Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Technium


 Share

Recommended Posts

Kjøpte denne stangen når den var helt ny.

Var kjempe fornøyd med den så lenge den varte... (hadde noen barnesykdommer som gjorde at den knakk etter 3 måneder, fikk byttet uten problemer.)

Brukte den til alt mulig... sluk på opptil 30-35 gram gikk greit.

Meitet med den i sjøen og tok mange langer på mellom 1,5 og 3 kg fra land.

Største fisken jeg fikk på den, før den ble byttet ut, var en pigghå på ca. 4,5 kg.

Morsom stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Technium ML 9' 5-20gr. og er storfornøyd med stanga.[ :D ] Den er lett, spenstig og langtkastende. Det er moro å kjøre fisk over 0,5kg på den. (å kjøre fisk under 0,5kg er uinterressant da de skal uti igjen snarest mulig)[|)]

På stanga har jeg en Twin Power 2500FA med 0,20 sene. Det er en perfekt kombinasjon.[ :D ]

Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokt valg!

Jeg har akkurat den stangen, og er veldig fornøyd med den. Bruker Stradic 2500 RA på den. Kanon SØ utstyr.

Jeg opplever den som rå til kasting og god til kjøring av fisk. Med det mener jeg at den er litt stiv til små 0,5, men den fungerer virkelig godt når den brynes på større fisk.

Konklusjon: Fantasisk stang, sørg for at stangen ikke får på en snelle om ikke fungerer godt. Kombinasjonen er jo viktig..........

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Jeg har akkurat knekt Techniumen (eldre type) min (9 fot 5-15 gr), og skal til skien og få ordna opp med en kar fra Elbe på fredag. Bruker den mye i fjellet, men blir og brukt til sjøøretten.

Hvis jeg nå blir tilbudt ny Technium, bør jeg nå gå for 5-20 gram isteden for 3-15 gr? Jeg må være litt forsiktig når jeg kaster 18 gr sluker hvertfall med den jeg knakk nå, men den er jo god til å få lempa ut lette wobblere med.

Vurderer også om jeg bør gå opp til 10 fot hvis jeg kan velge. Tips ønskes! Her er valgmulighetene hvertfall (fra www.elbe.no):

Technium DF Spinning 270 L 513268 3 – 15g 9’ 174g 1299,-

Technium DF Spinning 270 ML 513270 5 – 20g 9’ 174g 1299,-

Technium DF Spinning 270 MH 513275 15 – 40g 9’ 190g 1299,-

Technium DF Spinning 300 L 513296 3 – 15g 10’ 204g 1599,-

Technium DF Spinning 300 ML 513298 5 – 20g 10’ 214g 1599,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også godt i gang med å kjøpe meg en Technium 3-15g. Jeg har lagt den av på butikk og skal hente den så snart lønninga er kommet inn. Jeg har fått gode anbefalinger og ser sterkt frem til å prøve den til helga!! Er virkelig spent på responsen i stanga og forventer meg mange SØ med den. Tenker å bruke lette sluker og wobblere, men vil også prøve sluker helt opp i 18g. Det er bare å kaste svakere, så blir lengden den samme, har jeg hørt. Adrenalinet stiger time for time[ :D ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av serator

Fikk en Technium 9 fot 15-40 gram og en 11 fot 5-20 gram i posten i går. Kastemaskiner ja. Topp stenger til landfiske i sjøen. Har lyst på en 3-15 gram også til spinnere og lette wobblere. Nå er det bare å begynne å fiske for fullt, ikke bare drømme og planlegge!

Der sa du det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

sitat:Opprinnelig postet av jensi_no

har en technicum (eldre typen) 11fot med knekt tupp, er det noen som vet om det er mulig og få tak i ny toppdel (stykt brudd)

Jeg knakk 9-fotern min, som og var av den gamle typen. Jeg snakka med en repr. for Elbe når de var i skien, og han ringte og bestilte ny tupp til meg med en gang. Det som kom i posten var vel og merke til DF-modellen, og den var både stivere og noe tyngre en tuppen jeg knakk.

De påstod at de hadde tupper til de gamle typene også, så ring eller mail med dem. God service har de hvertfall. Her er noen kontaktoppl.:

Elbe Normark AS

Pb. 113, 1332 Østerås, Norway

Phone: +47 67 16 74 00

Direct: +47 67 16 74 23

Fax: +47 67 16 74 01

www.elbe.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekker aldri? Tviler jeg sterkt på...

Jeg kontakta Elbe om at den nye toppen som kom i posten var til feil modell (DF-modellen). De ringte meg like etterpå, og sa de hadde sendt ny topp igjen (av rett type!)

Skulle jeg kjøpt ny Technium nå, ville jeg nok kosta på meg den modellen som er ny i år (DF AX). Toppen jeg fikk fra DF 270ML-modell (som gikk ut ijor og som sikkert fins igjen i endel butikker i år), var betydelig tyngre og tykkere enn min gamle utgåtte modell 270 ML. Årets nye serie,DF AX-serien, skal visstnok ha blitt tynnere og lettere igjen. Jeg har ikke sett/prøvd den nye modellen, men kanskje noen andre her har prøvd den? Hvertfall greit å vite om at det flere serier innenfor Technium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.