Gå til innhold
Fiskersiden

billig fiskeutstyr osv


laxen
 Share

Recommended Posts

Milo...kunne ikke sagt det bedre sjøl.

Even...du må slutte å svartmale.ta heller å flytt til et "billig"land og kjøp der.

Ting blir ikke billigere her i landet om en fortsetter å kaste penger ut og supporte utenlandsk butikk og bet de lønn i stedet.

Nei holde seg til en lokal leverandør og kjøpe der....det sparer jeg iaf en masse penger på.

;)B)

:P Eg svartmaler ingen ting, er normalt ein positiv fisker som ser lyst på livet, men når det gjeld norske importører..... ;) Ellers er eg enig med deg og Milo om at det er viktig å stå opp for din lokale leverandør B) . PS! Eg jobber ikkje lenger i den bransjen...

Endret av Even A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milo...kunne ikke sagt det bedre sjøl.

Even...du må slutte å svartmale.ta heller å flytt til et "billig"land og kjøp der.

Ting blir ikke billigere her i landet om en fortsetter å kaste penger ut og supporte utenlandsk butikk og bet de lønn i stedet.

Nei holde seg til en lokal leverandør og kjøpe der....det sparer jeg iaf en masse penger på.

:)B)

Bra for deg hvis du har en lokal forhandler med bra utvalg som gir deg greie priser. Jeg har ingen butikk i nærområdet som fører hva jeg trenger og med med de prisene de opererer med her i Norge hjelper det ikke mye om jeg får 10-20% rabatt heller. Dyrere utstyr kjøper jeg på fire forskjellige måter, med 40% rabatt på villmarksmesse, til halv pris på høstsalg, på Outdoor World i Huston når jeg er i området eller fra amerikansk nettbutikk. Min erfaring er også at det tar mye lengre tid å få en lokal butikk til å få bestilt inn varer enn det tar å få dem levert fra utenlandsk netbutikk, sjansen er også stor for at de roter det til og får inn feil vare. Kjøper en del varer fra norske netbutikker, har mye bedre erfaring med disse enn med lokale forhandlere.

Problemet med høye priser i Norge er sammensatt, produsentene opererer med høyere priser til Norge enn andre markeder siden vi har stor kjøpekraft, så har vi det at importør og forhandlere har stor avanse. Dette skyldes både høyt kostnadsnivå i Norge, liten konkuranse og dyre garantiordninger.

Hvis vi finner oss i de høye prisene vil importører/forhandlere selvsagt fortsette å flå oss. Hvis salget av det dyrere utstyret faller kraftig grunnet direktekjøp i utlandet, vil forhandler ha gode argumenter i prisforhandlinger med importør og importør med produsent. Dette kan over tid gi oss lavere priser.

Jeg er villig til å betale 10x i kroner hva utstyret koster i dollar i USA, hvis norske forhandlere/importører operer med dårligere "kurs" bestiller jeg i fra USA. Som noen kanskje har lagt merke til kommer jeg med sterke anbefalinger om å kjøpe et spesielt ekkolodd merke i fra USA i stedet fra norske forhandlere av denne grunnen.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart du prater dritt om norske butikker og dyre garrantiordninger.

Selv kjøpte DU via meg elrigger hos norsk forhandler billig dog dyrere enn hvis du hadde hente de i Housten (we may have a problem) grunnet garranti ordninger.

Masta kjøpte du i samma slengen samma sted.

du er meg en sprø skrue til tider her.

:)

Jeg foretrekker Cognac jeg, ikke epledrikk B)
Calvados er skikkelig drekkefor mannfolk med hår på brøstet og betydelig redskap.... Endret av Blydonkern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fiksa du en så god pris for meg på de riggene at det ikke var mye å spare på å ta dem inn fra USA. Dette var også før jeg begynte å bruke jetcarrier. Mast har jeg ikke kjøpt, det blir stangorgel med tauepunkter og Big Jon sneller.

Jeg drikker ikke komersielle Cognacer, de smaker pyton. I kveld koste jeg med en Domenic Castel-Sablons XO Hors d'Age Rare. Dette ligner ikke på det du får kjøpt på Tax Free'n. Cognac kjøper jeg på polet, dyr Cognac er billig i Norge :)

Castel Sablons

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra....masta kjøpte du ikke? du sa det selv så engang...men shit au.

Konjakk liker jeg godt selv men holder meg gjerne til De louize XO, om den er kommersiell driter jeg i...god er`n iaf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meningen at jeg skulle bestille komplett mast og bare bruke snellene, men det kokte bort uten at jeg husker hvorfor.

Jeg har nok opptil flere som er bedre enn De louize XOen din, selv om den ikke er av de værste.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting blir ikke billigere her i landet om en fortsetter å kaste penger ut og supporte utenlandsk butikk og bet de lønn i stedet.

Nei holde seg til en lokal leverandør og kjøpe der....det sparer jeg iaf en masse penger på.

:)B)

Merkelig det der, prisene i norge var vel forholdsmessig høye, selv før den "virkelige" konkurransen fra utlandet kom (Internetthandel)

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

.......................................................................................................................................................................................OJ, så langt hadde vi sklidd ut nå ja.

ER det noen som vet om billige nettbutikker i utlandet da??

Endret av Vansjø Havfiskeklubb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ei havfiskesnelle kjapt.du drar til din lokale forhandler,men der er døra stengt! han kan jo ikke holde åpent når folk ikke handler.... den nyinnkjøpte snella di fra usa svikta,tar bare tre uker så får du en ny en på garantien... JOVISST er det penger å spare :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første ville jeg uansett kjøpt via en nett butikk som har paypal betaling. Dette for å sikre deg selv mot evnt tull og tøys. Det har jeg hatt behov for en gang i hvertfall. Dog ikke på fiskeutstyr. Videre så må du huske på at du så og si kan glemme alt som har med garanti å gjøre så lenge du beveger deg uten for eu område. I hvertfall er forbrukerrettighetene svært dårlige. Og retur og garanti fristene svært korte. Så må en huske på at det er en mulight for at du kan bli belastet full mva samt fortolling/handlings gebyr(selv om det ikke er toll på varen). Selv om leverandøren har satt en lav verdi. Åpner de pakkseddel eller papirene i esken så er det gjort. Så tar du med de faktorene samt frakt så har du prisen. En skal sjekk nøye føre en gjør dette på en del utstyr da det finnes en del gode tilbud i flere norske butikker om dagen som nødvendigvis ikke gjør det så mye rimligere å ta det utaskjærs.

Så skal du ta med deg den etter mitt syn svært viktige delen med 2 års garanti i norge, og 5 års reklamasjonsrett. Det kan fort bli verdt en del penger det også. Og ikke minst dette koster leverandørene en god del i sikkerhet. Selv om jeg også ser den med at på en del produkter er det mye å hente så lenge ikke utstyret går over en viss lengde og størrelse. Da kan fort frakten bli svindyr. Men jeg anbefaller å sjekke ut butikker i norge som sagt føre en shopper og ser om du finner det du er på jakt etter til en bra pris. Noen av annonsørene har ganske friske priser på en del utstyr. Betaler du eks 6-800 mer for en snelle her så har du lenger garanti, lengre reklamsjonsfrister. Eks 700kroner fordelt over 2 års garanti tid koster den nette sum av 95 øre dagen. De fleste lever godt med det, og er svært bra å ha den dagen behovet er der. Og så beholder vi både en del butikker og annet i vårt høykostland. Det er jo kjekt den dagen en trenger noe småtteri at en får tak i det, og ikke alt er nedlagt.

Jeg innrømmer selv at jeg har handlet en del på nettet, men storts ett på ting jeg ikke får tak i her på berget.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal du ta med deg den etter mitt syn svært viktige delen med 2 års garanti i norge, og 5 års reklamasjonsrett.

Dette stemmer ikke helt. Garanti er noe man blir gitt av butikken/produsenten, med andre ord en helt frivillig sak fra deres side, og ikke noe man har krav på. Reklamasjonsretten er i utgangspunktet to år, men for produkter som er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsretten fem år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.