Gå til innhold
Fiskersiden

Ang Aulie og P3 intervju


Recommended Posts

Og dette er vel den holdningen mange voldtektsofre sliter med, dette har da ingenting med saken å gjøre. Her har vi nok et eksempel på "fordi hun gikk med korte skjørter har hun bedt om å bli voldtatt"?

Har ingen problener med å forsvare kvinner som blir voldtatt, men vi lever i 2007 og etterhvert må kvinner skjønne at skal de ha noen troverdighet må det handles raskt i etterkant.

Når frøken Auli kommer med en sak som ligger 14 år tilbake i tid ,blir det bare teit spør du meg.

At mange menn får livet sitt ødelagt av kvinner son hevder seg voldtatt bryr ikke du deg noe omn skjønner jeg, er det noe bedre med en falsk voldtekts anklage som blir hengende ved deg resten av livet?

Nå har det jo gang på gang vist seg at kvinner som hevder seg voldtatt , tilstår at det bare var oppspinn, og at trangen for oppmerksomhet var det som satte det hele igang.......

(Jørgen, jeg kjenner personlig ei jente her jeg bor svært godt, som annmeldte flere voldtekter fra samme gjerningsmann, etter flere runder i retten har hun nå trukket alle annklager og innrømmet at alt var bare oppspinn for å hevne seg på tiltalte pga en eiendoms tvist, mulig det er derfor jeg har det synet på såkalte "påståtte "voldtekter....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Voldsomt som denne saken engasjerer da? Slipper ikke unna noe sted skjønner jeg... Sikkert mange som trenger å avreagere litt. Konserter er jo i så måte et godt alternativ. Jeg kan anbefale en tur på studenthuset i Halden Mandag 19. Mars kl21. Det kommer til å bli en knall-konsert! Fult øs! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er vanlig på vestlandet at gutta doper damer og kler av de på overkroppen, meg bekjent er det fortsatt ulovlig. Og siden dama nesten hoppet ut fra fjerde etage skulle vel indikere noe ufrivillighet...

Kan du faktisk være den eneste i hele landet som faktisk tror på Aulie? :lol:

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du faktisk være den eneste i hele landet som faktisk tror på Aulie? :lol:

Michael

Man må ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å skjønne at noe har skjedd, nøyaktig hva som har skjedd hersker det tvil om. Hvis dette er rent oppspinn forventer jeg et søksmål fra kulturkjendisene pronto - det har fortsatt ikke kommet!!??

Og at et mannsdominert forum som dette kommer med "blondineteorien" rundt en sak som denne er ikke overraskende, akkurat hvilken konklusjon man skal trekke ut ifra det lar jeg ligge...

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet fra vg :

Elden har forklart at alle medier som lekker navnene eller viser til hvor man kan finne navnene, kan bli stilt rettslig til ansvar.

....

- Det er umulig å stanse internett, men vi legger til grunn at seriøse nettleverandører som ikke vil ta risikoen på å møte i retten eller måtte betale erstatning, gjør det de kan for å slette slikt fortløpende, sier Elden til VG Nett.

Jeg undrer meg over hvilken lovhjemmel som skal brukes for å få til dette?

Det er jo tross alt Auli som har blåst navnene offentlig, og hadde ett av navnene vært Rune Rudberg hadde aldri dette blitt sensurert i alle medier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du faktisk være den eneste i hele landet som faktisk tror på Aulie? :lol:

Michael

Det er då vel minst like sannsynleg at dette faktisk har inntruffe, som at det ikkje har inntruffe. Og om det har inntruffe, så er det vel på sin plass at gjerningsmennene blir minna på det? Om det var eit uskuldig "tafs" på ein eller annan kroppsdel i fylla (eller noko anna), så er det vel ikkje så farleg å innrømme det? Det blir jo påstand mot påstand, og eg vel å tru på Aulie, inntil det motsette er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke så viktig hva som har skjedd eller ikke skjedd...

Jeg syns det er mer graverende med sensuren av alle medier etter at Auli har blåst noen navn i en påstand.

Er det virkelig ikke lov å gjengi hennes påstand?

Hvor mange ble det tatt rettslige skritt mot når Kåre Conradi viftet med snoppen og ble frastjålet private bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med innlegget mitt ovanfor var å balansere denne tråden, her blir Aulie beskyldt for å vera dum, oppmerksomheitssøkande og å undergrave truverdigheita til kvinner. Altså har Aulie blitt den tiltalte, slik eg oppfattar det.

Hallo.Det er en 14 år gammel tafsesak.Det må da være lov å stille spm. ved hennes egen dømmekraft.

Når man etter så lang tid kommer med noe som ikke en gang var voldtekt,da skjønner jeg ikke hva poenget med navngivningen kunne være godt for.Om ikke egen oppmerksomhet da.Det jo selvfølgelig mulig hun har hatt traumer hele tiden,og ikke klarte å holde det inne i seg lenger,men jeg synes det stinker en smule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke være den skarpeste kniven i skuffen for å skjønne at noe har skjedd, nøyaktig hva som har skjedd hersker det tvil om. Hvis dette er rent oppspinn forventer jeg et søksmål fra kulturkjendisene pronto - det har fortsatt ikke kommet!!??

Det er ingen grunn til å tro at Marianne Aulie har tatt dette ut av løse lufta. Men denne saken dreier seg ikke om det har skjedd noe eller ikke, men hvilken strategi Aulie har valgt for å fronte saken. Og den er håpløs. Og selv om det har skjedd noe, kan det defineres som overgrep? Det er det jo umulig for omverdenen å vurdere. Og selv om dette skulle være rent oppspinn, det er ingen selvfølge at det lønner seg for de involverte parter å ta saken til retten. De har trolig mest å tjene på å legge mest mulig lokk på saken. For øvrig er det interessant det Trym sier om at i mange andre saker viser media ingen skrupler. Nå er de plutselig så opptatt av å beskytte de involverte parter mest mulig. Men dette er god gammeldags dobbeltmoral, for dette dreier seg ikke om å beskytte disse personene, men om at risikoen for at mediene nå vil bli saksøkt er mye større!

Og at et mannsdominert forum som dette kommer med "blondineteorien" rundt en sak som denne er ikke overraskende, akkurat hvilken konklusjon man skal trekke ut ifra det lar jeg ligge...

Den som mest av alle har bidratt til å fyre oppunder gamle fordommer om dumme blondiner i denne saken er jo Aulie selv... Håpløs skivebom å skylde på et mannsdominert miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med innlegget mitt ovanfor var å balansere denne tråden, her blir Aulie beskyldt for å vera dum, oppmerksomheitssøkande og å undergrave truverdigheita til kvinner. Altså har Aulie blitt den tiltalte, slik eg oppfattar det.

Jeg har aldri beskyldt Marianne Auli for å være dum, synest snarere hun er smart jeg, slik hun har klart å utnytte media for å få blest om bildene sine, tyder på et stort geni, så gikk genialiteten til hode på henne, og gikk ut med dette voldtektsgreiene, etter noen oppdikta drapstrusler, som hun i et radiointervju etter mina prgrammet, nedskalerte til tafset litt på, og ihvertfall fått spika vinen...det neste blir vel til at hun faktisk ikke var på festen en gang...

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri beskyldt Marianne Auli for å være dum, synest snarere hun er smart jeg, slik hun har klart å utnytte media for å få blest om bildene sine, tyder på et stort geni.

Vanskelig å vurdere hvorvidt personer er dumme eller smarte ut fra hvordan de agerer i media, skjønt måten Marianne Aulie uttaler seg på kan gi inntrykk av manglende virkelighetsoppfatning. Hvorvidt Marianne Aulies strategi (vi må jo skille sak og person) er dum eller ikke er naturligvis avhengig av hennes agenda. Men i forhold til det å tale overgrepne kvinners sak, eller få fokus på sin egen sak (som meget vel også kan ha vært et overgrep) er hennes strategi håpløs. I forhold til å få blest om egen person generelt har hun jo åpenbart brukt virkemidler som fungerer. Det ironiske er imidlertid at virkemidlene hennes bidrar til å underbygge gamle kjønnsfordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg har jobbet med bassisten til en av de "tiltalte" i et par år, og det er mye rart som har blitt meg fortalt fra diverse fester på 90 tallet :)

Så jeg tror vi må trø litt varsomt i slike saker, dette er er blitt en tap / tap situasjon for alle parter etter hvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke man skal trå varsomt når Auli har trampet hardt avgårde.

Syns det hele blir komisk/teit når alle skal sitte rundt og late som man ikke vet hvem det gjelder når hun har sagt det på NRK radio (ikke en fillete liten lokal radio men RIKSdekkende) og man ikke er lenger unna enn google til å finne det ut dersom man ikke hørte på Mina...

Bare fordi en advokatf**n sier at han skal saksøke alle som bruker navn...

Bah!

Edit: Lykke til med saken mot google, Elden! *tommel opp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke man skal trå varsomt når Auli har trampet hardt avgårde.

Syns det hele blir komisk/teit når alle skal sitte rundt og late som man ikke vet hvem det gjelder når hun har sagt det på NRK radio (ikke en fillete liten lokal radio men RIKSdekkende) og man ikke er lenger unna enn google til å finne det ut dersom man ikke hørte på Mina...

Bare fordi en advokatf**n sier at han skal saksøke alle som bruker navn...

Bah!

Edit: Lykke til med saken mot google, Elden! *tommel opp*

Hvis du synes dette blir teit (som jeg er helt enig i)er det jo bare å trosse advarselen og legge det ut her det Trym, er ikke du Moderator da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, helt latterlig av Elden å true folk, men det er jo jobben hans.

Ellers selvfølgelig ingen vits i å utfordre skjebnen selv om det 99,99999% sannsynlgi ikke ville fått en eneste følge. Hva skjer med pressefrihet da? Skal jo ikke være noe problem å referere til et program og si hva som ble sagt der? Videreformidling av faktiske hendelser. Skjønner ingenting jeg, dog er det i og for seg ingen spennende nyhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier at vi må trå varsomt, mener jeg at dette er en tragisk sak uansett part.

Dette ender opp med at noen mener at Aulie er en heltinne pga hva hun har gjort, mens noen mener at dette kun er et sykt pr stunt. (Alt for kunsten :huh: )

På den andre side sitter to kjendiser som vi ikke vet hva vi skal tro om.... Det blir feil hvis de sier noe om saken, og det blir sikkert tolket feil om de åpner munnen også....

Hvis dette er sant, så må de bare brenne på cella for min del!

Men uansett blir det bare hvis, hvis, hvis og hvis på måten denne saken er lagt frem på.

Med andre ord, en tragisk farse hele greia...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å tro at Marianne Aulie har tatt dette ut av løse lufta. Men denne saken dreier seg ikke om det har skjedd noe eller ikke, men hvilken strategi Aulie har valgt for å fronte saken. Og den er håpløs.

En slik selvtekt er selvfølgelig ikke den beste måten å gjøre det på, hvis kjendisene er uskyldige, er det jo hun selv som er overgriperen. Hvis hun ikke lyver og historien er sann, ja da unner jeg disse kara det kjøret de får. Men det hersker vel liten tvil om at noe har skjedd, og dette er hennes måte å slå tilbake på - det beste hadde selvfølgelig vært om hun anmeldte saken når det skjedde.

Når det er sagt, det er ikke til å unngå å legge merke at folk er noe forutinntatt mot jenter som forteller slike historier. Da blir det fort argumentert med at hun fremstår som en "blondine" osv. Dette er rett og slett helt uinteressant da hennes rett til å bestemme over sin egen kropp er like ukrenkelig som alle andres...

Endret av Jørgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.