Gå til innhold
Fiskersiden

Beastmaster jerkbait


 Share

Recommended Posts

1: BeastMaster AX Jerk 6’6’’MH 6-16lbs 302198 14-50g 6’6’’ 7 186g 1099,-

2: BeastMaster AX Jerk 6’6’’H 15-30lbs 302200 <90g 6’6’’ 7 222g 1199,-

3: BeastMaster AX Jigging/Jerk 200M 302202 7-21g 6’6’’ 7 144g 1399,-

Regner med at du mener stang 1? Håper du får den billig,for man får en Buster stiff til 700kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var stang 2 jeg tenkte på. Skulle kanskje formulert meg litt mer presist. :)

Er buster stiff stanga noe for litt pinglete jerkfiske også? Trodde den kanskje var noe stiv til smågjeddefiske :P

Du må jo satse stort :P:D

Som jeg har skrevet her før så anbefaler jeg BFT stiffen.Hvorfor?

Jo fordi den stanga er av bra kvalitet til billig penge :P

At den er stiv er jo en fordel for da får du mer kontakt med baitsa og lettere å få dem til å gå riktig.

Jeg prøvde BFT soften også til Pig J og Bustern,men syntes den var alt for myk.Fikk liksom ikke no følelse med baitsa.

Så da blir den stanga brukt til dorging og noe overflate fiske :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, satse stort ja :P

Det jeg er redd for ved å kjøpe bft stiff, er om jeg da dreper gleden ved å få 1-2 kilos gjedder?

Jeg er ikke veldig erfaren som gjeddefisker, og vannene i nærheten huser ikke gampesvære gjedder som mange andre steder i landet.

Blir bare mer og mer forvirra jo mere jeg leser rund om, håper på fortsatt god hjelp her inne :)

Endret av B_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gleden dreper du ikke :blink:

Den følelsen du får i kroppen med en stiv stang som feks BFT Stiffen og Amb snelle ladda med helt død sene av type multi er helt sinnsyk :o Kjenner det helt ned til ryggmargen :D

Ihvertfall små gjeddene :D

Endret av sjefsfiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sjefsfiskern sier, så bør man jo satse på størst mulig gjedde når man fisker jerk...! :lol:

Er det som er morro med jerk.. Den store gjedda våkner til liv og hogger til!

Etter en stund med jerk så blir det egentlig (for min del ihvertfall) ikke så innmari moro å få 1 kilo's.. De fighter man uansett ikke med, med et bra jerk-stangsett. Da er det bare å få den fortest mulig av kroken.. ;) Minst mulig "pain" for fisken.. hehe!

Et bra sett syns JEG er BFT 6 fot Stiff og Amb Record 2006. Men da er du fort oppi 2500-3000 kr om du ikke har noen rabatter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var stang 2 jeg tenkte på. Skulle kanskje formulert meg litt mer presist. :)

Er buster stiff stanga noe for litt pinglete jerkfiske også? Trodde den kanskje var noe stiv til smågjeddefiske :P

Samtlige "gjedde jerk" stenger er stive som stokker. Grunnen til det er at de er laget for å kunne jerke relativt store baits, da må de være stive for å få til riktig gange på de store baitsa! Skal du ha mykere jerk stenger så finnes det også, men de er beregent til små baits(abbor, Asp, osv) Uansett, få deg en stiv "gjedde stang", ladet med multi rulle og multi sene, og du vil garantert merke de minste når de hugger også...så det holder faktisk :D BFT stiff funker for meg!

Endret av Flemms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BFT funker, og Beastmaster stanga fikk masser av skryt av de svenskene i Blæhkinge. Den e rett styv hva? Men jeg lurer på om den hadde betegnelsen XH alså extra heavy, er ikke helt sikker på dette. De nye bft'ne med kork håndtak blir littegranne styvere, da korken er med å styva up klingan lite.

Det e inget leksak spö :)

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jerket endel idag.. Riktig nok fra land, men kan varmt anbefale SavageGear Big Jerk!! Utrolig god stang... Stiv og presis som tusan!!! :) SER ikke så "påkostet ut", men er det........... :D 999,- i villedende pris i EU.. Eller Sverige da.. :P

Kan nevne at vikene jeg kommer til fra land, ikke leverte idag.... Isen var ikke helt borte engang, men jeg fikk da brukt håndleddet litt...!

Endret av Svein-André
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige "gjedde jerk" stenger er stive som stokker. Grunnen til det er at de er laget for å kunne jerke relativt store baits, da må de være stive for å få til riktig gange på de store baitsa! Skal du ha mykere jerk stenger så finnes det også, men de er beregent til små baits(abbor, Asp, osv) Uansett, få deg en stiv "gjedde stang", ladet med multi rulle og multi sene, og du vil garantert merke de minste når de hugger også...så det holder faktisk :) BFT stiff funker for meg!

Alle er ikke like stive som stokker, BFT jerkbaitstang 6,6 fot soft opptil 80gram synes jeg er myk av de jeg har prøvd.

Jeg ville ha styrt utenom de gamle bft stengene skulle jeg kjøpt stang idag :P

Endret av rottmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er ikke like stive som stokker, BFT jerkbaitstang 6,6 fot soft opptil 80gram synes jeg er myk av de jeg har prøvd.

Jeg ville ha styrt utenom de gamle bft stengene skulle jeg kjøpt stang idag :)

Joa, men med myke stenger må man bruke baits der etter. Tviler på at du får noe fonuftig gange med store baits og en BFT soft!?

Har selv den erfaring at større/tunge baits som manta, bigbandit er i grenseland selv for BFT Stiff!

:D

Endret av Flemms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Strike Pro "Pike Range" kommet.... :) Bestille den første stanga idag mon tro?? :D

Strike Pro Conductor 6' -150gr, 5,4oz, 1pcs

Strike Pro Connector 6', -150gr, 5,4oz, 2pcs

Strike Pro Contest 6,6', -150gr, 5,4oz, 1pcs

Strike Pro Contest 6,6', -110gr, 3,9oz, 1pcs

Strike Pro Contact 6,8', -180gr, 6,4oz, 1pcs

Strike Pro Concept 7,6', -150gr, 5,4oz, 2pcs - trigger

Strike Pro Concept 7,6', -110gr, 3,9oz, 2pcs - haspel

Send PM for priser eller sjekk selv, Team Big Pike!!! Fått link av Kenneth, Ståle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Strike Pro "Pike Range" kommet.... :) Bestille den første stanga idag mon tro?? :D

Strike Pro Conductor 6' -150gr, 5,4oz, 1pcs

Strike Pro Connector 6', -150gr, 5,4oz, 2pcs

Strike Pro Contest 6,6', -150gr, 5,4oz, 1pcs

Strike Pro Contest 6,6', -110gr, 3,9oz, 1pcs

Strike Pro Contact 6,8', -180gr, 6,4oz, 1pcs

Strike Pro Concept 7,6', -150gr, 5,4oz, 2pcs - trigger

Strike Pro Concept 7,6', -110gr, 3,9oz, 2pcs - haspel

Send PM for priser eller sjekk selv, Team Big Pike!!! Fått link av Kenneth, Ståle?

Ikke fått link av Kenneth.

Strike Pro Concept 7,6', -150gr, 5,4oz, 2pcs - trigger ser fin ut til Bull Dawg og til dorging :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.