agn-og blir bedt om å skriftlig bekrefte at fisken IKKE er tatt på levende agn vil de fleste trekke fangsten.

Ellers er en kjapp telefon til vitner, krav om bedre bilder osv andre måter å kontrollsjekke på.

(Tenker da også generelt, ikke bare kontra bruk av levende agnfisk)

Man har vel allerede skriflig benektet at den er tatt på levende ved innmelding ettersom innmeldingen kommer skriftlig i form av en mail?

Vitner... vel... hvem skal man da stole på?

Vitnene kan jo ha en skjult agenda ettersom premien er rimelig fet.

Anyway... konken virker fin den.

Savner også gjørs samt dvergmalle, asp, røye og ål (som jeg kom på i farten) - men det kan jo selvsagt ha noe med utbredelse å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis initiativtakeren til konkurransen mener at 99% av alle store abborer blir tatt på levende agn - så bør kanskje ikke abbor være med i denne konkurransen i det hele tatt? Vil tro at dere - på lik linje med de fleste andre konkurranser ikke vil klare å skille levende fra død i denne konkurransen. En fin regel sier:

Agnfisk er lov - og that`s it

:lol:

Endret av Hoffa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det lureste er å slutte å messe om at det er forbudt (alle vet det) - men som remy sier i samme tråd - 99% av store borrer blir tatt på det (misbruk av %`er - men likevel et godt poeng). Det er kombinasjonen av disse utalelsene i samme tråd som kanskje burde unngås - spesiellt når de kommer fra samme side av bordet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.