Gå til innhold
Fiskersiden

Da er det snart klart for avreise ..............


pikewallis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det var en usedvandlig hyggelig tur med et vær som kanskje passet bedre til sydenturister en gjeddefiskere. Vindstille og 15-18 grader er nok ikke det beste fiskeværet, å det fikk vi erfare. Vi tre Knut, Michael og meg fikk til sammen 7 gjedder med den størte på ca 4 kg.Michael fikk den på fire. Fisket hugg på en måte som gjorde at vi holdt på og bare bli to som reiste opp igjen til Norge, Michael var på veg over båtripa hehehehehe.

Det var et litt annet fiske en det vi er vandt til her. Dypden fisken tok på var mellom 30 til 80 cm. Vi spottet ekstremt mye flott fisk. Fisk på godt over meteren som lå å solet seg på grunnene. I en liten kant i en stor grunn vik så vi tre STORE gjedder stå etter hverandre. Men de var svåre at få til å ta. Områdene i seg selv er jo drømmeområder, ekstremt mye flotte viker/plasser som det som oftes sto stor fisk. Tempen i vannet lå mellom 6 og 10 grader. Knut hadde på en meget flott fisk i en av disse vikene, men desverre så ble mothugget noe i det svakeste laget, men etter dette satt tilslagene fra Knut klokkrent. Våre svenske venner gjorde det vel noe bedre en oss når det gjalt størrelse. De fikk en del fisk rundt 7 kg noen på rundt 5 kg. Men det var fire svensker som fisket i et annet område på lørdag, de tok 20-30 gjedder på lørdag med den størte på 10,1 kg. I går var det to andre i samme område, to fra skåne som vi bodde sammen med, det siste vi hørte fra de var 40 fisk med 8 kg på topp. Vi fikk desverre alldri muligheten til å komme oss til dette område, men men. Tror nok både Knut og Michael kan stemme i at turen var flott, selv om fisket var noget trøkt. Vi har fått kjøpt/byttet en del baits, det var et par av killarne som virkelig kunne lage baits, baits som ga fisk. Nå skal vi innviteter svenskene til Norge og jeg regner med at vi tre kommer til å reise tilbake igjen neste år. Bulldogen veier 310 gr, vi vel tro at dette er den størte som nå finnes i Norge heheheheh Så får vi se om det er noen gjedder som tørr å ta den. :)

Legger ut noen bilder senere........................... :P

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se noen vettu skrive litt her igjen... :blink: 6 kamerater av meg var i Dalarö litt utenfor Stockholm nå og fisket fra onsdag til lørdag.. Men de må ha vært på helt feil sted... De fikk ikke EN gjedde... Hadde napp' men ikke noe satt.. Men man får ikke gjort ordentlig mothugg med ei Tica JB-stang.. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi lærte jo også at man må begynne ytterst i vikene å fiske seg innover. FISKE SEG INNOVER!! J*vla amatører ass :blink:

Kærpmothugga til Knut, kjent som KjerringKnut var litt i det slappeste laget, han mista vel og 2 andre fisk i tillegg til den hyfsade.

Man lærte og et par andre ting; Lakseand diskusjoner ender ofte i farlige situasjoner og De skotske Høylands oksene er pedofile.

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loppis

Ja vi lærte jo også at man må begynne ytterst i vikene å fiske seg innover. FISKE SEG INNOVER!! J*vla amatører ass :D

Kærpmothugga til Knut, kjent som KjerringKnut var litt i det slappeste laget, han mista vel og 2 andre fisk i tillegg til den hyfsade.

Man lærte og et par andre ting; Lakseand diskusjoner ender ofte i farlige situasjoner og De skotske Høylands oksene er pedofile.

Michael

hehehehe tosk....... Jeg kan da ikke noe for at høylandsoksene både er pedofile og homo.

lakseanda diskusjonen kostet meg meget dyrt. Vi skavtt opp på et realt skjær og med tre voksene menn i båden + 15 kg baitsvekt så ble det et realt smell.

Og fiske seg innover ja for meg så er det rimelig logisk, spesielt når man fisker på 40 cm. Men at vi skulle ha reist inn med en gang akuratt den gangen var nok riktig. Det var to svensker som hadde tatt 5 gjedder ,mens vi fisket oss innover :D Og det var greie gjedder også. Når vi til slutt kom inn så fikk vi tre på rappen, men så ble det stille. Hadde nok vært en lengre huggperiode som vi gikk glipp av. hehehehe

Smakk i bakkan hehehehehehe :blink::P:P ***** vi måste sette inn 5 vekslen.

Og Knut skal begynne med et nytt yrke han skal ha elgsafarie i en kohage. Det hadde vært masse elg ved båtrampa i løpet av natte. Noen kaller det Kuer, mens Knut kaller det elg heheheheh.

Smakk i bakkan :blink::blink:

mvh

wamann....... :D

Endret av loppis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var kult var alle de gruntgående betene de svenske gutta hadde laget, uten de så hadde vi nok vært nesten uten fisk. Bait som var laget for område. Haukitrackers og muskynicke solgte bait for en del tusen, og det var utrolig flott laget. Blir bra når noen av gutta kommer opp til Norge.

Håper det vil være med en del jerkere fra Norge da, vi skal prøve å lage en helgsamling i juni på steinsfjorden. Svensk/norske jerkforbrødring i Norge.

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var kult var alle de gruntgående betene de svenske gutta hadde laget, uten de så hadde vi nok vært nesten uten fisk. Bait som var laget for område. Haukotracker og muskynicke solgte bait for en del tusen, og det var utrolig flott laget. Blir bra når noen av gutta kommer opp til Norge.

Håper det vil være med en del jerkere fra Norge da, vi skal prøve å lage en helgsamling i juni på steinsfjorden. Svensk/norske jerkforbrødring i Norge.

MELD MEG PÅ!!! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe tosk....... Jeg kan da ikke noe for at høylandsoksene både er pedofile og homo.

lakseanda diskusjonen kostet meg meget dyrt. Vi skavtt opp på et realt skjær og med tre voksene menn i båden + 15 kg baitsvekt så ble det et realt smell.

Og fiske seg innover ja for meg så er det rimelig logisk, spesielt når man fisker på 40 cm. Men at vi skulle ha reist inn med en gang akuratt den gangen var nok riktig. Det var to svensker som hadde tatt 5 gjedder ,mens vi fisket oss innover :D Og det var greie gjedder også. Når vi til slutt kom inn så fikk vi tre på rappen, men så ble det stille. Hadde nok vært en lengre huggperiode som vi gikk glipp av. hehehehe

Smakk i bakkan hehehehehehe :blink::P:P ***** vi måste sette inn 5 vekslen.

Og Knut skal begynne med et nytt yrke han skal ha elgsafarie i en kohage. Det hadde vært masse elg ved båtrampa i løpet av natte. Noen kaller det Kuer, mens Knut kaller det elg heheheheh.

Smakk i bakkan :blink::blink:

mvh

wamann....... :D

For meg så er det logisk å fiske der fisken er, men det er nå meg da...

Noen kaller det kuer? Okser var det jo, det her er fan mej inte non leksakspö.

Svein-Andre, det som var mest ironisk i mitt forrige innlegg var det med å fiske seg innover.

Bilde på en av fiskene som ble tatt da vi var på vei hjemover:

Abelssons pajk

Skal se om man ikke får slengt opp noen av sine egne bilder i løpet av dagen.

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes da ut som en veldig fin tur :blink:

Virker som dere har erfart mye gitt.

Synd med de største madamene,men dere har jo opplevelsen :P

Ser frem til bilder også..

Når det gjelder samling så er jeg klart med :P

Åh, jeg MÅ ut i båt snart.. Blir gal... "hemmelig-vika" i Glomma er åpen nå! Fikk en til å sjekke idag.... Hvis sjefsfiskern ser dette.. :D

PS! Bruk jerk-forumet da gutter... :blink:

Ser alt jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så er det logisk å fiske der fisken er, men det er nå meg da...

Michael

mmm rart du fikk skikkelig minst antall da killen LOL.

Det var utrolig klart vann i visse områder. Klart litt grønnaktig vann. I slike forhold var det grønt og svart som gjalt. Grønn med svarte tverrstriper. Egentlig noe ala det vi får en del på i steinsfjorden når vannet er som klarest. Disse "svenske baita" gikk ca 10-20 cm under vannflatet, et litt hardt rykk så var de oppe og vaket litt. Skal ta litt bilder av baita slik at dere kan få se, ble jo kjøpt noen med hjem.

muskytracker's gjedda tatt på treffet. eller var det Muskyremy :blink::blink:

Fotograf: Abelsson

Bete: Haukitrackers (kjøpte selv noen av han) :blink:

http://www.fiskesnack.com/fotogalleri/imag...Fiskesnack3.jpg

http://www.fiskesnack.com/fotogalleri/imag...Fiskesnack2.jpg

Erik ble ihvertfall mann, mannlig fiske=mannlig bete.

bd.jpg

Michael

her er spesifikasjonene på bulldawg.........

We all know bulldawgs are one of the best baits on the market, so you guys who want the super tanker musky, go with the “Super Mag Bulldawg”. I know of several mid 40# fish caught on the Super Mag. Great casted or trolled.

15", 13 oz

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags stang brukte du til det bait'et der??

st.croix 6,9 opp til 8 oz. Kastet faktisk veldig langt med den, men det holder med 3 kast i løpet av en dag :blink: .

Måtte bare kjøpe den ut i fra råskapen. Den ser så jævlit grym ut, men jeg vet også hvor jeg skal prøve ut den. Det finnes noen hull ................. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

st.croix 6,9 opp til 8 oz. Kastet faktisk veldig langt med den, men det holder med 3 kast i løpet av en dag :blink: .

Måtte bare kjøpe den ut i fra råskapen. Den ser så jævlit grym ut, men jeg vet også hvor jeg skal prøve ut den. Det finnes noen hull ................. :lol:

Godt det finnes noen hull Walmann :lol:

Ser ut til at dere hadde en trivelig tur, da blir jo fisken bare en bonus på toppen av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare kjøpe den ut i fra råskapen. Den ser så jævlit grym ut, men jeg vet også hvor jeg skal prøve ut den. Det finnes noen hull ................. :blink:

Skjønner deg godt.. Noen ting MÅ man bare ha... :lol: Til neste uke, så kommer klærne forresten... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det finnes noen hull Walmann :lol:

Ser ut til at dere hadde en trivelig tur, da blir jo fisken bare en bonus på toppen av det hele.

Turen var veldig hyggelig. Mye trivelig folk som alle har en felles intresse i gjeddejerk. Flott vær,flott skjærgaard, mye flotte gjedder å se. Et unikt mangfold av fugler og på denne tiden kjemper alle hannene om hunnen gunst. De slåss og de blåser seg opp, artig å se på.

En slik langhelg i et nytt område med nye folk kan aldri bli feil. Og med en gal Michael, en Knut uten humor (tror han selv)og en et stykk wallis så ble det trivelig i båten vår også.

Dere skulle alle ha hørt strofen til Knut rundt kl 0730 på søndagsmorgen som han ga til de ikke spisende gjeddene da han og jeg var ute å fisket. At han ikke har humor er tull, for den var drøy. Men at han ikke ser forskjellen på kuspor og elgspor er sant........... At han kan litt om fugler er sant, røyk på en hundring ang. laksanda.

Vi hadde også en flott rundt i Ronneby på lørdagskvelden. Vi ragga, ragga på svenske vis. Satte opp alle vinduene på bilen, satte på ole i dole og hadde armen ut igjennom vinduet. Og setene la vi ned så vi nesten ikke syntes over dashbordet. Rusa motoren og hoppet av gårde. Og glasøgorna satt på. heheheheheh. Sangen het "hvis jeg var GUD" fy å i helvete å vi lo mens masse svensker ristet på hode. :blink:

Smakk i bakken hæhæhæhæhæhæh. Vi måste sette in 5. vekslen.................................. :lol:

Endret av Erik Walmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg he he.Stakkar kropp :blink: Må pumpe jønn nå erik :lol:

Da begynner det å ta av vet du.. Må holde seg i fysisk aktivitet for å kunne fiske og nå? :lol:

Nå skulle jeg vært fiskemeldt....... Abstinensene tar meg her! Blir ikke bedre av å sitte her og glo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

st.croix 6,9 opp til 8 oz. Kastet faktisk veldig langt med den, men det holder med 3 kast i løpet av en dag :blink: .

Måtte bare kjøpe den ut i fra råskapen. Den ser så jævlit grym ut, men jeg vet også hvor jeg skal prøve ut den. Det finnes noen hull ................. :lol:

Var det ikke leksak spöet fra Bait Fish Tackle du brukte?

Med 5. växeln...

Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten bildekavalkade fra turen.............

Her har vi tre killar från Gøteborg som kommer til Norge om ikke så lenge.

IPB Image

Ute på åpent hav.

IPB Image

På veg inn til de gryma vikarna.

IPB Image

Michaels 4 kging.

IPB Image

Gjedda tok i en liten grunn vik.

IPB Image

en flott gjeddevik.

IPB Image

Her gjør noen svensker er feil, vi kjørte inn i en vik de alldri hadde fisket før og vi fikk fisk, mens de ble fiskeløse heheheh.

IPB Image

fiskeyngel.

IPB Image

Her har gutta spotta stor fisk på grunt vann.

IPB Image

Ingen liten madam

IPB Image

Her kjøres det fisk av våre skånske venner.

IPB Image

Ikke stor med dåg........

IPB Image

coola killar.

IPB Image

et av mine bait som ble beundret Tim Novak. Blue Krill

IPB Image

Gutten som har dratt det hele i gang.

IPB Image

Her ble det tatt en på 7,3kg.

IPB Image

Igjen gutta fra Skåne. Siste dagen tok disse gutte 46 gjedder. Største på rundt 8kg, men da i et annet område.

IPB Image

Slike steder leitet vi etter.

IPB Image

liten, stor, magnum.

IPB Image

Her står det en gjedde på godt over metern, men umulig å få frem uten filter på kamera. Men her kan dere skaffe dere et inntrykk over dypden fisken sto på.

IPB Image


Baits fra http://""' target="_blank">muskynicke.

IPB Image

Baits fra Haukitracker.

IPB Image

Nå var jeg siste mann i kassa etter som jeg sov bort første kvelden, men jeg fikk i hverfall kjøpt med meg disse fra gutta. 90% av fisken ble tatt på bait fra disse to.


Så er det naturbilder !!

IPB Image

IPB Image

IPB Image

IPB Image

IPB Image

IPB Image

IPB Image

IPB Image

IPB Image

IPB Image

IPB Image

Det kommer nok noen flere................


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.