Gå til innhold
Fiskersiden

belleyboat- hva bør jeg kjøpe??


july
 Share

Recommended Posts

Søk på siden og du får mange tråder å lese :)

Her er ett Søk

Pga. skrivefeil fikk du sikkert få treff,det skrives bellyboat. Lønner seg å søke flere ganger,hvis du får mange tråder å lese. Begrens da søke til det mest aktuelle forumet,slik blir det hvis du søker på "bellyboat" i "ANNET UTSTYR".

søk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale Guideline sin drifter, eller Bellyer av samme prinsipp. BerntR har Kinetic sin versjon av drifteren, og den fungerer meget bra.

i disse bellyene sitter du høyt i vannet, og det er to (4) hovedluftkammer som danner to potonger.

lett å manøvre, og glir godt i vannet.

jeg har brukt drifteren i elv, vann og i sjøen, og den sliter deg ikke ut som en vanlig belly har en tendens til å gjøre. men selvsagt, hvis du legger opp til å padle endel mot vinden, er du nok ødelagt etterpå uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil anbefale Guideline sin drifter, eller Bellyer av samme prinsipp. BerntR har Kinetic sin versjon av drifteren, og den fungerer meget bra.

i disse bellyene sitter du høyt i vannet, og det er to (4) hovedluftkammer som danner to potonger.

lett å manøvre, og glir godt i vannet.

jeg har brukt drifteren i elv, vann og i sjøen, og den sliter deg ikke ut som en vanlig belly har en tendens til å gjøre. men selvsagt, hvis du legger opp til å padle endel mot vinden, er du nok ødelagt etterpå uansett :P

Har også brukt drifteren med bare positive erfaringer. Du sitter høyt og komfortabelt og den er lettdrevet sammenlignet tradisjonelle flyteringer. Solgte min til en spottpris av 1100, muligens til et medlem her :D

Kjøpte meg en pontongbåt i stedet, men ser nå at den har sine begrensninger, så jeg tar også imot tips til et rimeligere men godt alterntaiv til Drfteren. Svømmeføtter og pumpe har jeg allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal invstere i en grei bellyboat for variert ferskvannsfiske.

noen her som har erfaringer, meninger, råd? Hva bør jeg kjøpe????

Hei july.

Du kan få kjøpt en av meg for en billig penge,gir du meg 500 så er den på vei i posten til deg.

Jeg mener det er en Ron Thompsen jeg har.Har ikke brukt den på et par år,men den er tett og fin,litt blass i fargen ,men det spiller jo ingen rolle :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også brukt drifteren med bare positive erfaringer. Du sitter høyt og komfortabelt og den er lettdrevet sammenlignet tradisjonelle flyteringer. Solgte min til en spottpris av 1100, muligens til et medlem her :lol:

Kjøpte meg en pontongbåt i stedet, men ser nå at den har sine begrensninger, så jeg tar også imot tips til et rimeligere men godt alterntaiv til Drfteren. Svømmeføtter og pumpe har jeg allerede.

Sjekk Pool 12 sin "Easy Rider". Den er nesten identisk med GL "Drifter".....

Sparer ca. 500 kroner.

http://www.vammenshop.com/shop/index.php?m...6a8f879cc726189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebillig hos Bergenaktiv,

http://www.bergenaktiv.no/default.asp?pg=I...true&menuID=106

Vet ingenting om den, så den bare på utstillingen.

Har en slik selv. Vil ikke uten videre anbefale den. Kun ett stort stort kammer samt et lite (hvis uellet skulle være ute...). I tillegg sitter du nesten ubehagelig lavt. Vil nok tro at fremdriften på GL drifter og POOL- bellyen er hakket bedre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drifteren og POOL'en er MYE bedre på de fleste områder, eneste er at avdriften uder vind kan være litt mer enn de du sitter med nesa i vannskorpa....men det og pris er vel stort sett det eneste og...

ville aldri ha anbefalt noe der man sitter så dypt, så lenge man har råd til en man sitter så utrolig mye bedre i...i drifteren blir jeg nesten ikke våt på rumpa en gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hvis du skal ha den med deg på fjellet, bør du kjøpe av den enkle typen. Lett, og enkel å pakke i ryggsekken. Enig i at du sitter lavt i den, men jeg har løst det ved å skjære til en 15 cm tjukk isoporpute som passer til "båten". Veier minimalt, men tar jo en del plass. Evt. kan en jo kjøpe ei løs oppblåsbar pute, feks. den som er til Guidline sin Drifter. Har hatt mye glede av flyteringen på diverse fjellvann!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.