Gå til innhold
Fiskersiden

Ang Aulie og P3 intervju


Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest StadJon

Det er som sagt umulig å vite om dette faktisk er sant eller ei. Jeg håper det ikke er det, ettersom jeg har en god venninne som kjenner en av de "tiltalte" svært godt. Men hun ser iallefall veldig bra ut, det skal hun ha. Bildene på hjemmesiden hennes er jo ikke akkurat fæle. :o

Endret av StadJon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, det er ikke til å unngå å legge merke at folk er noe forutinntatt mot jenter som forteller slike historier. Da blir det fort argumentert med at hun fremstår som en "blondine" osv. Dette er rett og slett helt uinteressant da hennes rett til å bestemme over sin egen kropp er like ukrenkelig som alle andres...

Man er ikke nødvendigvis forutinntatt i forhold til sannhetsgehalten i Aulies utspill selv om man slakter hennes fremgangsmåte. Og naturligvis har Aulie sin ukrenkelige rett til å bestemme over egen kropp. Men HVIS hennes mål er å oppnå større respekt for kvinner, og motarbeide de fordommer som tross alt fins der ute i samfunnet, så er hennes valg av virkemidler relativt selvmotsigende. For som sagt bidrar hennes fremgangsmåte i denne saken, og for øvrig, heller til å fyre oppunder fordommene. Så kan man gjerne hevde at dette bekrefter hvor lite omverdenen forstår, men det spiller egentlig liten rolle hvem som forstår lite eller mye her. Når Aulie spiller på samfunnets enkle psykologiske mekanismer må hun PÅ FORHÅND forstå hva som kommer til å skje. Hun kan neppe forvente at samfunnet klarer å lese hennes tanker. Hvis hun med å spille på kropp slik hun gjør, forsøker å ironisere over fordommene, burde hun ihvertfall tydeliggjøre nettopp det. Men det er lite av det Aulie driver med som bærer preg av ironisering, og dermed er reaksjonene dømt til å bli som de er.

Og for å ikke bli misforstått: Jeg forsøker IKKE å rettferdiggjøre overgrep, de tar jeg sterk avstand fra. Jeg forsøker heller å argumentere for hvorfor Marianne Aulies strategi trolig virker i mot sin hensikt, og heller bidrar til å gjøre kampen mot overgripere vanskeligere, dessverre.

Endret av piscator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.