Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret på Hurumlandet


Gloomis
 Share

Recommended Posts

tror sterke farger å rask fart på flua kunne gjort susen.. men har inntrykk av at er den sulten så tar den nesten hva som helst. Jeg har hatt go erfaring med en variant av juletreflua. samme opplegg med fisk som vaket kastet litt forbi å dro raskt inn. fisken tok kontant. måtte bruke tang for å hente flua opp av halsen. Fikk to på to kast den gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kom akkurat igjen fra en liten kosetur på andre siden av fjorden. Ble ingenting. Prøvde to plasser mellom Svelvik og Drammen. Resultatløst. Var mest for å få seg en tur.

Har ikke sjekka innom her på et par dager. I morgen er det jo world cup i Drammen, så da prioriteres det foran fisking..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en liten halvtime igår. Bare for å få orden på no kluss med snella. Andre kast å da var det fisk! Gikk rett til værs å rasa rundt før jeg klarte å få inn ca 10 meter line. Da var det nok et sprang å da klarte den å komme seg løs :D Så ut til å være en fisk på noe over 2 kg vil jeg tro. Så nå er årets ørret virus i kroppen.. Blir nytt forsøk i kveld,jeg og Fiskefjes skal ut en tur. Ser ut til at været holder og temperaturen også kryper litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute en liten halvtime igår. Bare for å få orden på no kluss med snella. Andre kast å da var det fisk! Gikk rett til værs å rasa rundt før jeg klarte å få inn ca 10 meter line. Da var det nok et sprang å da klarte den å komme seg løs :D Så ut til å være en fisk på noe over 2 kg vil jeg tro. Så nå er årets ørret virus i kroppen.. Blir nytt forsøk i kveld,jeg og Fiskefjes skal ut en tur. Ser ut til at været holder og temperaturen også kryper litt opp.

Gloomis,

var du på søndre Hurum? Flue eller sluk?

Har ikke tatt turen pga jobb, men også at det har blåst en del på kvelden. Har liksom satt meg i hue at jeg skal klare alt på flue i år!-)

Jobber desverre sent ut uka, men til helga skal jeg finne meg en egnet plass på søndre Hurum.

Skitt fiske!

-Vonheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndre hurum ja innløpet av drammens fjorden. He he ikke lyst å røpe for mye så kan sende deg en PM. Fisker bare med flue jeg. Har med slukstang om jeg er i fjellet å trenger matfisk for å overleve.. Men den forblir stort sett nedpakket. Kan hende jeg har mulighet til å ta en tur etter kl 15 søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndre hurum ja innløpet av drammens fjorden. He he ikke lyst å røpe for mye så kan sende deg en PM. Fisker bare med flue jeg. Har med slukstang om jeg er i fjellet å trenger matfisk for å overleve.. Men den forblir stort sett nedpakket. Kan hende jeg har mulighet til å ta en tur etter kl 15 søndag B)

Jeg prøvde Tyskerstranda på lørdag og Nesset (Storsand) på søndag. Ble ikke noe. En kompis av meg mista en sjøørret på Tyskerstranda, men det var alt vi merka.

Må si det begynner og bli folksomt på de stedene det er kort gange.

Sendte deg svar på PM!-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

ute en tur i går ettermiddag på Kobbeskjær møte en annen fluefisker som alt hadde fått en ørret på ca 500gr.Kjempe forhold å utover kvelden fikk jeg en torsk på hele 50 gr... full av børsteorm. Blir å binde opp noen flere imitasjoner idag å forsøke i kveldinga. tilslutt var det 4 fluefiskere der. noen av dere som var der? vonheim, rasmus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen over kiloet, men jeg taua inn en på søndag som kommer til å bli en fin fangst hvis den får litt kjøtt på kroppen. Den var virkelig lang, men tipper den til rett i underkant av kiloet. Den var så slapp at jeg ikke turte annet enn å sende den forsiktig ut igjen i en viss fart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Er vel best å la den få spise seg litt opp ja. Ikke no særlig matfisk når det bare er bein grinna nesten. Tenkte å kanskje sjøsette bellyén på tyskerstranda torsdag. om det ikke blåser for mye. Frister å prøve litt lengre ut mot fjellet. Så får se. I kveld er det jo noen håpløse nordmenn som skal prøve å skape underverk mot tyrkia så blir ikke fiske idag. Fotball kamp å SØ prat med fiskefjes istede. Skitt fiske å regner med rapport om det blir fangst en dag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

søndre hurum ja innløpet av drammens fjorden. He he ikke lyst å røpe for mye så kan sende deg en PM. Fisker bare med flue jeg. Har med slukstang om jeg er i fjellet å trenger matfisk for å overleve.. Men den forblir stort sett nedpakket. Kan hende jeg har mulighet til å ta en tur etter kl 15 søndag :)

Ga det en sjans idag, men det ble desverre ikke noe fisk. Saa et par karer med slukstanga ytterst og et par lengre inn. Saa ingen ta noe av de ta noe heller.

Han ene var Laxen, men han flyttet paa seg til andre steder av Hurum.

Faar proeve igjen naa i paasken!

Skitt fiske!

Mvh,

Vonheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må vel forsøke å lure noen fisker her snart. Var i Tønsberg lørdag og deler av søndag fikk 4 SØ men ingen av disse var av nevneverdig str. Er stor dorge aktivitet på fjorden nå i dag. Ser ut a vinduet på jobben å ser tre båter i aktivitet. Fikk meg flytevest av den lette og selvutløsende sorten av eks svigers til bursdagen min fredag så nå sjøsettes bellybåten! Skitt fiske!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja må vel forsøke å lure noen fisker her snart. Var i Tønsberg lørdag og deler av søndag fikk 4 SØ men ingen av disse var av nevneverdig str. Er stor dorge aktivitet på fjorden nå i dag. Ser ut a vinduet på jobben å ser tre båter i aktivitet. Fikk meg flytevest av den lette og selvutløsende sorten av eks svigers til bursdagen min fredag så nå sjøsettes bellybåten! Skitt fiske!

:)

Igår kveld vaket det 2 meter fra land i Smælingbukta!!-) Så en kar som rusla ut på Skjæra med slukstanga igår ettermiddag, men han flyttet seg litt for tidlig. Stod sportshuset.no bak på jakka, og jeg tror ikke han var lokal da han parkerte ved gamle apoteket og gikk den veien istedet for å kjøre ned på Skjæra.

Blir en tur ut med stanga idag tror jeg. MEN, isen har gått på mye av Røskestadvannet + andre nå. Kan hende det blir ørretfiske (selv om det har vært -2 til -3 inatt).

- Vonheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

En kompis av meg fikk en sjoeoerret paa 3,5kg i Filtvet paa mandag. Vet ikke hva slags flue han brukte.

Han fisket fra land og den tok etter at det ble moerkt.

Mvh,

Vonheim

det er bra, hvor på filtvet da ?? på brygga eller bortover mot odden der det altid står fluefiskere ???

jeg har prøvd litt i helgen, dorga rundt ty stranda og oppover mot østnestangen og inn i sandbukta, dorga med wobbler og en med sluk med flueoppheng foran.... intet tilslag sålangt i karrieren :) var ute fredag kveld . søndag morgen ifra kl 05.20 til 10.... blir lei uten fisk :P ....................... har prøvd litt fra land på filtvet forrige helg meg sluk og flueoppheng. prøvde da i skumringen og 1 time etter at det var blitt mørkt.

tror ikke på dere at det finnes ørret i sjøen :) tar gjerne imot tips osv mot neste helg.... føler tiden renner ut for meg...... må få tatt en snart......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei. Jeg er ganske ny her i hurum. har vært og testet litt i dramstad bukta og fått 3 stk små der men ikke noe stort der enda. har også fått en nede ved siden av ramsvik, fikk en på nesten halv kg. Men er det noen som kan gi meg noen tips på hvor det er bra og fiske med sluk?

Endret av Jim Runar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er ganske ny her i hurum. har vært og testet litt i dramstad bukta og fått 3 stk små der men ikke noe stort der enda. har også fått en nede ved siden av ramsvik, fikk en på nesten halv kg. Men er det noen som kan gi meg noen tips på hvor det er bra og fiske med sluk?

Hei JR!

Med sluk synes jeg det er best og fiske i nærheten av renner og undervannsrygger. Utover Østnestangen er glimrende. Der svømmer fisken innover mot tyskerstranda og jager helt fra tuppen og inn.

I Filtvet er det en fjellknaus rett nord for fyret og brygga. Kjør ned på brygga å titt nordover så ser du plassen noen hundre meter opp. Da kan du fiske dypt og over kanten, og hele veien inn til land.

Ellers tror jeg nesten det bare er å ta stanga og rusle nesten hvor som helst.

Skitt fiske!

- Vonheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Var på Filtvet for noen dager siden. Fisket på stranda sør for Malla.. Fikk på en satans horngjeld.. Flua hadde satt seg i halen, så sprek var den ja:) Så en 60 cm lang blinkende side og trodde jeg hadde skutt blink, men nei da....

Ikke noe sjøørret... Ellers fikk jeg en fin for et par uker siden i Åros traktene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.