marius h

Varslingsteneste for tidevatn (flo og fjære)

Recommended Posts

marius h    0

Har alltid gått innom narvesen og lest bakpå lokalavisa for å sjekke når det sku passe å reise ut og prøve seg eter SØ, men så fann eg denne sida i dag:

[ Du må være Logget på eller registrert bruker for å se lenken ]

så no slepp eg det..

(du kan til og med få animasjon av tidevatnet i Norskehavet;)

mvh

-marius h

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
permagnar    5

Jepp, denne er gull. Har den også lagret på mobilen, så er det bare å wap'e inn direkte fra strandkanten :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GStrike    2

En enda bedre side finner dere [ Du må være Logget på eller registrert bruker for å se lenken ]

Hehe, samme som jeg bruker! Men dere kan jo ikke kalle det flo og fjære, var jo nesten ingen forskjell på dem.

Idag er det over 110 cm forskjell mellom flo og fjære i Narvik, og det er ganske lite! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Chironomus    1

Her er det sikkert like mange svar/meiningar som verdas mest oppdelte bak, men mi erfaring er at fisket er generelt bra på stigande flo, og nesten heilt daudt når sjøen fell (i alle fall i Trondheimsfjorden). Men det er nok ulikt frå plass til plass, art til art og tid på sesongen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
svenna    2

Har en plass som er best på fjære sjø og en annen under en km unna er best på flo.

Endret av svenna

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bad2    0

Her er det sikkert like mange svar/meiningar som verdas mest oppdelte bak, men mi erfaring er at fisket er generelt bra på stigande flo, og nesten heilt daudt når sjøen fell (i alle fall i Trondheimsfjorden). Men det er nok ulikt frå plass til plass, art til art og tid på sesongen.

Det har vel noe med hvor langt ut du kommer med vaderne på "fjæraplassen" og bunnforholdene "stangkastet" unna derfra, tror du ikke?

Mvh Bad/ Bad2

Det har vel noe med hvor langt ut du kommer med vaderne på "fjæraplassen" og bunnforholdene "stangkastet" unna derfra, tror du ikke?

Mvh Bad/ Bad2

Hmmmm. Dette spørsmålet skulle vært lenka til svenna og opplysninga om flo - og fjæraplassen som ligger 1 km fra hverandre, men skitt au........ :blink: Nybegynnertabbe. Da lært jeg iallfall og benytte meg av "forhåndsvis post" i framtida.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
svenna    2

Behøver ikke vade på flo plassen, men den er grund med veldig variert bunn. D.v.s. man slipper å vade ved flo sjø, noe som er en fordel med sky SØ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå