Gå til innhold
Fiskersiden

den ultimate stanga


heitmann
 Share

Recommended Posts

okei.jeg skal bruke vinteren til sparing, med tanke på kjøp av ny slukstang.Jeg har vel laget en lignende tråd tidligere, men fikk egentlig ingen fullgode svar da. Jeg er på jakt etter den ultimate stanga med slukvekt ca 10-30gr (må takle 20gr sluker).

Finnes det noen eksklusive merker i utlandet som ikke føres i Norge?

Å finne fluestenger i prisklassen 5000+++ er ikke noe problem, men å finne "super-stenger" for slukfiske er litt verre.Loomis GLX er jo et alternativ,men har kun funnet den i 2-12gr.Hardy har også noen ,for å si det mildt, dyre stenger, men heller ikke her i den aktuelle vektklassen.

Jeg er ute etter en stang med langsom aksjon, dvs jeg prioriterer kjøreegenskaper framfor kasteegenskaper.

Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Prikken

En kompis har skaffet seg denne: Guideline WTR 13630-3 dvs

13 fot og kastevekt mellom 6-30g. Koster den nette sum av 3498,- .

Stanga er helt rå, rett og slett. Skal jeg ha ny slukstang blir det denne..

jeg vurderer denne i 9,6` 7-28gr.hvordan er stangas aksjon?

er ikke overbegeistret for blåfargen og skumhåndtaket[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loomis har jo mange dyre haspelstenger (fra 2000,- til 5500,-), men jeg er vel litt i tvil om de kan være verdt prisen...

Ellers er det vel temmelig liten forskjell på kvaliteten på stengene over et visst prisnivå - kvaliteten stiger markant opp til prisklassen 1500,- til 2500,-, deretter er det (etter min mening) ganske små forskjeller, og mye snakk kun om merkenavn og fancy innpakning (dette gjelder vel til en viss grad fluestengene også)...

PS: Som Havengel sier kan jeg skaffe custombygde stenger fra Kina - men de blir nok langt fra dyre nok[ :) )]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av heitmann

okei.jeg skal bruke vinteren til sparing, med tanke på kjøp av ny slukstang.Jeg har vel laget en lignende tråd tidligere, men fikk egentlig ingen fullgode svar da. Jeg er på jakt etter den ultimate stanga med slukvekt ca 10-30gr (må takle 20gr sluker).

Finnes det noen eksklusive merker i utlandet som ikke føres i Norge?

Å finne fluestenger i prisklassen 5000+++ er ikke noe problem, men å finne "super-stenger" for slukfiske er litt verre.Loomis GLX er jo et alternativ,men har kun funnet den i 2-12gr.Hardy har også noen ,for å si det mildt, dyre stenger, men heller ikke her i den aktuelle prisklassen.

Jeg er ute etter en stang med langsom aksjon, dvs jeg prioriterer kjøreegenskaper framfor kasteegenskaper.

Forslag?

Kistler Helium LTA - Ingen over, ingen ved siden.

http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...-results1.jhtml

For ytterlige info sjekk denn linken ogsa:

http://www.kistlerrods.com/kistler-fishing...um/forum-3.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjøl en Guideline EPS 13 foting 8-35g som jeg er rått fornøyd med. Kjempefin å kjøre fisk på, og mer enn langtkastende nok. Denne har gått ut av sortimentet, men hvis etterfølgeren er av samme kaliber ville i hvertfall undertegnede vurdert den!(kanskje bortsett fra den litt perverse prisen, men det er jo Aktiv Fritid i et nøtteskall da[ :P ][ :P ][ :P ]) Forøvrig har Shimano mange ultratrivelige modeller ute nå, bla. Beastmaster[ :) ], som ikke koster skjorta heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har nevnt i en annen tråd: Sølvkroken kommer med en stangserie fra Tica som er produsert av Milo, visst nok. De har en egen serie for sjøørret der den ene er ei 13' 4-24 gr. Denne har jeg kjent litt på og det er helt rå. En flott stang i tillegg for de som er opptatt av utseende. pris for denne blir veil: 1499,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Arne L

Som jeg har nevnt i en annen tråd: Sølvkroken kommer med en stangserie fra Tica som er produsert av Milo, visst nok. De har en egen serie for sjøørret der den ene er ei 13' 4-24 gr. Denne har jeg kjent litt på og det er helt rå. En flott stang i tillegg for de som er opptatt av utseende. pris for denne blir veil: 1499,-

Tica? nei,takk...

13 fot syns jeg blir litt i lengste laget.

Jeg har hatt en milo seatrout xs 4-22gr, og den var litt "skjør" og ikke helt trygg på 20gr kastevekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.