Gå til innhold
Fiskersiden

"Under lupen"


 Share

Recommended Posts

Med bakgrunn i en uttalelse i dette innlegget til Rèmy blir spørsmålet; Er ikke egentlig alle under lupen i og med Fiskersidens forum har aktive moderatorer? Spørsmål 2: Er det sånn å forstå at plutselig røk strikken og medlemmet får perm - eller får man en, to, tre eller flere advarsler i forkant?

Spørsmål 3: Er det kun det som skjer offentlig på forumet som eventuelt kvalifiserer til utestengelse?

Kunne være greit å vite hva en skal forberede seg på - hvis en skulle føle seg "faresonen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God at dette komm fram ja.

Fisker siden vill vel bare markere litt for å holde en viss tøyle.

Det trengs innimellom.

;)

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig at dere føler dere truffet av ordet under lupen ;). Vel Henning, du kan bare slappe av, for du er ikke under lupen noe mer enn alle andre. Så skal pinochet, nazinøff, møkkasvina, etc gjøre det vi kan gjøre; moderere etter beste evne. Rart dere er her med deres til stadige missnøye på msn "personlig melding"

Ang advarsler så får alle det, opptill flere, det vet jo noen av dere godt når dere går langt over grensen. Kan jo opplyse om at det er et felt som heter : Advar (0%) ------+ under profilen i margen. Der kan man se utviklingen på div medlemmer, så strikken kan tøyes veldig langt Henning. Og det er vel det som skjer i det offentlige som kvalifiserer til det, men man skal vel ta andre ting til vurdering om nødvendig. Nå skal det vel sies at det har skjedd med 0,03 % av medlemmene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klargjørende svar.

Det med advarselsratingen så vi jo tidligere, så den kjenner vi jo til. Men det jeg tenker på er at hvis dere fyller opp ratingen og ikke gir beskjed underveis... da ryker liksom strikken for medlemmet. Men det gis forløpende informasjon da - etter det jeg har oppfattet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da titter du ikke bra nok :)

Jeg ser heller ikke noe "Advarselsfelt", så det den første tiden med det nye forumet men det forsvant etter en stund.

Har heller ikke noe behov for å se det, så høflig, hjelpsom og grei som jeg er regner jeg med at det på minussiden. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm - mener man skal kunne se sitt eget en eller annen plass. Muligens i sitt Kontrollpanel? (Trenger noen minutter på å logge ut og sjekke som "vanlig bruker".)

Ellers vil også utenomoffentlige anliggender, eller hva man vil kalle det som å sende folk personangrep på pm eller mail fra forumet osv også klart medføre advarsler. F.eks å true noen pr pm eller lignende eller på annen måte bryte god nettikette... Derfor skal heller ikke folk nøle med å videresende evt slike angrep fra noen til moderator-/adminteamet. Vi har ikke laget en løsning for at folk skal true, kaste dritt eller lignende i skjul, men for at det skal være et forum til felles glede og nytte.

Tror forøvrig Stein har rett - jeg fant i løpet av noen minutter i hvertfall ikke muligheten til å se det, men som Remy nevner ovenfor så vil det ved økning av advarselsnivå automatisk sendes ut mail med eller pm med begrunnelsesfelter som må fylles ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at vi skal ha PM kan vi vel ikke stole helt på :D det skal vi jo ha når postene våre blir slettet eller endret også, men det blir jo glemt. Hver gang dette kommer oppså baller det på seg en stor diskusjon o.s.v så kommer det muligens en innrømmelse at det ble glemt og skal ikke skje igjen :)

Så jeg stoler iallefall ikke på at jeg får PM hvis advar feltet blir brukt. Siden dette feltet ikke viser for oss vanlige brukere så kan det jo være et tips til dere moderatorer å bruke det som en "rangering" av medlemmene for å holde bedre kontroll på oss :D

:blush:

EDIT: nå fikk jo jeg se at jeg står i 0% da (puster lettet ut) :D

Endret av ovejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovejan... du misforstår med vilje her nå ser det ut som.

At det skjer ryddinger uten at PM blir sendt har skjedd og kommer nok til å skje igjen selvom det ikke er ønskelig.

Når det gjelder Advarsel-tingen så er den lagt opp slik at det ikke er mulig å øke den (altså gi deg en kraftig advarsel) uten at PM eller mail blir sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ovejan... du misforstår med vilje her nå ser det ut som.

At det skjer ryddinger uten at PM blir sendt har skjedd og kommer nok til å skje igjen selvom det ikke er ønskelig.

Når det gjelder Advarsel-tingen så er den lagt opp slik at det ikke er mulig å øke den (altså gi deg en kraftig advarsel) uten at PM eller mail blir sendt.

Misforstår aldri med vilje jeg Trym ;) det kalles kverrulering det. Men det hender at jeg ikke får alt med meg i første omgang så takk for oppklaringen.

Kan jo opplyse om at det er et felt som heter : Advar (0%) ------+ under profilen i margen. Der kan man se utviklingen på div medlemmer,

Høres jo her ut som at dette feltet skulle ligge åpent for alle.

At du måtte se godt etter var mer eller mindre en dårlig spøk ;)

Har påhengsmotor til utlån, og husk regel nummer 1 Remy tar aldri feil :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarfeltet lå, som tidligere nevnt, synelig for alle.

Selv syns jeg det er helt riktig at vanlige brukere IKKE ser det på andre brukere. Sin egen burde man vel kanskje ha sett, men det er vel ikke nødvendig det heller siden alle som ikke har fått melding om noe annet har 0%.

Advarsle prosenten er mellom admin/mod.teamet og den aktuelle brukeren og jeg ser derfor ingen grunn til at dere andre skal se slikt. Det blir en form for uthenging som jeg ikke klarer å se nytten av.

Trym

Moderator

EDIT: Den gyllene grunnregel er at TRYM aldri har feil... Remy har vist seg menneskelig og gjort feil, mens jeg er nærmest gudommelig. (sliter bare litt med rettskriving innimellom)

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarfeltet lå, som tidligere nevnt, synelig for alle.

Selv syns jeg det er helt riktig at vanlige brukere IKKE ser det på andre brukere. Sin egen burde man vel kanskje ha sett, men det er vel ikke nødvendig det heller siden alle som ikke har fått melding om noe annet har 0%.

Advarsle prosenten er mellom admin/mod.teamet og den aktuelle brukeren og jeg ser derfor ingen grunn til at dere andre skal se slikt. Det blir en form for uthenging som jeg ikke klarer å se nytten av.

Trym

Moderator

EDIT: Den gyllene grunnregel er at TRYM aldri har feil... Remy har vist seg menneskelig og gjort feil, mens jeg er nærmest gudommelig. (sliter bare litt med rettskriving innimellom)

:)

Kong Trym.

:P

Ellers støtter jeg deg fullt ut i det du skriver trymmern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarfeltet lå, som tidligere nevnt, synelig for alle.

Selv syns jeg det er helt riktig at vanlige brukere IKKE ser det på andre brukere. Sin egen burde man vel kanskje ha sett, men det er vel ikke nødvendig det heller siden alle som ikke har fått melding om noe annet har 0%.

Advarsle prosenten er mellom admin/mod.teamet og den aktuelle brukeren og jeg ser derfor ingen grunn til at dere andre skal se slikt. Det blir en form for uthenging som jeg ikke klarer å se nytten av.

Trym

Moderator

EDIT: Den gyllene grunnregel er at TRYM aldri har feil... Remy har vist seg menneskelig og gjort feil, mens jeg er nærmest gudommelig. (sliter bare litt med rettskriving innimellom)

:)

En annen ting er at Moderatorene må "farges" av admingruppa, ellers slipper de ikke til.

:)

Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at Moderatorene må "farges" av admingruppa, ellers slipper de ikke til.

:D

Dette er sprøyt fra ende til annen Donkis.

Har du noe som helst som underbygger ditt utsagn så legg det gjerne ut.

Styrken til mod.teamet her inne syns jeg personlig er nettopp det at vi er forskjellige med forskjellige meninger.

...også kalt "kvalitetssikring"? B)

Tolker din smiley til at du fleiper. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mods!

Da jeg er en mann som kan finne på å knote ned ting her på forumet etter div. lange pokersessions med litt innabords... Hvor ligger barometeret mitt??

Har fått et par nudges på FFn etter referanser til mitt eget folkeslag (samene) og pga dårlig selvsensur. Dessuten er det et udelt negativt medlem av flere fora jeg ikke tåler trynet på, og vedkommende får av og til høre et sannhetens ord :angry:

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære mods!

Da jeg er en mann som kan finne på å knote ned ting her på forumet etter div. lange pokersessions med litt innabords... Hvor ligger barometeret mitt??

Har fått et par nudges på FFn etter referanser til mitt eget folkeslag (samene) og pga dårlig selvsensur. Dessuten er det et udelt negativt medlem av flere fora jeg ikke tåler trynet på, og vedkommende får av og til høre et sannhetens ord :angry:

ford prefect

Ivrig bruker

Gruppe: Medlemmer

Poster: 652

Medlem fra: 02.08.2005

Fra: Bergen

Medlem nr.: 1.728

Advar (0%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.