Gå til innhold
Fiskersiden

Stor sarv, men denna gång för rätt fiskare


Lho
 Share

Recommended Posts

I torsdag tog jag och ulff en tur ner till samma vattensystem där han tog sin 920 grammare. Sarven var i slaget och vi fick flera fina. Jag slog till med ett nytt pers på 750gr. Hade lovar att inte fiska denna helg, i vart fall inte så mycket..[8D] Men efter att ha sett väderprognosen visste jag att jag bara MÅSTE ut en tur. Vi fick ordnat med barnvakt för minsten och jag och madammen drog iväg för att nuta det fina vädret, och fiska lite.....

Sarven var kvar, fick en på runt 600 och var ganska nöjd med detta. Fick på en fisk som inte känndes så tung, men jag fick en chock när den kom in. En JÄTTESARV, den överlägst största jag någonsin sett. Fick den i håven....sicken fisk!!!! Började fantisera om att den kanske är större än 920grammaren som ulff fick för någon vecka sedan.

I vågnätet och upp i luften, fick chock nummer 2 när den visade mellan 1050-1070gr. Krigsrop med tillhörnade dans blev ett sällsamt inslag i den annars så stillsamma omgivningen. Lägger fisken i keepnettet, fiskar några minuter innan jag bara måste ta upp fisken och väga den en gång till. Jo det stämmer, samma vikt... Ville inte ha en så stor fisk gående i keepnettet så vi ta en massa med bilder och retunerade direkt...... Kommer sova gott i kväll, bästa fisken på många, många år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.