Gå til innhold
Fiskersiden

For en fisk !


Arnstein
 Share

Recommended Posts

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vanvittig fisk, og ja det er en hvit stør. Ser tvilsomt ut med blodet i vannet. Vil denne fisken klare seg? Iflg FJ har det også blitt tatt en hvit stør på 4.3 meter og anslått vekt 680kg på samme sted (Fraser River), og den var 89cm mellom øynene! Og arten kan jo bli over 800.... men spørsmålet er jo om ikke slike monstre egentlig er for store til å ta på sportsfiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Frisch

Dette hadde vært noe å ha i Øyeren deltaet ;-) *lol* Haisommer i snill utgave....

Hehe! Er vel nesten for grunt mange steder i deltaet for en sånn kjempe[ :( ] Ser også for meg panikken blandt badende på Sniksand, hvis man observerte noe sååååå digert! (holder ikke med meg i badebukse lenger, da gitt)[ :) ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av cb

Rune: For store å ta på sportsfiske? You gotta be kidding!!

Spørsmålet mitt er ikke så ugjennomtenkt som det kan virke ved første øyekast! [ :( ] Det er jo klart at det ville vært en helt ekstraordinær opplevelse å få en slik fisk, men er målet NØDVENDIGVIS å få et størst mulig individ? Kanskje et eksemplar på 'beskjedne' 100kg +/- gir mer glede og bedre sport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Bendik

Er dette en ferskvannsfisk?

Vet den blir tatt i elver, men er det en ren ferskvannsfisk?

Fordi verdens største ferskvannsfisk skal jo være Arapaima gigas, fra søramerika (amazonas)

Men kan den bli over 800kg?

Det stemmer at det sies at Arapaima skal være verdens største ferskvannsfisk. Jeg tillater meg å tvile, og tipper Belugastør som den største (flere ex på over tonnet). Ellers har det neppe blitt tatt Belugastør i Østersjøen, men derimot vanlig stør, som er en annen art. Hvitstør er en tredje, sterlett en fjerde osv. Hadde vel en utredning om dette i en annen tråd, men nøyer meg med å gjenta at vanlig stør (som er anadrom) stort sett bare finnes i små mengder igjen i to elver, nemlig en elv i Frankrike og en i Georgia (Svartehavet). Noen ytterst få ex svømmer visstnok også rundt i Adriaterhavet og roter seg opp i en elv i Italia! Et intens arbeide foregår for å bygge opp stammene igjen, men om det lykkes er for tidlig å si. Heldigvis har en størhunn mange egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.