Gå til innhold
Fiskersiden

Trolling treff??


S.U
 Share

Recommended Posts

Kombi?? Tyrifjord?? hehehe ca 300 timer pr Ørret.

Vel om vi sier Gjeddefisketur med LOTTO flax om det blir en Ørret er jeg også enig hehe.

Stoooore aurer er det der men jaggu gjemmer dem seg skitgodt lol.

Vänern skulle være helt supert som ett demovann om man skal ha med seg noen nye ut.

Da får dem samtidig fyllt fiskeveska med snus på tur hjem.

Der er det også rimelig store muligheter til å få en riktig feit aure eller laks også.

En vår tur til Mellerud skulle være helt supert, der er det mange gode fiskeplasser innen en kort radie fran havnen.

Men på den annen side er det også det i Åmål, men det spørs om ikke Åmål har fisket fra seg for denne sesongen?

Rapportene blir dårligere så da endrer fisket seg ofte til det bedre sørover i stedet.

Blir det en vårgreie så anbefaler jeg Mellerud og blir det en høstgreie så er Åmål eller Säffle området på topp.

FISH ON

Mvh

kjell-Magne[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du er sprø Kjel M

får da ørret hver gang i tyri....nesten....hadde to turer hvor jeg ikke fikk ørret men bare favoritt arten din Kjell lLOL!!300 timer???...hvaerrudrivermed??

Tanken bak turen er å ta med forumets medlemmer som IKKE har opplevd å være i en trolling båt slik at en får prøvd seg på det også

de fleste liker å fiske etter den grønne og den er jo ikke vanskelig å få ....så får man se åssen det fungerer utdtyrsmessig

tipper det blir Steinsfjord/Tyri......venern er en annen divisjon

husk at folk kommer også med mindre åpne joller

/LDV ska få bank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe hva jeg driver med er i store trekk å holde meg unna Tyri.

Har fisket der selv bare en gang men kjenner godt til statistikkene til andre som fisker der og vet at dem har maaange timer bak hver fisk.

Selv så fisket jeg nesten bare Randsfjorden og Mjøsa når jeg bodde i Norge.

FISH ON

Mvh

Kjell-Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Skal stille med båt om det blir Mjøsa. En er garantert ørret fra 10.5 og ut mnd. Grønt vil jeg hverken se eller høre av i nærheten av båten. Vänern er og et alternativ, men treffet for min del må skje etter NTF treffet i sør Sverige som er første helgen i mai. og fra 19.4-29.4 er jeg på Bornholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av hensikten med dette, ettersom jeg forstår var vel å lage et treff for å introdusere / infomere om trolling.

Det kan jo da være hensiktmessig å legge dette der hvor det er enklest å få fisk, om det være seg grønn eller blank.

Jeg stiller muligens med båt hvis det passer, men jeg hadde hatt behov for en erfaren, som kjenner vannet ombord.

Stiller jeg så kan jeg ta med folk herifra i bilen, hvis det er interesse for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hensikten er å ta med "uinvidde" hvor erf trollere stiller opp med sin båt og tar med 2 stk i båt hvor de blir veiledet og får svar på spm og sef drille fisk.

Lov å ta med egen vbåt også...ingen krav til "blodrigga" båt.

Mjøsa blir nok uaktuelt da det fiske der foregår på natta. Er ikke sikkert det passer for alle.

Skal ha en samtale med Wankmann samt snakke med troller jeg kjenner.

PM meg gjerne de som vil stille med dorge/trollebåt eller de som vil ha en plass i en båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hensikten er å ta med "uinvidde" hvor erf trollere stiller opp med sin båt og tar med 2 stk i båt hvor de blir veiledet og får svar på spm og sef drille fisk.

Lov å ta med egen vbåt også...ingen krav til "blodrigga" båt.

Mjøsa blir nok uaktuelt da det fiske der foregår på natta. Er ikke sikkert det passer for alle.

Skal ha en samtale med Wankmann samt snakke med troller jeg kjenner.

PM meg gjerne de som vil stille med dorge/trollebåt eller de som vil ha en plass i en båt.

Wankmann det er ikke meg vel ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skjer dette?

Noen dato satt?

Svært interressert i å være noe..

kan noe,men vil gjerne lære mer..

kan stille med noe utstyr...

lars-ivar

Jobber med saken. Har snakket med Wankmann på tlf. Vår kjære eminente ex manager stiller seg til disp.

Antar turen blir når isen er forsvunnet.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjøsa blir nok uaktuelt uansett.

Dette mer pga stangbegrensinger.

Har snakket med en pr stk, så ferden går kankje i retning Sverige. Alternativt gjeddefiske i et vann hvor det er fri presentasjon.

En GOD grunn er nemlig å vise at det går an å fiske med 8-10 stenger samt at det blir litt action i båten. Da daffer man ikke rundt med 4 stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder Trond.

Sikkert ikke alle som kan ta seg en helg i sverige.(koster jo litt)

Slik som følinga er nå så heller det mer mot en dagstur.

Edit: forøvrig så er det likegyldig for meg hva en fisker etter.

De grønne tygger jo oftere på kroken derav litt mer "action" for de uinvidde.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.