Gå til innhold
Fiskersiden

Fløyfisktur på Storsand


Triturus
 Share

Recommended Posts

Tok en tur til Storsand idag for å prøve å knipe en fløyfisk til Arve. Det ble blev inget.

Men vi hadde en flott tur for det, selv med dundrene hodepine og smale glugger, og av fangst kan vi rapportere om blant annet sandflyndre, slimål, dvergulke, meitestol og sandkutling.

Picture%2520010%252C%2520ny.jpg

Dvergulke på 104,4 gram. Ny art og fattige 16 gram fra Nrek.

Picture%2520024%252C%2520ny.jpg

Sanflydre på under 100 gram.

Det blåste tidvis kraftig og enkelte ting havnet på sjøen.

Picture%2520016%252C%2520ny.jpg

Her en meitestol i landingsfasen.

Picture%2520019%252C%2520ny.jpg

Perfekt kroket i armlenet.

Picture%2520021%252C%2520ny.jpg

Stolt fisker poserer med dagens første fangst. Vekt: 2,9 kg.

Så var det min tur til å kjøre meitestol.

Picture%2520050%252C%2520ny.jpg

Full flex på multitip-stanga.

Stolen bryter overflaten og jeg kan slippe jubelen løs.

2,9 kg denne også. Svært lite vektintervall på disse stolene.

Så var det tid for litt kutlingfiske, det ble totalt tre sandkutlinger på meg idag.

Picture%2520030%252C%2520liten.jpg

Ny art, den største er på 3,7 gram.

Vi kan rapportere om at gardinstenger som buzzbar fungerer, men er noe ustabilt. Kred til Arve (eller Reodor som jeg liker å kalle han) for oppfinnsom løsning på varslerproblemet.

Picture%2520056%252C%2520ny.jpg

Det har vært nok en hyggelig fisketur med to nye tillegg til artslista mi. Imorgen venter Jonsvannets grosse gjedder.

Endret av Triturus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden på sandkutlingen var 8 cm. Dvergulka var 18 cm.

Var flaks at jeg dro opp en campingstol rett etter Arve, han hadde blitt så høy på pæra hvis han var den eneste som fikk den.

P.S. Takk til kassamannen på Coop på Vikhammer som gledelig veide alle fiskene for oss. Kundene var mindre glade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det dær e itj no fisk!", utbryt fjortisjenta i slafsebukse når ho ser dvergulka på butikkvekta. Vikhammerfolk er nok litt rare.

Du Triturus dreg artar i slikt eit tempo at eg gjev opp. Eg fiska med fancy micromeitekrokar str 28, medan du nyttar gamle makk-krokar og dreg opp lassevis med kutlingar. Heftig dvergulke òg. Alt dette medan eg står 1,5 m frå deg. Eg var nær ved å blanke i dag, hadde det ikkje vore for stolen (artig at du ikkje lærte når du såg at min stol blas på sjøen :D ) og ei sandflyndre heilt på tampen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fiska med fancy micromeitekrokar str 28, medan du nyttar gamle makk-krokar og dreg opp lassevis med kutlingar

Skal ikke ha på meg å fiske med gamle markkroker! Fluekroker i str. 16 er ganske ideelt når man har ulker i tankene synes nå jeg ;)

P.S. gjett om folk var imponert over kutlingrekorden på festen, var kvelden store samtaleemne faktisk :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke ha på meg å fiske med gamle markkroker! Fluekroker i str. 16 er ganske ideelt når man har ulker i tankene synes nå jeg ;)

P.S. gjett om folk var imponert over kutlingrekorden på festen, var kvelden store samtaleemne faktisk :P .

Noe sier meg at det var flere biologistudenter enn psykologi- og sos.ant.-studenter på denne festen... Norgesrekord på sandkutling er liksom litt råere enn en skarve norgesrekord på tangstikling, ingen tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lagt inn søksmål mot Coop på Vikhammer for unøyaktig vekt, har jeg fått kontrollveid kutlingen på lab-vekta til SMS, til 3,7 gram. Ok størrelse, men en nedtur når jeg har gått å innbilt meg at den var 8 gram i to døgn.

Får komme meg ut å fiske, og velge Rema på Ranheim neste gang :)

eller bare kjøpe egen vekt.

Dvergulka ble kontrollveid til 104,4 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at dette også er ca-vekter, sålenge damptrykket av vann er lavere i lufta rundt fisken enn på overflata vil man få fordamping av vann fra fiskens slimlag, og således en transient vekt. To be continued...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.