Gå til innhold
Fiskersiden

Samletråd for sikker is i Trøndelag


Chironomus
 Share

Recommended Posts

Her kan alle legge inn opplysingar dei ynskjer å dele om isforhold. Det har jo vore grisekaldt dei siste dagane, og isen må jo vera trygg på nokre vatn i låglandet?

Har nokon til dømes vore i Bymarka i Trondheim dei siste dagane? Ky-Lian- og Haukvatnet?

Tømmerholt- og Estenstaddammen er jo dei vatna nær Trondheim som har best sikt, og er kanskje av dei betre fiskevatna her. Har nokon sett korleis det ser ut der?

Har verkeleg lyst til å lufte bôret no :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tips om sikker is har jeg ikke, men et lite hint dog om etpar vann. Det er et lite stykke å kjøre, et stykke forbi Hegra og så vel ei mil på en sidevei opp Sondalen. De heter Sonvatna. Det er røye og litt ørret i dem. Grunnen til at disse fryser veldig fort er at de ligger nede i et dalsøkk med forholdsvis høye fjell rundt. Det er ca 2 km å gå fra parkeringsplassen langs en lettgått sti inn til det første vannet, så ski er kanskje nødvendig. Sakshaug sport er sikkert oppdatert om isen, da en del av hytteeierne der oppe er kunder hos dem. Hvis dere er interessert så er det jo bare å ta en telefon. Ikke helt topic dette kanskje, Men jeg håper det er til litt nytte for dere som ikke er så godt kjent.

Mvh

Cannonbang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg henger meg på Cannonbang. I Sonvatnan blir det vært år tatt grooov ørret, spesielt på dorging, men også på isen. I og med at det er et stykke å kjøre, kan det være greit å leie hytta til fjellstyret eller jeger og fiskeforeningen. Fine hytter til rimelig leie. Sakshaug har info eller se www.sjff.no

Jsc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var en tur på Estenstaddammen i dag og der var det fin is, anslagsvis ca. 20 cm. Jeg var på den dammen som ligger lengst bort fra gården ved vegen (heter den som ligger nærmes gården for Tømmerholddammen?).

Fisken var ikke alt for ivrig på å bite, men det ble da noen småfisk til slutt.

Eg òg :lol: .

Det blei 5 aurar på meg til slutt. Det var ikkje akkurat stålis, men den haldt i dag, i alle fall. Snakkes sikkert i morgon då, Øystein :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 10 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.