Gå til innhold
Fiskersiden

Ebro, igen


Lho
 Share

Recommended Posts

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Snacka precis med OP, han sitter på en ö ute i Ebro tillsammans med två engelska killar. Dom har fiskat 5 dygn och skall fiska totalt två veckor där ute. Fisket hittils har varit bra, 10-15 karpar per natt, men hittils inga stora. Jag skulle oxå kunna tänka mig att sitta där ner och har över 20 grader på natten, drika en och annan pils och dessutom få betlat för att göra det. Livet är orättvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Lho

Snacka precis med OP, han sitter på en ö ute i Ebro tillsammans med två engelska killar. Dom har fiskat 5 dygn och skall fiska totalt två veckor där ute. Fisket hittils har varit bra, 10-15 karpar per natt, men hittils inga stora. Jag skulle oxå kunna tänka mig att sitta där ner och har över 20 grader på natten, drika en och annan pils och dessutom få betlat för att göra det. Livet är orättvist.

Han har sikkert fortjent det. Høres uansett ut som en grei jobb, men det er vel både og.

Hadde sikkert gått an å fått en liten ekstainntekt med tyskerguiding her hjemme også, men jeg vet ikke helt jeg, blir jo noe annet det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke den digre Karpa var en spegel faktisk. jeg husker det var bilder av to vannvittige karper i en butikk,en vanlig og en spegel.

Den største Malla mi på 65 kg, hadde forøvrig en avslitt karperigg(etter Englenderne) i kjeften!

Må ha vært en drøy fight på 3,5 lbs stang.....men det blev inget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var jo ikke rapporten til svenskene alt for detaljert, men det gir avkastning og ha en uke fremfor en dag til karpefiske.

Det finnes speilkarper, men de er veldig få, jeg har aldri sett noe til dem. Kall det gjerne villkarper, det er jo ville karper...Når det gjelder vekter, tror jeg man greit kan si at det svenske teamet fikk ett representativt knippe fisk tatt i betraktning hvor, hvordan og naar de fisket. Den stoerste karpa som med sikkerhet er registrert fra Ebro i år var på drøyt 20 kilo. Den på 30 som det ble snakket om i vår, var garantert ett markedsorientert rykte. Det er veldig tørt i gresset I Mequinensa på våren og ryktene spres som ild i det samme, noe som utvilsomt gjør folk interesserte. Jeg har god kontakt med folk som guider litt nedstroems dammen i Riba Roja og de har tilgode å få fisk på over 38 pund. De har mange hundre fisk på samvittigheten. Nå er jo det bra fisk så det holder, men ebro er nok ikke stedet for de aller største. Men det er bra med fisk, de kan bli store og de fighter godt. Fisken på bildet fra butikken i Mequinensa (Cato)tror jeg må ha vært fra ett annet sted.

Uansett er jeg sikker på at O.P har det helt greit der han er akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da var man kommet seg hjem igjen. Etter 50 netter i karpetelt skal det blir meget behagelig med den gode gamle senga. Ble ingen monsterfisk for min del, men en rekke fisk rundt 20 pund. FYldig rapport med bilder kommer etter hvert på specimensiden.

Fytterakkern så kaldt det er i dette landet....huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakk!

Vet ikke! Han ønsket meg ned igjen i april, men er ikke helt sikker om jeg skal. Var utrolig slitsom. (skulle ikke tro det, men det er). Vi får se. Å bli våkne av nappalarmen 7 ganger per natt er kjempemorro men etter 50 netter er det litt vel mye. Hadde aldri trodd jeg skulle bli lei av lyden men på slutten ønsket man mest å få sove. Gikk faktisk over til å fiske med 4stk 20mm boilies på håret for å sortere vekk de minste fiskene, men man fikk fremdeles masser med 5-6kilos karper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av OP_Henriksen

Takktakk!

Vet ikke! Han ønsket meg ned igjen i april, men er ikke helt sikker om jeg skal. Var utrolig slitsom. (skulle ikke tro det, men det er). Vi får se. Å bli våkne av nappalarmen 7 ganger per natt er kjempemorro men etter 50 netter er det litt vel mye. Hadde aldri trodd jeg skulle bli lei av lyden men på slutten ønsket man mest å få sove. Gikk faktisk over til å fiske med 4stk 20mm boilies på håret for å sortere vekk de minste fiskene, men man fikk fremdeles masser med 5-6kilos karper.

VÄLKOMMEN TILLBAKA!!!

Äntligen kan även jag få sova på nätterna, utan att behöva ligga vaken och tänka på att DU sitter och fiskar karp, och jag skall upp och jobba om bara några timmar[ ;) ]

Fiske på söndag!! ISFISKE, frestade, inte sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.