Gå til innhold
Fiskersiden

Bakoversveis I


Baardsen
 Share

Recommended Posts

Var en tur i går for å se på krok utvalget.

Fra Mutu Light str.6 til bergnebb og oppover til str.16/0 som så ut til å passe fint til håkjerring.

En del krokstørrelser som ikke selges i europa, for eks 7/0 og super mutu 12/0 - 16/0.

Kjøpte meg enn stor pakke Mutu Light 7/0 og en Mutu Light 1.

Bedre pakker og mye bedre priser..... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det enkelt, 16/0 er diger, jeg kjøpte 12/0 og synes at den er stor nok.

Skal du ha til flyndrer, så er vel kanskje str.2 og str.2/0 nok til de fleste artene.

Den kroken/størrelsen jeg likte best av de nye "ikke europeiske" var Mutu Light 7/0.

Endelig en kraftig Mutu Light med "gap" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen om plasser der det er bilder som viser størrelsen på de forskjellige krokene.

Tenkte etterhvert å kjøpe en pakke 16/0 og 2 mindre pakker til flyndrer og en til torsk. Hvilke størrelser passer best da ?

16/O er for håkjerring og denslags, til lange og brosme klarer du deg med 9/O og 11/O. (super mutu)

Flyndre og torsk, 2 og 3/O vil da være greie størrelse om du bare skal ha to pakker (mutu light)

PS Ville anbefalt en pakke 5/O også...

EDIT :

Ser nå at du ville ha 2 til flyndre og 1 til torsk... da blir tipset 4, 1/O og 5/O

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk tar alt fra 1/0 til uendelig stort. Den tar alt fra mikro agn til banan størrelse uansett størrelse.

Bruker endel 1/0 mutu owner til flyndrefiske. KAn noen ganger være for store for de små flyndrene vi ha her nede. Ellers går det i str 2 gjerne langskaftet owner.

Prøvde 5/0 krokene til owner nylig, syntes åpningen på dem ble for liten. Masse fisk jeg ikke fikk kroket. Fikk utvidet åpningen, og vips der satt dem. Så krok størrelse er noe du må prøve deg frem til. Noen ganger er store bra, andre ganger ikke..... er forskning og finne rett krokstr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, takk for svar!

Tenkte å bruke 16/0 til å prøve etter håkjerringa i sommer. Har wire og wireklemmer, så skal lage et takkel så snart jeg får krokene.

Sliter litt me økonomien, men så snart jeg har litt penger til overs skal jeg bestille kroker for en ca 3-500 kr, slik at jeg har for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.