Gå til innhold
Fiskersiden

Havfiske tips


Michael Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Jeg og en kompis pleier å ta en tur ut med båten, og havfiskeutstyret på denne tia av året, men fangstene pleier å være så som så, vi ender som oftest opp med noe småfisk, så iår tenkte jeg at jeg skulle be om tips til steder :angry:

Han har båten liggende i røyksund, tror det heter våga, så vi er rimlig nær Bokn.

Så er spørsmålet, er det noen som har noen spennende plasser vi kan prøve oss på, båten er stor, men går ikke særlig raskt. Vi har mulighet til å ankre opp.

Bare pøs på med godplasser :angry:

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hva du vil ha det, men nå er det jo tida for feratorsken... Og da er utvilsom den beste plassen Karmsundet og området rundt Flataskjær. Enten rundt den såkalte "Slangen" som er utslippslangen fra Husøy (Biomar) eller du finner diverse topper (sjekk sjøkarta).

Går rykter om fisk på 18 kg så langt i år, men maaaange fra 5-8kg.

Agna pilk og store shads (også agna) har vært resepten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en tur der ifjor, men endte opp med snøstorm, så det ble med en liten stygg torsk.

Tenkte å dra dit i år også, men det kunne jo vært gøy å prøvd seg etter lange og brosme også, hvis det er tia for disse.

Takk for tips om agn, store shads, kan du forklare hvordan de fiskes, som opphenger eller som en pilk? ( Sikkert dumt spørsmål men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtrandsfjorden.... men da trenger du ca 500 meter med dreggtau og kjtting og dregg som står i stil :angry:

Hmmmm, får ta en prat med båteier og se hva vi får til :angry:

noen som har prøvd her? Vi prøvde oss her ifjord, og fikk litt pigghå, men det virket som en spennende plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo prøve på Sedegrunnen, med agnfiske.

Ellers er skrenter fra 2-400 meter å anbefale. Er ofre best i overgangen der det er skrent og der det flater ut. Gode muligheter for både lange og Brosme i Nedstrandsfjorden og Boknafjorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve "Pinå",- er ca. mellom Stavanger og Sandnes, nærmere bestemt ved Steinsøy. Har dratt lange på over 15 og 13.

Et "aber" er at Pinå er full av skrot, men av samme grunn har vist seg å huse stor fisk. Fra biler til vrak, og ikke usannsynlig, lite helsefremmende tilsetninger i bunn. En må regne med å miste noen tackler, opp til flere. Vi spiste våre, men er skeptisk til kvaliteten. Vi har ikke katt.

Begge er tatt på rundt 70 meter.

20145_s.jpg

Mvh

Gøffe

Tufte HK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve "Pinå",- er ca. mellom Stavanger og Sandnes, nærmere bestemt ved Steinsøy. Har dratt lange på over 15 og 13.

Et "aber" er at Pinå er full av skrot, men av samme grunn har vist seg å huse stor fisk. Fra biler til vrak, og ikke usannsynlig, lite helsefremmende tilsetninger i bunn. En må regne med å miste noen tackler, opp til flere. Vi spiste våre, men er skeptisk til kvaliteten. Vi har ikke katt.

Begge er tatt på rundt 70 meter.

20145_s.jpg

Mvh

Gøffe

Tufte HK

Sykt digg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, får ta en prat med båteier og se hva vi får til :lol:

noen som har prøvd her? Vi prøvde oss her ifjord, og fikk litt pigghå, men det virket som en spennende plass.

JA!

Jeg har prøvd myyye på en grunne rett ved der du har merket på kartet.

Slo svarthå rekorden i norges havfiskeforbund der, sendte desverre ikke inn rekordskjema...

B)

Har også fått mye lusuer og en stor blåkjeft der.

Vet om en ok brosmeplass rett nord av din markering også, stiller gjerne som kjentmann hvis du holder båt... ;)

Og her har jeg fisket i alle mine år og den største fisken jeg har fått i karmsundet er 7kg.. :)

Og hvem "skaffet" deg den fisken(brosma) da...

:lol:

Endret av BINN LADDEN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.