Gå til innhold
Fiskersiden

Etne elva 2007


T..V
 Share

Recommended Posts

  • Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vi fikk 2 svidder og en sjøørret i sone 2 på onsdagskvelden.

Jeg fikk en svidde på 1,2kg og en sjøørret på 0,9, mens den siste svidda veide 1,0kg. Alt skjedde iløpet av en times tid på kvelden( åtte tiden) og etter det var det nesten ikke fisk å se i sonen.

Jeg så en stim med laks i sone 1b i skumringen, men den kom ikke opp til sone 2 mens vi var der...

Endret av Michael Rasmussen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, to døgn i sone 15 resulterte i en stakkars SØ på 0.7kg :D

Lite fisk å se i sonen så vi brukte dagene til kastetrening, pils og pølsespising.

Håper elva ikke går på minstevannsføring når vi reiser inn igjen om to uker... Men ryktene sier at sone 5 nå vil kunne holde endel SØ i den nedre delen etter endringen i sone 6 ;)

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meldt noe regn frermover så nå kommer nok svidda på elva og fangstene blir bedre ;)

Ble tatt en sø i meget fin kondisjon på flue natt til søndag i sone 16 vet jeg, nydelig fisk. Observete en mellomlaks eller meget fin sø på dagen der igår. Det ble mistet en storlaks og en fin sø i sone 16 lørdag/søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en hopp-på-tur til sone 14 i kveld :lol:

Er dessverre ikke meldt så mye regn, men litt skal det visst bli. Satser på en reprise av døgnet der i fjor (avataren) :D

Rapporter sier at det skal stå mye svidde i fjorden nå! Så sone 1 kan bli morro om den går på elva

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi!!!! Nå stiger elva :)

Regner av og på her i Bergen nå. Noen som vet hur läget er i Etne? Regne frem til torsdag nå!

Om vi er heldige og treffer sone 5 og 16 på 14-16kbm og litt farge skal det handles inn et brett med Battery og en Rimipose med amfetamin :blink:

Og om jeg går fiskeløs da, er det rett på Veiviseren for avvenning.... Ikke for speeden, men for laksefiske!

Endret av ford prefect
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte eg at elvå stige??? :)

13kbm and rising! Me som ska fiska de neste dagane kan ikkje klaga på forholdå ihvertfall :angry2:

For ein gangs skyld har me klart å treffa vannet. Andre som ska inn de neste dagane?

Ein kompis som fekk sone 6 i gjennom jobben, han konne ikkje så eg tok døgnet, ikkje akkurat det finaste fluestrekke, men eg va borpå fisk der for 14 dagar siden. stikke inn å prøve noen timar nå på lørdag...

Mvh

Speyer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte eg at elvå stige??? :D

13kbm and rising! Me som ska fiska de neste dagane kan ikkje klaga på forholdå ihvertfall ;)

For ein gangs skyld har me klart å treffa vannet. Andre som ska inn de neste dagane?

Ser ut som du får kanonforhold, Ford.

Ska ha sone5 på mandag, så du får la det stå nogen igjen te meg :D

Du får legge inn rapport når du kommer hjem.

Skitt fiske.

Lars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.