Gå til innhold
Fiskersiden

Powerbait


Lak
 Share

Recommended Posts

Har alltid hatt en innebygget skepsis til alt av produkter som lover større fangst. Men jeg må nok innrømme at powerbait faktisk fungerer!

Var på røyefiske for noen år siden hvor man kunne glemme å få fisk på maggot uten samtidig å bruke powerbait i tillegg! På andre vann gir det ingen fangst-forskjell, men man får ikke mindre fisk med powerbait!

Bloodworms fungerer utmerket etter abboren på Steinsfjorden, og i sommer fikk flere jeg kjenner laks i Nummedalslågen på "Gulp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker "the real thing" men har hatt begrenset men tidvis bra erfaring med Power Bait. Persen min på sik ble tatt på en sånn, men det er stor forskjell på om man fisker aktivt eller passivt er nå min erfaring. Følgelig fungerer de som et alternativ eller supplement, og ikke som en erstatning til naturlig agn i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Var på røyefiske for noen år siden hvor man kunne glemme å få fisk på maggot uten samtidig å bruke powerbait i tillegg!Hvilket powerbaitprodukt var dette? Maggot?, bloodworm?

Har blandede erfaringer selv. Har fått røye på powerbait-veamark og abbor og ørret på powerbaitmarken, men det er egentlig bare bloodworm jeg har så gode erfaringer med at jeg synes de kommer noenlunde opp mot orginalen. Powerbaitmaggoten synes jeg ikke er noe god i forhold til vanlig maggot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:

sitat:Var på røyefiske for noen år siden hvor man kunne glemme å få fisk på maggot uten samtidig å bruke powerbait i tillegg!Hvilket powerbaitprodukt var dette? Maggot?, bloodworm?

Både powerbait maggot og biter av oransje egg. Men som sagt så var det brukt i tillegg til vanlig maggot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Interessant diskusjon. Har selv brukt bloodworm med bra resultat etter både abbor og ørret, men da i kombinasjon med ekte maggot. Nå har jeg vært å handlet alle typer varianter, som er nevnt. Eneste måte å finne dette ut på er å prøve. Så i romjula setter jeg av et par dager med kun kunstig agn i boksen. Rapport følger.

LBO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.