Gå til innhold
Fiskersiden

billig fiskeutstyr osv


laxen
 Share

Recommended Posts

hei alle sammen, vet det er stor avanse på mye av det fiskeutstyret man kjøper... og mye er jo fryktelig dyrt.... jeg fisker så og si alt mulig, ferskvann/sjø/flue/isfiske/ pilking i sjø/ laks og sikkert mer. sjelden jeg går inn i en fiske forretning uten å svi av mist 500 kr...... blir nestem som å drikke øl med korken på :rolleyes:

lurer på om noen her vet om noen butikk som er billig på generllt fiskutstyr, gjerne i utlandet for min del. slik at jeg kan bestille ifra nettet. polen ??? usa ?? kina ??? ikke vet jeg men håper noen her kanskje har noen erfaringer å dele.......

p.s en havfisketur med pilking, kan fort bli kostbar når man mister 5-10 pilker iløpet av en dag a 89 kr stk. ganske surt......... men det er vel ikke bare jeg som mister utstyr på fisketurer :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lokale sjapper, ikke er så grådige og senker prisene noe så begynner flere å hanlde lokalt. Salget går opp og utvalget kan økes. :rolleyes:

Klart det finnes noen steder hvor du kan oppnå gode priser ved å være god kunde, men dette gjelder langifra alle. Og husk at det er ikke alle som har noe særlig utvalg i nærheten av sitt bosted (jeg har det så slipper jeg kommentar på det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lokale sjapper, ikke er så grådige og senker prisene noe så begynner flere å hanlde lokalt. Salget går opp og utvalget kan økes. :lol:

Klart det finnes noen steder hvor du kan oppnå gode priser ved å være god kunde, men dette gjelder langifra alle. Og husk at det er ikke alle som har noe særlig utvalg i nærheten av sitt bosted (jeg har det så slipper jeg kommentar på det).

Dust :blink:

Prisene senkes HVIS/OM noen handler

:lol:

Prøv M&M gutta....lønner seg det...brant noen lapper der nå nylig...volumsalg lønner seg ikke enkelt ting, dvs bar EN stan EN wobler eller EN snelle osv...jo flere jo mer å spare

;)B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dust kan du være selv ;) min påstand er at flere handler hvis prisene senkes. Så kan du mene hva du vil :lol:

Er det M&M sportsfiske du snakker om de ser Svenske ut for meg :lol:

Trippeldust B) ja M&M sportfiske ligger i Sarpsborg. nettshop under bearbeiding...Buttiken er diiiger og bugner av utstyr.

Synes det er mye bedre enn da Topp Fritid var på sitt beste....og enda ventes det pokker meg mer utstyr inn.

Snakk om guttunge i gotterisjappa ja :blink:B)

At fler handler viss prisene senkes ja.

eks for gjeddefreaka her på FS så kan man feks Westins jette hos M&M:

1stk kr 119

3stk kr 299

5stk kr 399

Lignende tilbud på andre varianter og utstyr vill komme på M&M.

Men som sagt det er icke noe å hente på en stakkars wobler en stakkars stang eller en stakkars whatever.

Kombo priser og sånn er der.

tillatt å prute ja.

handler man litt mer så er det mer å få i rabiater. Logisk det

Tøft at M&M gutta satser skikkelig og da er det litt på sin plass å støtte sin lokale leverandør. Det er jo pokker meg milevis til neste sjappe jo.

Selv har jeg brent av 6K der på 3uker grunnet store rabiater på større innkjøp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare støtte Blydonker'n når det gjelder M&M. De satser stort nå og butikken er stappfull av godsaker.

Og er det ting de ikke har inne, kan de ofte skaffe det. Det er vel ingen andre rundt her som er i nærheten av å ha det utvalget og den ekspertisen de har. Topp Fritid har etter min mening aldri vært i nærheten av å matche M&M. Morten og Martin har jo holdt åpent på kveldstid noen år, men i høst kapret de Stefan fra Topp og utvidet åpningstidene. Så nå kjører de 10 -19 mandag til torsdag, 10- 17(?) fredag og 10 - 14 lørdag. Jeg var der når de fikk siste ladning med varer og det var bursdag, julaften, nyttårsaften og alt på en gang. Og den veggen med Westins blir bare RÅ!! Helt suveren butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å få gode priser i mange butikker.

F.eks. pilker, når jeg hadde min butikk ble de solgt for 50 kr. pr. stk evt. 10 stk for 400.-

Dette var kopier, men kvalitet koster uansett hvor du kjøper dette og om du mister så mye, så trenger du ikke kvalitet!

Utstyr har blitt såpass billig her nå, uttalelser som "Norske butikker flår kundene" er avlegs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som kan opplyse om en Norsk butikk, som kan komme opp med følgende.

12 Stk Abu Tormentor

20 stk Koster, toby, hammer, salamander 20-60 gr

606,- nok inkl.mva.

Vet jo ikke hvor du har kjøpt dette, men regner jo med at det er et sted hvor butikken har lavere driftsutgifter enn i Norge. Med rimelige lokaler og timelønn på 1/3 av den norske er det sikkert greit å ha lave priser. Det vanlige her er vel at innpris til butikken blir ganget med 2.5 for å få utpris. I en lokal butikk betaler du jo for servicen også. Og service er viktig.

I går fikk jeg tilkjørt agnsild og cola mens jeg satt på skjæret og fiska. :) (Ja, silda kom fra M&M)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare støtte Blydonker'n når det gjelder M&M. De satser stort nå og butikken er stappfull av godsaker.

Og er det ting de ikke har inne, kan de ofte skaffe det. Det er vel ingen andre rundt her som er i nærheten av å ha det utvalget og den ekspertisen de har. Topp Fritid har etter min mening aldri vært i nærheten av å matche M&M. Morten og Martin har jo holdt åpent på kveldstid noen år, men i høst kapret de Stefan fra Topp og utvidet åpningstidene. Så nå kjører de 10 -19 mandag til torsdag, 10- 17(?) fredag og 10 - 14 lørdag. Jeg var der når de fikk siste ladning med varer og det var bursdag, julaften, nyttårsaften og alt på en gang. Og den veggen med Westins blir bare RÅ!! Helt suveren butikk.

Jepp, jeg skriver under på det! Beste sjappa i by'n(kansje også i Østfold? :lol::) )

Martin og Moten og nå Stefan fortjener all den ros og ære di kan få. Makan til arbeidsjern :unsure: Men nå tror jeg snart gutta må bytte til enda et nytt lokale snart, blir jo for lite der også... :D

Stå på gutta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tilbud på Shimano calcutta conquest 400 til kr. 1500 på nettet (+ litt shipping og handling så blir det vel likevel i underkant av kr.2000).

Hvor mye vil disse koste i en norsk butik - er det noe å hente på å bestille fra utlandet?

Blir nok litt mer enn det, med tanke på at totalsummen er over 200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok litt mer enn det, med tanke på at totalsummen er over 200 kr.

Likevel var ikke dette poenget om det blir 1900 eller 2300 er meg uinteressant, kan noen si meg hva dette ville kostet i en norsk sportsbutikk?...

og ville jeg i hele tatt kunne fått kjøpt denne eller eks.vis de nye BB-X`ene (i Norge). Viser her til 2007- Shimanokatalogen?

For meg er det frustrerende både at pris ser ut til å være astronomisk høye på enkelte produkter og at vi i tillegg må vente i år (jfr. Shimano 250dc introdusert i 2003 har jeg hørt og som først i år kommer til Norge) før menigmann får kjenne på "herligheta"

Endret av h1rik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Mht. til de erfaringene jeg har, etter å ha handlet fra omkring ti+ ulike butikker i Usa, England, Japan, Singapor, Malaysia og Australia er at jeg i realiteten ville kunne komme under 2000 som totalsum, alt inkl.

Likevel var ikke dette poenget om det blir 1900 eller 2300 er meg uinteressant, kan noen si meg hva dette ville kostet i en norsk sportsbutikk?...

og ville jeg i hele tatt kunne fått kjøpt denne eller eks.vis de nye BB-X`ene som finnes i den nye 2007- Shimanokatalogen?

den BBX'en du finner i shimano-katalogen kan de fleste butikker få spesialbestillt, men den vil da koste skjorta mtp dette er toppmodellen av disse snellene.

PLAT har en del spennende og ikke minst rimeligere alternativer

Shimano sneller hos PLAT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet jo ikke hvor du har kjøpt dette, men regner jo med at det er et sted hvor butikken har lavere driftsutgifter enn i Norge. Med rimelige lokaler og timelønn på 1/3 av den norske er det sikkert greit å ha lave priser. Det vanlige her er vel at innpris til butikken blir ganget med 2.5 for å få utpris. I en lokal butikk betaler du jo for servicen også. Og service er viktig.

I går fikk jeg tilkjørt agnsild og cola mens jeg satt på skjæret og fiska. :P (Ja, silda kom fra M&M)

:D Innpris blir som regel ganget med2,0 på fiskeutstyr. Problemet med norske priser er ikkje butikkene sin avansebehov, men dei norske importørene er som regel synderene. Aktiv fritid, Elbe , Sølvkroken og Seeberg er gode dømer på dette. Dei sel, inn til butikker, til priser langt over det ein kan finna på nettet. B) Det er der profitten ligg att, den stakkers butikken som tek inn dyre produkt er den som sit att med svarteper, når me fiskere velgjer å handla dette på nett og ikkje i butikk. :D Resultatet vert at utvalget av dei dyraste modellene forsvinner frå butikk og vert berre tilgjengelig på nett. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Innpris blir som regel ganget med2,0 på fiskeutstyr. Problemet med norske priser er ikkje butikkene sin avansebehov, men dei norske importørene er som regel synderene. Aktiv fritid, Elbe , Sølvkroken og Seeberg er gode dømer på dette. Dei sel, inn til butikker, til priser langt over det ein kan finna på nettet. B) Det er der profitten ligg att, den stakkers butikken som tek inn dyre produkt er den som sit att med svarteper, når me fiskere velgjer å handla dette på nett og ikkje i butikk. :D Resultatet vert at utvalget av dei dyraste modellene forsvinner frå butikk og vert berre tilgjengelig på nett. B)

Har du befruktning for den påstanden der??

Importøra har ikke mye å gå på de heller...spesielt for varer over dammen.

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Innpris blir som regel ganget med2,0 på fiskeutstyr. Problemet med norske priser er ikkje butikkene sin avansebehov, men dei norske importørene er som regel synderene. Aktiv fritid, Elbe , Sølvkroken og Seeberg er gode dømer på dette. Dei sel, inn til butikker, til priser langt over det ein kan finna på nettet. B) Det er der profitten ligg att, den stakkers butikken som tek inn dyre produkt er den som sit att med svarteper, når me fiskere velgjer å handla dette på nett og ikkje i butikk. :P Resultatet vert at utvalget av dei dyraste modellene forsvinner frå butikk og vert berre tilgjengelig på nett. B)

Okay. Min feil... ;) Men, uansett... Er som du sier importørene som har mye av skylda, og butikkene som blir skadelidende. Alle vil jo sef ha ting billigst mulig, helt naturlig. Men mange priser i utlandet og her kan ikke sammenlignes pga helt andre utgifter for butikkene/ nettbutikkene. Dette vil jo gjøre at de kan tilby produktene til en lavere pris enn her. Så Fiskekompaniet.com i Malmø ble nevnt- Mye billig der, men også mye som er priset likt eller litt dyrere enn her. Avkroken f.eks matcher de på flere produkter. Og ved litt kvantumskjøp er det muligheter for litt rabatter hos de fleste. "Alle" klager på prisene i Norge og vil heller spare på å handle i utlandet. Men hva tror dere skjer hvis ingen lenger handler lokalt??? Hva vil folk klage på da?? JO- At det ikke finnes noen lokale sjapper som satser på sportsfiske!! :D Men hvem sin skyld er da det? VÅR skyld. Vil dere ha "billig, billig", dårlig service utover selve handelen og dårlig lokalkunnskap- værsågod, kjøp på nett og i utlandet. For dere som vil ha lokal service og folk med lokalkunnskap- STØTT DEN LOKALE SJAPPA. All den hjelp og alle de tips jeg har fått angående utstyr, metoder og fiskeplasser er for meg uvurderlig. Så en stor takk til mine lokale sjapper. Dere har kostet meg blod, svette, søvnløse netter, smerte, frustrasjon og masse penger. Det har vært verdt det, og jeg kan ikke få takket dere nok.... :P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du befruktning for den påstanden der??

Importøra har ikke mye å gå på de heller...spesielt for varer over dammen.

;)

:P Tja, om 2 år med innkjøp til butikk gjeld så har eg vell det. Importørene har ein stor skyld i priskaoset mellom butikk og importør; nokre produkt er sjølvsagt pålagt høgare pris inn til landet då produsent og opphavsland vil ha mest mogeleg profitt sjølv. Der det er netbasert handel på produkta er det bedre å gi ein lav pris på netprodukt som gjev penger rett til produsent/ opphavsland enn å gi andre lands importører tilsvarende avanse. Men eg veit at når det gjeld norske importører er avansen betydelig større enn for forhandlerene. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo...kunne ikke sagt det bedre sjøl.

Even...du må slutte å svartmale.ta heller å flytt til et "billig"land og kjøp der.

Ting blir ikke billigere her i landet om en fortsetter å kaste penger ut og supporte utenlandsk butikk og bet de lønn i stedet.

Nei holde seg til en lokal leverandør og kjøpe der....det sparer jeg iaf en masse penger på.

;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.