Gå til innhold
Fiskersiden

"Shakedown" Lysern


Flemms
 Share

Recommended Posts

Ble jomfruturen på dette vannet for min del på Søndag. Etter en liten kjapp vei beskrivelse var jeg starks på plass, og førstemann på isen. Etter hvert kom også Fossen og "Langnes" med "senior" tuslende + to til som jeg ikke kjenner så godt. Første som kom på isen var en liten gjedde, og slik fortsatte det en stund.

Smått om sen kom det noen abbor på isen, og min første Lyser abbor var et faktum. Ikke av de helt store, men greie fisk på 43.5cm og 1320g.

180220072025376IvXnwTCF6VS.jpg

Min første ordentlige abbor i år, utrolig deilig å få hull på byllen, og fisken ble tatt på pimpel/maggot så klart.... B)

I samme bettperioden ble det tatt en litt mindre på agnfisk + et par til som galpp, også på agnfisk, ellers var det gjedde og atter gjedde.

Fint vann... I'll be back!

:mellow:

Endret av Flemms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene fisker som vanlig fra den kanten,men det det blir nok lengre mellom gromfiskene nå.

Tenker på ditt knalltøffe møte med arb.livet,he-he. ;)

He he, ja du sier noe! Den slags kan ta "knekken" på noen og en hver, dette vet du jo allt om. På tide å innføre noe HMS i arbeidstiden, sier jeg. HMS som Høyer lønn, Mer fritid til Specimenfiske!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin abbor! Men den dagen var det isesjø du skulle møte opp på. Og det veit du. Makan altså! HEH?

Rett sted til rett tid vet du Køl.....:blink:

Har vel ikke den helt store intr. av å løpe rundt på isen i et par timer(midt på dagen), vippe opp abbor og drepe alle(uten å spise de), men sikkert et bra tiltak for å rydde unna litt abbor(les unnagå overbefolking osv)

Appropo hadde ikke du noe å forsvare...??

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett sted til rett tid vet du Køl.....:D

Har vel ikke den helt store intr. av å løpe rundt på isen i et par timer(midt på dagen), vippe opp abbor og drepe alle(uten å spise de), men sikkert et bra tiltak for å rydde unna litt abbor(les unnagå overbefolking osv)

Det har vel egentlig ikke jeg heller. Men en gang i året går greit :D

Appropo hadde ikke du noe å forsvare...??

:D

Jo, det hadde jeg, og det gikk skikkelig dritt!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hællæ Martin, takk takk. Sendte noen bilder(du vet hvilke :blink: ) til de rette personene, truet med å publisere de offentlig, så ordnet allt seg :D:D

Jøss, var det du som hadde tatt Rudberg-bildene? Ikke rart han stadig ringte og spurte om når utestengelsen var over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.