Gå til innhold
Fiskersiden

Problemer med haspelsnelle


crom
 Share

Recommended Posts

Jeg har problemer med en shimano sedona 2000FA haspelsnelle. Snella har såkalt superstopp og her er probl. Mulig det er selvpåført, at jeg har vært litt ivrig sist snella ble smurt, men nå har jeg demontert hele clutchen og renset og tørket. Fremdeles virker baksperren dårlig. Når jeg setter litt fart bakover slår den inn, men ved litt lirk løsner den igjen. Vet snella ikke er av de dyreste, men skulle gjerne fikset den fordet. Noen tips, evt, hvor jeg kan få tak i deler/pris på ny clutch ? [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shimano Service

V/Kenneth Herland

Ørretveien 12

3322 Darbu

E-post: keher@frisurf.no

tlf. 32751914

Var inne på sidene til shimano for å finne sprengskissen til snella, men fant den ikke.

Da jeg ikke kjenner snella blir dette en vill gjetting; Sjekk linken på en shimano Nexave. http://fish.shimano-eu.com/media/fishing/t...X1000F_7151.pdf Hvis din snelle er bygget opp omtrent på samme måte, vil fjæren med nr.3854 forårsake feilen du beskriver om denne er for slakk eller er snudd feil vei. Det er denne som "kobler inn" baksperren.

Mvh Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.