Gå til innhold
Fiskersiden

"Ny" Trollingbåt på gang


hen.sol
 Share

Recommended Posts

Heisann.

Har en Askeladden 16 fot med dekk og vindskjerm som jeg lurer på å kjøpe,er ikke helt sikker på hvilken modell det er men for de som kjenner disse båtene så er dette den modellen som er høy bak med motorbrønnen og uten luke i vindskjermen.

Er det noen her inne som bruker en slik båt eller noe lignende til trolling?

Tenker da på hva som er best av å montere masten i baugen eller lage til små master på siden av vindskjermen?

Lurer også på hvordan jeg skal montere downriggene på denne båten siden jeg ikke kommer til med gjennomgående skruer bak med motorbrønnen uten å ta vekk all flytestoffet som er der,har lite lyst til det.

Vurderer også ny motor,har idag Yamaha 40 4takt som er gått over 1200 timer og maler fortastt som en katt,valget står mellom samme motor som jeg har i dag eller Suzuki 40 4takt,fordelen med Suzuki er at den har kjede mens Yamaha har reim.noen for og imot her?

Råd,tips og ideer tas imot med stor TAKK.

Henning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett makan til båten din med rigger bak. De var monyert på pidestaller på baktofta. Har du den med kort dekk?

Forøverig en meget god båt.

Suzuki er vel den som er anbefalt før Yamaha'n her på forumet. Jeg har planer om å bytte motor selv, men satser på Honda, tror jeg ;)

Har selv ingen erfaring med 4-taktere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.